דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול חברות וניהול כספים מקצועי אאוטסורסינג בחברות קטנות ובינוניות 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 296   [ נצפה 2292 פעמים ]

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, התחרות הגוברת בשווקים ומהירות התגובה הנדרשת לסיטואציות כלכליות, יוצרת דרישה הולכת וגוברת אצל יזמים ומנהלים בחברות קטנות ובינוניות, לניהול חברה וניהול כספים ע"י איש ניהול מקצועי, במיוחד במצבי קצה-הקמת חברה ויצובה, או משבר עסקי/פיננסי. השוק משוכלל ביותר, כולם רואים את כולם, כולם יודעים על כולם, מתחרים על נתח שוק צפוף ומציעים מוצרים כמעט זהים. ניהול מצויין של חברה ביחס למתחרה, עושה את כל ההבדל.

חברה גדולה יכולה לאפשר לעצמה מנגנוני ניהול ובקרה שיניעו אותה קדימה למימוש מטרותיה. חברות קטנות/בינוניות וחברות סטארטאפ מאופיינות בדרך כלל בתקציבים מוגבלים שמנותבים לליבת העסקים, פיתוח, מוצר וכדומה, ומנסות באמצעים המוגבלים לאלתר מנגנוני ניהול. היזם או המנכ"ל עוסק בניהול, כספים, שיווק, ובמקרה הטוב נפגש פעם בשנה עם רואה חשבון חיצוני שמייצג את החברה מול הרשויות. העדיפות התקציבית נוטה לטובת הפיתוח/המוצר. עם זאת השקעה בעגלה ללא השקעה בסוסים היא אחת הבעיות הבולטות בקרב חברות קטנות ובינוניות המזניחות ניהול מקצועי, ומנסות בהמשך להבין "איפה טעינו?" אותן חברות חייבות במודל ניהול, בדיוק כמו חברות גדולות, אך בקנה מידה המתאים להן. ניהול נדרש לא רק בגלל גודלה של חברה, ניהול מחוייב בגלל המהות. ניהול מקצועי הוא תנאי הכרחי ולא רשות. הכל מתחיל ונגמר בניהול. 

העסקת מנהל חברה מקצועי או מנהל כספים בכיר בחברות אלו, כרוכה בעלות כבדה שאינה מוצדקת הן בהיבט הכלכלי והן בצורך השוטף. מאידך העסקת מנהל חשבונות המטפל ברישום הטכני ורואה חשבון חיצוני שמגיע אחת לשנה ללחשב את המלאי ולעשות ביקורת, כבודם במקומו, אך אלה רחוקים מלספק את הצורך בניהול, יתרה מיכך זו לא התמחותם. 

מודל הניהול חייב להיות מתאים ללקוח ולספק איכויות גבוהות לצד חיסכון מוכח בעלויות אחזקה של אנשי כספים In house- מקום, ציוד, מחשוב, רכב, שכר ועלויות שגדלות עם בכירותו של העובד ויחסי עובד מעביד.

אופי הפעילות אאוטסורסינג ותקופת העבודה המשותפת מוגדרים מראש, גמישים וניתנים לשינוי ע"פ הצרכים. עם זאת ניהול כספים וניהול חברה מחוייבים בזמינות תמידית, והחובה לתת מענה לכל בעייה במהירות חלה על חברת הניהול.

גדעון מלכי מנכ"ל מרחביםפיננסים בע"מ www.letitbiz.co.il ניהול חברות ניהול כספים בחברות קטנות,בינוניות,startup     מרחבים פיננסים -הכל מתחיל ונגמר בניהול
mgideon@bezeqint.net
054-4456733


 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב