דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קוקטיילים, כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 11/07/2011 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 4005 פעמים ]

אם נלך על הפרשנות המילולית אז קוקטייל הוא משקה המוכן על ידי ערבוב של משקה אלכוהולי אחד במשנהו בשילוב עם משקל קל, תוסס או לא, קפה, קרח או כל תוספות יצירתית אחרת הגורמת לטעם האלכוהולי הנקי להפוך למעניין יותר.

לא רבים יודים את מקור השם קוקטייל (cocktail), המורכב בעצם מהמילים : זנב ותרנגול, על שם הקישוט שהיה דומה בצורתו לזנב של תרנגול.

 הערבוב בין המשקאות הוא מילת המפתח החשובה בהכנת קוקטייל טוב. כדי להכין קוקטייל איכותי, חשוב מאוד האיזון בין חומרי הגלם ממנו מורכב הקוקטייל, כדי שהוא לא יצא חזק מדי או עדין מדי. חישובי הכמויות של הרכיבים בקוקטיילים הינו חלק בלתי נפרד מעבודתו של ברמן מנוסה והיא אומנות בפני עצמה.

כאן נעוץ ההבדל בין ערבוב מאולתר של אלכוהול או ביצירת משקה אלכוהולי קוקטיילי משובח.

ישנם קוקטיילים אשר כבר הפכו לקלאסיקות. הציבור שמזמין את הקוקטליים יודע בדיוק מהי עוצמת השפעתו ואת החומרים ממנו הוא מורכב. אלו קוקטיילים קלילים יחסית, המתאימים לימי הקיץ החמים והם על בסיס של לימון.

שמם המקצועי הוא "סאוורים" כיוון שהם לרוב חמוצים. בקטגוריה זו יש לנו את המוחיטו או המרגריטה למשל. המרגריטה יכולה לבוא בשילובים שונים, לאון דווקא עם לימון, ואולם הגירסה הקלאסית שלה היא חמוצה יותר.

ישנם קוקטלים שהם יותר פונצ'יים (מהמילה "פונץ") והם בדרך כלל מוגשים בקערות ענק בהם מעורר אלכוהול, מיץ פירות כלשהו וקרח.

ישנו גם פונץ חם המתאים לימי החורף הקרים שם משלבים בקוקטייל, יין אדום או ברנדי, יחד עם מיץ וקינמון. הוא מוגש חם.

בין הקוקטיילים הפירותיים המפורסמים ניתן גם למצוא את ה"בלאדי מרי" אשר מורכב ממיץ עגבניות בשילוב וודקה וטבסקו. את ה"טקילה סאן רייז" בו מערבבים לטקילה מיץ תפוזים, ואת ה"פינה קולדה" הקלאסית אותה תקבלו בערבוב עם מיץ אננס ובננה.  

ישנם קוקטיילים אשר ידועים כקוקטליים "נשיים", כלומר, הם עדינים יותר, פירותיים יותר וטעם האלכוהול בהם פחות מורגש שכן הוא מעורבב בצורה טובה ומאוזנת עם טעמים נוספים. הקוקטייל המפורסם "מרטיני", או "סקס על החוף" וכמובן ה"קוסמופוליטן" אשר הפך פופולארי בעקבות הופעתו בסרט "סקס והעיר הגדולה", והוא משלב אלכוהול עם מיץ אוכמניות.

קוקטליים המערבים אלכוהולים הינם כבדים יותר ומתאימים יותר לימי החורף אך לא רק. גם כאן ישנה קבוצה של קוקטיילים מכובדים כמו האורגזמה, פליימינג למבורגיני ו"הרוסי הלבן", קוסטייל על בסיס חלב שהפך מפורסם מהסרט "ביג לבובסקי".

בניגוד למקובל, קוקטייל אין פירושו בהכרח שתייה אלגנטית בכוס רגל מעוצבת עם קישוט בצידה. אולי בשל מיתוס זה גברים נוהגים ללכת על אלכוהול נקי שאינו מעורבב. אך לא רבים יודעים כי קיימים קוקטיילים המוגשים למשל בכוס "שוט" ובהם צירוף של כמה סוגי אלכוהול המשתלבים מצויין יחד בטעמם.

הקוקטיילים הללו מוגשים אמנם בכוס שוט קטנה יחסית אך הם מורכבים משכבות של אלכוהול הנראות לעין ואף נמזגות באופן ייחודי על מנת שלא לערבב בין השכבות. דוגמאות למשקאות אלו הם : 52 – B או ה"שיתוק" המורכב מייגט מייסטר, אבסט ובדרך כלל כולל גם אפטר שוק פירותי קפוא. 

 

 

 

חולמים להיות ברמנים? מחפשים מידע ומבצעים אודות קורס ברמנים,  הפורטל המקיף ביותר לקורס ברמנים נותן לכם את כל המידע  http://www.bartenders.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב