דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוסד לבטיחות ולגיהות קורא להורי בני הנוער היוצאים לעבוד בקיץ, להיות מעורבים בבטיחות ילדיהם, לכוון ולהדריך אותם, על מנת למנוע תאונות עבודה אפשריות 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2318 פעמים ]

המוסד לבטיחות ולגיהות, המוביל את נושא הבטיחות והבריאות במקומות עבודה בישראל, קורא להורי בני הנוער היוצאים לעבוד בחופשת הקיץ, להיות מעורבים בבטיחות ילדיהם, לכוון ולהדריך אותם. זאת על מנת למנוע תאונות עבודה אפשריות.

 

על ההורים לשאול את השאלות הבאות בנושא ילדיהם העובדים:

  • איזו הכשרה קיבלו והאם היא מספיקה?
  • מה הם גורמי הסיכון בעבודה וכיצד המעסיק שומר על בטיחות ילדיהם? (גורמי סיכון יכולים להיות: מכונות גדולות, כלים חדים, החלקה, עבודה בשמש, חשמל, חומרים מסוכנים, עבודה בגובה ועוד).
  • האם הילדים יודעים מה לעשות בשעת חירום? (לדוגמא: כשמתרחשת תאונה או כשאחד העובדים מאבד את הכרתו).
  • האם הם נשארים לעיתים לבד בעבודה או שתמיד יש מנהל אחראי בסביבה?
  • לנוער שעובד בקמעונאות ? האם הוכשרו כיצד להתמודד עם לקוח זועם או במצבים קיצוניים כמו שוד?   

 

לפי נתוני מוסד לבטיחות ולגיהות, עובדים חדשים, צעירים וחסרי ניסיון עלולים להיפגע בעבודה לפחות ב- 50% יותר מאשר עובדים מבוגרים.

 יש לכך מספר סיבות אפשריות: תפיסה מוטעית של הצעירים לגבי גורמי הסיכון בעבודה, הערכה עצמית לא נכונה של המיומנויות שלהם, נכונות לבצע עבודה תוך סיכון גבוה, ונטייה של הצעירים לא להתייעץ עם הממונים עליהם בעת הצורך, בגלל תחושה של "לא יקרה לי כלום" או כי הם מתביישים לעשות זאת. כמו כן, לעיתים הצעירים חסרי יכולות גופניות וקוגניטיביות להתמודדות עם הסיכונים במקום עבודתם.

מבחינת המעסיקים, יתכן שהם לא לוקחים בחשבון את פגיעותם של העובדים הצעירים ולא דואגים להדרכה מתאימה, לפיקוח ולאמצעי בטיחות, בשל התחושה שמדובר בעבודה זמנית. יתכן גם שהעבודה שהם מטילים על העובדים הצעירים אינה מתאימה להם.

 

ישראל שרייבמן, מ"מ מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, אומר כי לעתים קרובות עובדים צעירים אינם מכירים היטב את התפקיד שלהם, את סביבת העבודה ואת הסיכונים שאלה מציבים בפניהם, וסביר שלא יעניקו להם את תשומת הלב הראויה. לכן, יש חשיבות רבה לכך שהעובדים יעברו הדרכה יעילה בנושאי בטיחות ובריאות לפני תחילת עבודתם, על מנת שכולם יחזרו מהחופש הגדול בריאים ושלמים.

 

בתוך כך, מחקר חדש שנערך לאחרונה בצפון קרוליינה שבארצות הברית, מצביע על כך שההורים אינם מודעים לסיכונים הבטיחותיים שקיימים במקום העבודה של ילדיהם. החוקרים ראיינו מדגם מייצג של 922 בני נוער עובדים והוריהם, ומצאו כי על אף שההורים מעורבים מאוד בסיוע לילדיהם למצוא עבודה (כ- 90% מההורים עזרו לילדיהם למצוא עבודה), הרי מעורבות ההורים יורדת מאוד ברגע שהילד מתחיל לעבוד. רק 46% מההורים עזרו לילדיהם ללמוד את נושא הבטיחות במקום עבודתם, ו- 36% בלבד עזרו לילדיהם ללמוד על ההגבלות שיש במקומות עבודה של צעירים. ממצאים מלאים על המחקר ניתן למצוא באתר בכתובת:

http://ehstoday.com/safety/news/parents-larger-role-health-safety-working-teens-0628/

 

לפרטים נוספים ולכל שאלה בנושא בטיחות וגיהות במקום העבודה ניתן לפנות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות, ללא תשלום וללא כל התחייבות, למספר:  *9394 מכל טלפון.

 

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי  הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב