כיום, לא נהוג לטפל בשגיאות כתיב של ילדים עד לסיום כיתה ו'. מדובר במצב שכיח במיוחד אצל ילדים, אשר עד לגיל הזה נוגים לטעות ברצף האותיות השונה לעתים מהכתיב התקני בשפה העברית. מבין הטיפולים אשר עורך מרכז כיוונים במסגרת אבחון לקויות למידה, ניתן לטפל בהופעה של בעיות קשב וריכוז - אשר מתבטאות לעתים בכתיבה לקויה.
במהלך הכיתות א' ו-ב' ניתן לחזות בתופעה של ילדים אשר כותבים באופן פונטי על בסיס השמיעה של המילה - מדובר באחת מהסיבות השכיחות ביותר להופעה של בעיות קשב וריכוז וכן לשגיאות כתיב. במהלך הטיפול בהופעה של בעיות קשב וריכוז במסגרת מרכז כיוונים, נמצא שהטעויות הנפוצות ביותר הן כתיבה ללא אותיות אהו"י - משום שאלה אינן נשמעות, וכן החלפת צלילים דומים כמו ח' או כ'.
לכן, במסגרת ביצוע אבחון לקויות למידה , עדאי לשים לב אם מקור הטעויות הוא בהעתקה ובהפנמה של תבניות כתיב, גם לאחר תרגון ושינון שלהן. אם התשובה חיובית, ייתכן מאוד שהילד סובל מהופעה של בעיות קשב וריכוז - בהן ניתן לטפל בתוך מרכז כיוונים. קושי בהפנמה והעתקה של תבניות כתיב עשוי לנבוע מליקויים של בעיות קשב וריכוז, כמו קושי בזיכרון והשחזור החזותי, בעיות באינטראקציה החזותית והמוטורית, ועוד. בכל מקרה, מומלץ לערוך אבחון לקויות למידה בכדי להגיע לתשובה סופית.
במידה והילד מרבה לערוך שגיאות כתיב פונטיות, כלומר כאלה הנובעות משמיעה לקויה של המילה, כדאי לערוך בדיקת שמיעה וכן בדיקה אצל קלינאית תקשורת - לצד אבחון לקויות למידה אשר נועד לוודא שהילד לא סובל מתופעות של בעיות קשב וריכוז. אבחון דידקטי מקצועי, אשר נערך במסגרת מרכז כיוונים, עשוי להיות דרך טובה לאבחן לטפל בבעיות שונות שעשויות לצוץ אצל הילד במהלך הלימודים.