דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריון על פי הפילוסופיה הסינית 

מאת    [ 24/09/2007 ]

מילים במאמר: 870   [ נצפה 4553 פעמים ]

הריון:

הריון הוא תקופה של השתנות. סוג האנרגיה יין, מתגברת וגורמת ליצירת הנוזל האמניוטי ( נוזל השליה ). הדם אשר באופן רגיל היה משתחרר בווסת, הופך לחלב. כיוון הזרימה משתנה. בווסת הווקטור פונה מטה ובהריון הוא עולה מעלה אל עבר השדיים ומשנה את מהותו מדם לחלב. במעבר הזה יתכנו בעיות כמו זרימת אנרגיה עודפת מעלה, וכתוצאה מכך יתכנו בחילות הבוקר המאפיינות את הנשים בהריון ועד לכדי הקאות קשות ביותר.

הכליות חשובות ביותר בכך שהן מעניקות את תמצית האנרגיה לגדילת העובר וכמקור של תזונה. בהריון רגיל ובריא, האשה פורחת בתקופת ההריון ובמיוחד בין החודשים 4-7. מנקודת המבט של הרפואה המערבית, ישנה הפרשת הורמונים-אסטרוגן, פרוגסטרון וכוריאוניק גונדוטרופין מהכליה. זה מסביר מדוע חלק מהנשים חשות טוב יותר בהריון ואחרות מדרדרות. בגישה הסינית, ההבדל הוא, במצב הכליות הבסיסי של האשה טרם ההתעברות.

הפיגמנטציה האופיינית של ההריון, לאורך הקו האמצעי והפטמות, נובע על רקע שינויים באחד המסלולים ( מרידיאן ) הנוספים.

שינוי נוסף המתרחש בהריון, הגברת חום. החום הזה חשוב בכדי להגדיל את אספקת המזון והדם לעובר. למרות שלכאורה יש שפע של דם לעובר, הרי לאם יתכן ויהיה מחסור בדם באופן יחסי ומוחלט.החלק היחסי נובע מכך שנפח הדם גדל ב-30% בשליש השני והשלישי של ההריון. לפי הסינים התהליך הזה מתרחש משום שהדם אשר היה מיועד לעובר חוזר לאם וזהו גם הדימום בווסת.החלק המוחלט יכול להיות מחסור בדם וזה יגרום למצב שווה ערך בגישה הסינית, לחסר יין ועל רקע זה עליה בחום. הפילוסופיה הסינית מכירה באנרגיה של יאנג-חום, גברי, דרום, חיצוני ועוד. ובאנרגיה יין-קור, נשי, צפון, פנימי ועוד. וכאשר יש מחסור באנרגיה יין, אנרגיה יאנג מתגברת ועל כן מתפתח החום. כלומר, נשים אלו יסבלו מעודף חום. החום הזה נחוץ בכדי להגביר את אספקת המזון והאנרגיה לעובר. ואכן, בעבודת מחקר גדולה שנעשתה ע"י רופאי-נשים מאנגליה על מעל 150000 אלף נשים הרות, נמצא כי נשים עם אנמיה יחסית, משך ההריון היה ארוך יותר והגיע לרוב להריון מלא-FULL TERM. הלידה הייתה של תנוקות בריאים יותר בהשוואה לאחרות. ברם, אלו מהן אשר סבלו מחוסר ברזל ניכר ואנמיה מוחלטת, אצלן היה סיכון גבוה יותר להפלות ומומים בעוברים.

עפ"י הסינים, הריון נמשך 10 ירחים. זה משתווה ל-9 ירחי לידה בעולם המערבי. כל חודש הולך עם מסלול ( מרידיאן ).
1. כבד
2. כיס-מרה
3. כפורת
4. מחמם משולש
5. טחול
6. קיבה
7. ריאות
8. מעי-גס
9. כליות
10. שלפוחית השתן

הואיל ומסלול שלפוחית השתן הוא האחרון בין המסלולים והוא בחודש האחרון. מכאן שאת היפוך העובר בתנוחת הברידג', מבצעים בחודש האחרון ובנקודה שעל הזרת ברגל-BL-57

עפ"י הסינים, בחודש הראשון העובר ( EMBRIO ) נוצר. בחודש השני נוצר השומן. בחודש השלישי הופך האמבריו ל-FETUS. בחודש הרביעי כבר מזהים את צורת התינוק האופיינית. בחודש החמישי, מתחילה תנועה. בחודש השישי נוצרים הגידים, שרירים ועצמות. בחודש השביעי נוצרים העור והשערות. בחודש השמיני מסתיימת יצירת האיברים הפנימיים. בחודש התשיעי, המזון שהוא מקור האנרגיה חודר לקיבה. בחודש העשירי, הכליות והנשמה מתבססים ואז נולד התינוק.


הבעיות השכיחות בהריון:

שלוש בעיות עיקריות מוכרות בהריון.חסר דם או אנרגיה יין, כליאת צ'י ( האנרגיה הפנימית ) וליחה.

חוסר דם או אנרגיה יין לרוב מתפתח בנשים עם נטייה לבעיה הזו, משנית לעבודה מוגזמת או חולשת כליות מולדת. החולשה מתגברת הואיל והרבה דם ואנרגיה יין נחוצים לעובר. חוסר הדם והיין גורם להאדרה באנרגיה יאנג בכבד או להעצמת ה"רוח". חסר של אנרגיה של הכליות באם יגרום לחולשה באנרגיה הפנימית, צ'י, של העובר וכמובן הפרעה ביכולת האם להזין את העובר.

כליאה של צ'י הינה תופעה שכיחה בהריון. כליאת האנרגיה נגרמת ע"י העובר ובמיוחד בחודשי ההריון האחרונים. אחת התופעות השכיחות הנגרמות מזה, חולשת הטחול, בכך מתחילה להצטבר ליחה.

לבד מהמצוין לעיל, בעיות נוספות רבות אחרות מתרחשות במהלך ההריון. הדבר נובע מחוסר איזון של שני המרידיאנים שונים המשתתפים באופן פעיל ביותר בהריון. מהתופעות השכיחות-חסר דם ובאנרגיה של הכליות הנובע מכך שהם מופנים למען התפתחות העובר. התופעה הזו שכיחה בעיקר ב-3 החודשים הראשונים ועל כן נשים רבות חשות חולשה דווקא אז. הכיוון האנרגתי הרגיל של הקיבה הוא כלפי מטה ובמקרים הללו הכיוון יכול להשתנות ולעלות כלפי מעלה. אזי תתכנה בחילות והקאות. קשיי הנשימה נובעים בדיוק מאותה הסיבה של שינוי כיוון הזרימה של האנרגיה.

חולשת הכליות מובילה לעליה באנרגיה יאנג של הכבד ולהגברת הרוח הנוצרת בכבד. מכאן ריבוי התקפי המיגרנה במהלך ההריון. הסיבה לכך היא שחום ורוח עולים כלפי מעלה ( לפי כללי הפיסיקה ), וזה מה שגורם לכאבי-ראש. הם אלה אשר מביאים גם לעליה בערכי לחץ-דם ועד לערכים פתולוגיים כפי שנצפה ברעת הריון. בשליש השלישי של ההריון, העובר גורם לכליאת צ'י במסלול מסוים, דבר אשר גורר קשיי נשימה ולחץ בחזה ועד כדי קשיים לשכב פרקדן.

על הנשים ההרות להימנע מעבודה גופנית קשה מדי וזאת בכדי למנוע כליאת אנרגיה חיצונית וזרימת דם. האשה צריכה לישון במידה מספקת כחלק מתהליך המנוחה ויצירת אנרגיה. כן אל לאשה ההרה להכנס למצבי סטרס ו/או מצבים רגשיים בעייתיים בכדי למנוע את כליאת האנרגיה. כן חייבת האשה ההרה להקפיד על התזונה. מחד שתהיה מזינה ומאידך קלה לעיכול. ללא מזונות או תבלינים חריפים ו/או שומניים. על האשה להרבות לאכול פירות יותר מהרגיל כי זה מזון יין שקל לעיכול. בשליש האחרון של ההריון מומלץ להימנע ממלח ובכך להקטין את הסיכוי לבצקות.

ראינו את ראיית העולם הסינית בהבנה של ההתעברות ומהלך הריון טבעי. הבנו מהן הבעיות העורבות לאשה ההרה בכל רגע נתון של הריון. ההבנה הזו מאפשרת מניעה ולפי הצורך גם טיפול. ישנם קווים זהים בין הרפואה המערבית לזו הסינית אך הפילוסופיה שונה וכך גם הטיפול. כמטפל סיני ההבנה של כל התהליך היא הבסיס להבנת מחלות ובעיות בגילאים שונים. ההסברה הנכונה לנשים והמניעה הם הפתרון הרצוי. נסו ותיווכחו.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- www.moshe.org.il
אי-מייל ? moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב