דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחנות כתיבה מעץ 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 4191 פעמים ]

בחירת שולחן כתיבה מעוצב היא בדרך כלל משימה אישית. כמו בכל בחירה יש מספר שיקולים לכאן ולכאן - פרקטי, יפה, איזה סגנון? האם צריך שולחן הכתיבה המעוצב להתאים ליתר הבית, ללכת על קונטרסט?

לפניכם מספר עצות לבחירה טובה של שולחן הכתיבה המעוצב שלכם:

גודל שולחן הכתיבה המעוצב- ייקבע כמובן לפי מיקומו העתידי - אם מיועד שולחן הכתיבה מעץ לחדר שהוא חדר עבודה בפני עצמו - יש לתכנן את ריהוט החדר כולו כך שיכיל גם יחידות אחסון וכל מה שנחוץ לחדר עבודה, אך ברור שניתן למקם שולחן כתיבה מעוצב רחב מימדים ולחדר עבודה כזה אפשר לתת סגנון בפני עצמו שיכול להיות שונה מעיצוב יתר הבית.

אם פינת העבודה היא פינה בחלל של הבית, לדוגמה בחדר שינה או חדר מגורים - יהיה מן הסתם מקום לשולחן כתיבה מעץ יותר קטן וסגנונו של שולחן זה צריך להיות תואם ומשלים לריהוט שסביבו כדי לא ליצור צרימה בעיצוב.

אם כן - החליטו קודם כל היכן יעמוד שולחן הכתיבה המעוצב שלכם, מדדו את המקום המיועד והחליטו על מידה מקסימאלית אפשרית, הצטיידו במדידות שעשיתם  כאשר תלכו לחנויות הרהיטים.

בכל מקרה גודל של שולחן כתיבה מעץ צריך להיות מתוכנן גם לפי הצרכים - מסך מחשב לא תופס הרבה מקום - אם זהו השימוש היחיד, יכול שולחן כתיבה מעץ להיות בגודל של 100-120 ס"מ ובעומק של 50-60 ס"מ. אם יש עוד שימושים, כמו הנהלת חשבונות, שרטוטים וכן הלאה - רצוי לבחור שולחן כתיבה מעץ שגודלו כ-150 ס"מ ומעלה וכמובן, אם אין בעיה של מקום - השמים הם הגבול ויש להודות שאין מרשים כשולחן כתיבה מעוצב רחב ידיים!

מבנה של שולחן כתיבה מעוצב צריך להתאים לשימושו - שולחן כתיבה מעץ שלו מגרות בצדדיו יכיל הרבה דברים אך יגביל את מספר האנשים שיוכלו לשבת לידו - יש לתת על כך את הדעת ולבחור בשולחן שמבנהו עונה על הצרכים.

צריך גם לדעת מראש היכן יעמוד שולחן הכתיבה מעץ בחלל - צמוד לקיר? באמצע החדר? מתחת לחלון? כאשר שולחן הכתיבה נבחר למשרד פעיל וישמש לפגישות עבודה, יש לדאוג לנוחות ישיבה - ועדיף לבחור אז שולחן כתיבה מעץ, עמוק יחסית שבו שטח מתאים לכיסאות.

ושאלת השאלות - איזה סגנון?

רצוי כמובן לבדוק מספר סגנונות, אך אין ספק שבראש מובילים שולחנות הכתיבה העתיקים, כאשר בחירה בשולחן כתיבה עתיק אין משמעותה ויתור על פרקטיות, כי תמיד שימשו שולחנות עתיקים אלו למטרה של כתיבה ועבודה והצרכים לא השתנו - אפילו שילוב המחשב על חלקיו השונים הוא פשוט וקל בשולחנות כתיבה עתיקים. בחירה בשולחן כתיבה עתיק היא בחירה בערכים של פעם, במסורת ובהמשכיות מדור לדור ועל אלו נוסף שיקול חשוב של שימור חומרי גלם - בחירה בפריט קיים. השולחנות העתיקים ששרדו עד ימינו עשויים מעץ מלא, ונעשו בנגרות משובחת שהבטיחה את אריכות חייהם, כמו כן, פריטי וינטאג' שורדים את הזמן גם בזכות היותם מצטיינים בעיצוב ייחודי ופרטים שונים הגורמים להם להיות מועדפים ונבחרים.

כמו בתחומי ריהוט אחרים, בולטים היום לטובה, אותם שולחנות כתיבה עתיקים המגיעים אלינו מאסיה-וינטאג' אסייתי. שולחנות כתיבה מעץ אלו, עוצבו בטווח רחב של סגנונות - בשולחנות כתיבה מעץ המגיעים מהודו ניתן למצוא כאלו המעוצבים בסגנון קולוניאליסטי-אנגלי בקווים נקיים ופרטים מעניינים כמילואות ופנלים שונים, וכן שולחנות כתיבה מעץ בסגנון הודי קלאסי עם גילופים עשירים וגם שילובים - כשולחן כתיבה מעץ בעיצוב נקי ולו תוספות "אקזוטיות" של גילוף עדין או חריטה מסוגננת של הרגליים, ההופכות אותו לפריט ייחודי ושובה לב.

גם מסין מגיעים שולחנות כתיבה מעץ במספר סגנונות - פונקציונאליים עם פרזול פשוט מהתקופה הקומוניסטית, מפוארים וצבעוניים במיטב המסורת הסינית וכמובן מבחר גדול ומגוון של קונסולות שגם הן מתאימות לשמש כשולחנות כתיבה מעוצבים- בייחוד באותם מקרים שצריך לשלב שולחן כתיבה מעוצב זה בחלל הכללי של הבית.

בכל צורה וגודל, להביא הביתה שולחן כתיבה עתיק מאסיה, משמעותו להוסיף אווירה מיוחדת וסגנון קסום לכל פינת עבודה אותה תעצבו.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב