דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דק עץ 

מאת    [ 09/07/2011 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2159 פעמים ]

זה כבר כמה שנים שיותר ויותר ישראלים בוחרים בחיפוי של דק עץ על סוגיו השונים בין אם כמשטח דק לבית הפרטי, לפנים הבית או לגינה ובין אם כמשטח דק לעסקים, חברות ולסביבת העבודה. הסיבה הראשונה אולי לפופולאריות ההולכת וגוברת של דקים מעץ כחלק מעיצוב הבית והמשרד היא שמדובר בפתרון עיצובי פרקטי וקל שיכול להתאים את עצמו לכל עיצוב מבוקש או עיצוב קיים.
דק מעץ כשמו כן הוא, משטח עץ עשוי קורות הצמודות זו לזו ומונחות על גבי תשתית ויסודות. מי שמבקש לחפות את אחד מחדרי הבית או את אחד משטחי החוץ של החצר והגינה בדק מעץ, צריך ראשית לבחור את סוג העץ ממנו יהיה עשוי הדק. כיום ניתן לבחור בין מספר סוגי עצים לבניית דק עץ כאשר הדק הנפוץ ביותר וגם הזול ביותר הוא דק עץ אורן העשוי עץ אורן והוא מפורסם בזכות צבעו הבהיר ובזכות טקסטורת העיניים שלו.


מי שמבקש לבחור דווקא בדק עץ מעץ יוקרתי וחזק יותר יגלה כי דק עץ איפאה הוא היום סוג העץ הנחשב ליוקרתי ולאיכותי ביותר מבין מגוון העצים המשמשים לבניית דקים. מדובר למעשה בעץ טרופי הגדל בעיקר ביערות הגשם של ברזיל והוא יכול להתנשא לגובה של 50 מטרים ויותר. משום שסביבת הגידול של עץ האיפאה היא סביבה טרופית, מלאת לחות ורוויה במזיקים, מדובר גם בעץ חזק במיוחד.


עץ האיפאה ידוע למעשה בזכות עמידותו הטבעית למזיקים ולכן הוא אינו זקוק להליך החיטוי המיוחד שעוברים עצים אחרים המשמשים לבניית דק עץ. מעבר לכך בגלל חוזקו הרב הוא מצריך עבודה עם כלי עבודה ייחודים וגם תשתית שונה מתשתית המשמשת לבניית דק עץ מעצים קלים יותר.
הבחירה בין דק עץ אחד לשני, בין אם דק איפאה או דק אורן, קשורה כמובן גם למראה הסופי שאנו רוצים להשיג. על מנת שהדק יתאים באופן אופטימלי לחלל המבוקש, צריך לקחת בחשבון את סוג הגוון שהוא יעניק, שכן עם דק איפאה ניתן להשיג גוון חום אדמדם עמוק במיוחד ואילו דק עץ אורן לאחר הליך החיטוי לרוב יקבל גוון אפרפר שגם אותו צריך לקחת בחשבון. 


מעבר לכך בגלל הטקסטורה האופיינית של דק אורן בעל העיניים והעיגולים לרוב מי שיבקש להשיג מראה חלק ואחיד של משטח החיפוי, יעדיף לבחור בדק עץ מעץ איפאה האופייני בטקסטורה חלקה ומראה אחיד. כך או כך ובכל סוג של דק בו נבחר צריך לקחת בחשבון כי כל סוגי הדקים זקוקים לטיפול תקופתי וגם לחידוש ושיפוץ בכל כמה שנים.


באופן הבסיסי ביותר על מנת שמדרך דק עץ ישמור על המראה היפה שלו לאורך זמן מומלץ לשמן את הדק בשמן ייחודי לדקים בכל חצי שנה עד שנה, פעולה אותה ניתן לעשות גם באופן עצמאי. יחד עם זאת, חשוב להקפיד כי בוחרים את השמן בהתאם לסוג הדק שכן דק עץ אורן זקוק לשמן מסוג אחד ואילו דק עץ איפאה זקוק לשמן המתאים לעצים קשים ושמנוניים.
יחד עם שימון הדק מומלץ פעם בשנה או שנתיים להזמין בעל מקצוע אשר יבצע מספר פעולות בסיסיות לחידוש הדק אשר יעזרו לשמור עליו למשך השנים הבאות. חידוש דקים כולל לרוב שיוף וליטוש של המשטח, ניקוי יסודי של הדק ואז צביעה מחודשת ושימון של העץ. ככל שנקפיד לשמור ולטפל במשטח הדק בו השקענו כל כך מלכתחילה, כך נוכל ליהנות ממנו לעוד שנים רבות בעתיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב