דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אנרגיה? 

מאת    [ 24/09/2007 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 3787 פעמים ]

הסינים כינו את האנרגיה הפנימית הזו כ-צ'י. זוהי אותה אנרגיה אשר נמצאת בכל אחד ואחד מאתנו. לאחד יש יותר ולשני פחות. האנרגיה הזו במהותה היא, אנרגיה אשר אדם יכול לגייס "מאין מאיין", כאשר האדם חש כי הוא ריק מכל יכולת ולפתע הוא מצליח לגייס עוד משאבים ולבצע את מה שהוא רוצה. האנרגיה הזו קיימת בכל מסלול ומסלול ברפואה הסינית. אנו מכירים 12 מסלולים. האנרגיה הזו יש לה תכונות רבות וחשובות. זוהי האנרגיה אשר מניעה את הדם. הסינים מאמינים כי זרימת הדם בכלים תתקיים רק בנוכחות צ'י. בהיעדר האנרגיה הדם יאט את זרימתו ועד לכליאת הדם באיברים השונים וברקמות כאלו ואחרות. הצ'י הזה אחראי גם על החיסוניות של הגוף. היכולת של הגוף להתמודד כנגד כל מיני גורמים חיצוניים פתוגנים. האנרגיה הזו מבטאת כיווני זרימה של תנועת איברים. למשל, כיוון הזרימה של הקיבה הוא כלפי מטה, כאשר יש בעיה פתולוגית, כיוון הזרימה משתנה והוא עולה מעלה. ממה יסבול האדם? מבחילות ועד להקאות. כיוון הזרימה של הריאות גם הוא למטה. כאשר יש בעיה, אזי האנרגיה מהריאות אינה יורדת אל הכליות ואז יופיע קוצר נשימה עם או ללא שיעול. כיוון הזרימה של הטחול הוא כלפי מעלה. כאשר יש בעיה אזי הכיוון ישתנה ויתחלף כלפי מטה. מה יקרה לאנשים? אחת מהתופעות השכיחות של צניחת איברים באה על רקע זה. האנשים יסבלו מצניחת הרקטום, צניחת הרחם ושלפוחית השתן. יהיו טחורים אשר יבלטו מעבר לפי הטבעת.

כיצד אם כן נוכל להגביר את אותה אנרגיה פנימית שהיא כה חיונית לחיי כולנו? כדי ליצור את האנרגיה הזו אנו צריכים לחיות לפי כללים מוגדרים. עלינו לעלות על משכבנו בזמן המתאים לפי עונות השנה. בקיץ אנו יכולים לישון מאוחר יותר, בערך בשעה 23.00 ולהשכים קום בסביבות השעה 05.00. בחורף לעומת זאת, מוטב ללכת לישון מוקדם, בסביבות 21.30 ולהתעורר בסביבות 06.30 ועד 07.00. בסתיו אנו יכולים לישון מאוחר כמו בקיץ ולהתעורר מאוחר כמו בחורף. באביב לעומת זאת, נלך לישון מוקדם כמו בחורף ונוכל להתעורר מוקדם כמו בקיץ. מעבר לשינה אנו צריכים לאכול נכון לפי הטיפוס ולפי האדם עצמו. בחורף נאכל מזונות יותר חמים ומחממים. בקיץ נאכל מזונות יותר נויטרלים ומקררים. ובחילופי העונות עפ"י העונה המתאימה האוכל הוא דומיננטי לנויטרלי או מקרר וניטרלי או מחמם. הלבוש גם הוא חלק אינטגראלי של חיי היומיום. עלינו להתלבש לפי העונה המתאימה בלבוש חם או קליל. בכך אנו מונעים מהגוף אובדן אנרגיה מיותרת. ומה על הנפש? כאן אנו פורצים לתוך בור ללא תחתית. רובנו חיים בסטרס רב ביותר ולא מצליחים לנטרל אותו. אנו משקיעים המון אנרגיה בכדי לשרוד את חיי היומיום במקום להתקדם הרבה מעבר. לרבים מאתנו בעיות רגשיות רבות וארוכות טווח שאיננו פותרים. אנו נוטים לשקע את הבעיות הרגשיות הללו עמוק בתוכנו וכמו שמרים זה הולך וטופח. גם כאן אנו מאבדים הרבה אנרגיה כדי לשרוד ו"לסחוב" הלאה. האנרגיה הפנימית הזו מתבזבזת לשווא ואנו נכנסים למצבי חסר בין במודע ובין שלא במודע. כמו כל דבר חלש בטבע, הוא יינזק ראשון. כך גם באיברים ורקמות. מה שחלש ייחלש יותר ויפתח בעיות ועד מחלות. הקביעה היהודית של "נפש בריאה בגוף בריא" נכונה להפליא ומתאימה בדיוק רב גם לראייה הסינית. ראשית, אין הפרדה בין גוף לנפש. שניחת, הנפש תמיד היא בראש והיא הדומיננטית. כלומר, עלינו להסדיר את הבעיות הנפשיות שלנו ואז, הבעיות הגופניות ימצאו את פתרונם בקלות רבה. ברפואה הסינית זה פועל כבמטה קסמים, הסיני מבין כי צריך לפתור את המרכיב הנפשי כמו גם את הגופני. הטיפול יכול להיות עם דיקור וצמחי-מרפא. הדיקור ניתן במספר טיפולים שכזה שגם אם האדם עצמו אינו מבצע את העבודה הנפשית, התהליך הנפשי יתחולל בכל מקרה בגין ההשפעה המצטברת של הדיקור על הגוף ועל הנפש. הטיפול הצמחי תומך בתהליך בשני ההיבטים ולכן מרבים להשתמש בו. פעילות הטאי-צ'י וה-צ'י-גונג גם הן תומכות בגוף ובנפש במידה לא מבוטלת. ואז, כפועל יוצא, מצב האנרגיה הפנימית של הגוף תשתפר.

האנרגיה אם כך חשובה לנו בכל תהליך ובכל שלב ופעילות שלנו. אמנם נתקשה להגדירה ולעיתים גם לא נבין כיאות אך אנו ורק אנו יכולים לטפח אותה ולשמר אותה. בקלות רבה אנו יכולים ניצור את האנרגיה הזו ובקלות רבה נאבד אותה. אין סיבה לתמוך טיפולית כאשר אנו יכולים להשיג אותה אחרת. ובלי הגדרות ולעיתים מספיק תובנה, שמרו על הקיים וחיו טוב.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- www.moshe.org.il
אי-מייל ? moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב