דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי שיטת הניאו-הומנולוגיה 

מאת    [ 26/09/2007 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 7059 פעמים ]

ניאו-הומנולוגיה הינה תיאורית האנושות המאוחדת. תיאורייה זו מציגה את כלל הכוחות הפועלים על המוח האנושי ואיך דינמיקה זו מתבצעת. מדובר בפיתוח רשת תודעה חדשה שתסייע לאדם לחיות ללא סבל ואומללות. יתרה מזאת- תיאוריה זו מאפשרת לאדם להתחבר אל ה'אושר' האולטימטיבי אליו הוא שואף להגיע. מידע זה פותח במהלך עשרות שנים על ידי יהודית אורנייה מילוא .

בעזרת תיאוריה זו נלמד את הדינמיקה המופלאה בין מוח-גוף-נפש, את הקשר בין מחשבה לרגש, השפעתו של המוח על בריאותנו, מצב רוחנו ואיך אנו בני האדם יוצרים באופן חד משמעי את המציאות בה אנו חיים.
ההתייחסות לעולמו הפנימי של האדם, על פי התוצאות שנגלות על פני השטח וחיפוש אחר הסיבה שגרמה לתוצאה זו לא הוכיחה את עצמה. ההנחה שאם אני חשה דיכאון, חייבת להיות סיבה בילדותי שיוצרת דיכאון זה, גורמת לנו בני האדם לחטט עמוקות בתוך עצמנו. ומה קורה כאשר אנו מגלים את הסיבה- האם בכך הבעיה באה על פתרונה? הבנת הדינמיקה הכוללת של המערכת האנושית נותנת לנו כלים להתגבר על כל בעיה, שנובעת בעיקר ממוחנו. הראייה ההוליסטית של ניאו-הומנולוגיה זיהתה בוודאות את כל מנגנון העבודה של המערכת האנושית, ומאפשרת לאדם להבין דרך המוח ההגיוני את הדינמיקה הגאונית בין המוח לנפש. היא מאפשרת לנו לאבחן איך קודד המידע הרגשי במוח הלימבי, ובעיקר איך המערכת הכוללת יוצרת את אותם רגשות שוב ושוב.

הטיפול בשיטת הניאו-הומנולוגיה מאפשר התייחסות לעולם התת- מודע שמשפיע בעוצמה על תפיסת עולמנו ואישיותנו. היחשפותו של תת מודע זה שמקודד במוחנו הרגשי עם רגע לידתנו, תאפשר לנו להבין למה אנו מגיבים לעולם כפי שאנו מגיבים. מדוע אין ביכולתנו להפסיק התנהלות רגשית זו או אחרת, מדוע אין לנו שליטה על מה שקורה במוחנו הרגשי.המודעות למידע הרגשי המקודד במוח מאפשרת לנו לעקוף את המידע השלילי ולפעול על המידע החיובי ולהרחיבו.

באוניברסיטת N.Y.U בארה"ב, מלמדים כיום במסגרת לימודי פסיכולוגיה על גלגולים קודמים שמשפיעים על תפיסת עולמנו, למרות שלא ברור להם איך. תורת הניאו-הומנולוגיה מסבירה מדוע משפיעים גלגולים קודמים על חיינו ואיך ניתן לנטרלם.
הניאו-הומנולוגיה נותנת לנו כלים חדשים לבניית המידע הרצוי לנו במוח ההגיוני. מידע זה מסיים את שלב המסע הסיזיפי ופותח בתוכנו ערוץ אל עולם חדש. כדור הארץ הופך לכדור הבחירה לעומת תפיסת עולמנו העתיקה, שאפשרה לנו לחיות רק מתוך אנרציה. הגיע הזמן לשנות את המערכות שלנו ולממש את היכולות האדירות הטמונות במוח ובשדה הנפש, במקום להמשיך לפעול מתוך אנרציה ולנצל פחות מ-5% מיכולות המוח, כפי שציין איינשטיין. האחריות לאושר היא שלנו. בידינו הכלים לבחור את מסלול חיינו וליצור בתוכנו מציאות רגשית חיובית בה נפתחות ונפרשות שלל אפשרויות מתוכן נוכל לבחור על פי רצוננו וטובתנו. האבחון בשיטה הוא קצר וממצה, ומאפשר למטופל להבין כיצד פועל האוטומט שלו. תוצאות האבחון משמשות כלים לשינוי הגורל שיועד לנו. הטיפול פותח דרך להבנה חדשה של המערכת האנושית בכלל והמידע האישי בפרט, ומלמד כלים חדשים לפתרון הבעיות, כפי שאמר איינשטיין: “לכל בעיה יש פתרון – שאם לא כן לא הייתה בעיה.”
תוצאות העבודה בשיטת הניאו-הומנולוגיה אינן אקראיות. המטופל יודע בכל רגע למה הוא נתון במצב רגשי זה או אחר. הוא יוצא לדרך כשבידיו כלים לשנות את מצבו הרגשי, בעזרת המוח ההגיוני, שמאפשר לו זווית ראייה פנימית מבוקרת, אותה הוא מקרין אל העולם החיצון ויוצר מציאות חדשה.

 מוחנו הרגשי הוא השולט בתפיסות שלנו, ברגשות שלנו ובכך משפיע על הבריאות, על הפעולות והתגובות שלנו ועל מה שאנו מושכים אל חיינו. המוח הרגשי הוא מערכת חשמלית סגורה העובדת כמו גנרטור- כמות האנרגיה שיש בו היא מוגבלת בכמות ובזמן. לכן אנו מתעייפים, מותשים ומפתחים תלות במקורות אנרגיה אחרים כמו מזון, משובים מהחברה, כסף ועוד.

הטיפול בשיטת הניאו-הומנולוגיה מלמד כל אדם כיצד הוא מאבד אנרגיה ואילו דרכים יש לו על מנת לשמור ואף להגדיל את כמות האנרגיה שלו. כל בעיה הקיימת בחיינו, בין אם היא פיזית או רגשית, מקורה בכמות אנרגיה לא סדירה ומאוזנת של המוח הרגשי. ההבדל בין שיטה זו לשיטות טיפול אחרות הוא מכלול המידע המדויק שעליו היא פועלת. בשיטה זו ניתן להבין הן את הגורמים לכל מצב והדרכים היעילות לפתרונו.

אנו מקדישים 12 שנים בחיינו ללימוד בבית הספר ועוד 3 שנים לפחות בלימודים מקצועיים. כמה זמן מתוך חיינו אנו מקדישים ללמוד כיצד פועלת המערכת האישית שלנו? ללא ידע על הצורה בה המוח, הגוף, הנפש והיקום עובדים ומשפיעים על חיינו, אנחנו נשארים לחיות באופן אוטומטי. היכולת לשינוי ולשדרוג טמונה בידע כיצד לעשות זאת. כל בני האדם בנויים אותו הדבר, מורכבים מאותם יסודות ויכולים להגיע למקומות מופלאים. מימוש היכולות טמון בידע. הטיפול בשיטת הניאו-הומנולוגיה נותן לכל אדם את כל הידע שיש למטפל על מנת שהמטופל יהפוך לעצמאי, למטפל של עצמו, ויוכל לחיות את חייו כשבידיו הידע לתיקון, לאיזון ולהתפתחות.

נטע פיש מטפלת בשיטה מעל 10 שנים. בעלת תואר ראשון בכלכלה ותקשורת מאונ' חיפה, תואר MCP של מייקרוסופט, בוגרת לימודי ניאו-הומנולוגיה אצל יהודית מילוא ומוסמכת לטיפול, נשואה ואמא ל- 3 ילדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב