דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה וחיסכון- בין צרכנות נבונה לתסרוקת 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2108 פעמים ]

חשבון העובר ושב הוא מטוטלת המלווה את כולנו מהגיל שבו ניתן לפתוח חשבון בנק עצמאי ועד סוף חיינו הגשמיים. דרך החשבון הזה אפשר ללמוד המון עלינו, על יכולותינו הכלכליות ועל האופי שבו אנו חיים את חיינו, משמרנות כלכלית המתבטאת באיזון מקסימאלי של הכנסות אל מול הוצאות ועד לליברליות קיצונית המתבטאת בהליכה על הקצה ובמשחק של חתול ועכבר עם מסגרת האוברדראפט המוקנית לנו על ידי הבנק. נוציא, לצורך הדיון הזה, את אלו שדאגתם האחרונה היא חשבון העובר ושב, הן מצד אלו שאין להם כל אמצעי קיום, לא כל שכן חשבון בנק, והן מצד אלו שחשבון העו"ש שלהם הוא התוצר הלאומי הגולמי של מדינה אפריקאית בינונית.

דיונים כלכליים ומאמרים פיננסיים דנים, לרוב, באותו מעמד ביניים ממוצע, אשר מקיים את עצמו ומנהיג, במידה כזו או אחרת, ניהול תקציב משפחתי הגיוני שמעמיד, בדיוק כמו בתרגיל מתמטי של משוואות, את סך היכולות הפיננסיות שלו אל מול ההוצאות הקבועות ובתוספת של אותו נעלם, איקס, שהן ההוצאות הלא קבועות לבחינה חודשית ותקופתית של מצבו הכלכלי.

צרכנות נבונה היא הקלף איתו יכול האדם הסביר להתנהל ולהתקיים כך שיוכל להרשות לעצמו, מעבר לקיום הבסיסי שלו ושל משפחתו, גם חיי פנאי והנאות קטנות של חופשות, רכישות לבית ולמשפחה והענקת איכות חיים טובה יותר. במושג צרכנות נבונה אין הכוונה רק בבחינת מחירי הגבינה הלבנה בסופר ובחירת המוצר הזול יותר, אלא בקבלת החלטות פיננסיות על בסיס יומיומי גם באשר לאירועים והתרחשויות עתידיות, שיכולים להתרחש באותה מידה שיכול להיות שלא יקרו. צרכנות נבונה היא היכולת לחסוך כמה שיותר מדי חודש בחודשו על מנת לא להיקלע למצבים לא נעימים או לצמצם צורך בשבירת חסכונות או בלקיחת הלוואות למיניהן. אותן הלוואות, גם אם פלוני נאלץ לקחת אותן ולהוסיף אותן לאותה משוואת ניהול תקציב משפחתי עליה דיברנו מקודם, יכולות להיחשב, בקונסטלציות מסוימות, גם כסוג של צרכנות נבונה המונעת פגיעה במסגרת האוברדראפט בחשבון הבנק, צמצום יכולת התמרון הכלכלית ותשלום החשבונות השוטפים ומאפשרת שליטה בתקופת ההחזרים ובסכום ההחזרים החודשיים, גם תוך כדי מחזור ההלוואה ושינויי הסטאטוס שלה בהתאם למציאות משתנה.

תסרוקת הלוואה וחיסכון היא שם מקובל למי שנותרו לו מעט שערות על ראשו והוא מנצל כל אחת מהן לכיסוי אזור חסר, תוך רצון להסתיר את התקרחותו. השם ניתן לתספורת הזו לא בכדי. הלוואות נועדו להסתיר "קרחות" שנוצרו בחשבון הבנק, ובדיוק כמו שאותה תספורת מקובלת ופופולארית, כך גם לקיחת הלוואה לצורך מסוים היא מקובלת וראויה. יחד עם זאת, ושוב, בהקבלה לעיצוב השיער, עצם כיסוי הקרחת בשיער מאזורים אחרים, אין פירושו עצירת ההתקרחות בדיוק כמו שלקיחת הלוואה אין פירושה עצירת הפגיעה הכלכלית. לקיחת הלוואה בנקאית מחייבת חישוב מחדש של אותה משוואת ניהול תקציב משפחתי ושל שינוי צרכני שעל בני הבית לעשות עד ליציאה מהמצב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב