יזם אם יש לך רעיון ואתה מאמין בו,אז לך איתו עד הסוף ושום דבר לא ישבור אותך.
זה שבחרת להגשים את היכולות והחלומות שלך זה כבר הצעד הראשון והחשוב ביותר.
אבל איך תדע אם הרעיון שלך כ יזם באמת ראוי למימוש או שזו סתם הברקה והתלהבות חולפת?
הרי אתה לא רוצה להיכנס למיזם שבהמשך יוביל לכישלון ויגרום לך להפסיד הרבה כסף,לכן יש לפעול על פי שלבים מוגדרים מראש,ותוכנית ברורה עם פירוט השלבים על הנייר.
ראשית ודא שתמיד יש עליך פנקס נייר ועט לרשום כל רעיון או הברקה שעולה לך,ולא משנה אם זה תופס אותך כשאתה נח ומהרהר,או בזמן שאתה עובר ברחוב.
פשוט באותו הרגע שיש לך רעיון תעלה אותו על הנייר,אחרת זה יתפוגג ואתה לעולם לא תשלים את המיזם שעדיין לא רקם עור וגידים.
לפעמים אתה חושב לעצמך זה נשמע לי דמיוני מדי ולא מציאותי הרעיון הזה,אין סיכוי בכלל שזה יתממש.
אבל המחשבה הזאת עולה לך מפני שאף אחד לא עשה זאת לפניך ולכן אתה חושש,אבל דע לך שהאשליה של היום היא המציאות של המחר.
אתה צריך להיות הראשון ואל תמתין כי אף פעם לא יהיה זה הזמן הנכון,הזמן הכי טוב הוא להתחיל עכשיו,השלב הראשון הוא להעלות על הנייר.
השלב הבא הוא להמתין עם הרעיון למיזם שלושה שבועות כדי לתת להתלהבות הגדולה קצת לרדת,ואם זה עדיין נראה לך כזה להיט גם אחרי תקופת "הדגירה על הרעיון" עבור לצעד הבא.
ייתכן גם שכעבור מספר שבועות כבר לא כל כך תתלהב או שתגלה שמישהו כבר חשב על זה לפניך וכבר יש מיזם כזה קיים.
ברכות הרעיון עדיין קורץ לך על ומעיר אותך בלילה,ברר אם וכיצד יש ביכולתך ליישם ולהוציא לפועל,אם זה משהו טכנולוגי ממוחשב
בדוק ברשת האינטרנט אם הוא כבר קיים.
אני מאחל לך להיות הראשון שהוגה את הרעיון ומקדים את זמנו.
נסה לבוא בגישה קצת שלילית ולחשוב מה יכול למנוע מהמיזם להצליח,איזה מכשולים יכולים לעמוד בדרכך להגשים את החזון.
ככל שתמצא יותר מכשולים ככה גם תהיה יותר מוכן וערוך עם פתרונות שהכנת מבעוד מועד.
שאל את עצמך את השאלות הבאות:
האם אנשים יהיו מוכנים לשלם עבור המוצר/שירות הזה?
בכמה תוכל למכור את המוצר הזה?
האם יש מוצרים דומים בשוק?
בכמה הם נמכרים ובאיזו תדירות?
האם אתה מאמין באמונה שלמה שהמיזם שלך יתרום רבות לאנושות?
האם באמת יש צורך במוצר כזה?
מה התקציב הנדרש להשקעה הראשונית?
אל תשכח כמובן לתעד כל התפתחות,שינוי,שכלול של הרעיון,על הנייר,ויהיו לך הרבה התפתחויות כאלה,וייתכן שיעלו לך על הדרך עוד רעיונות,כי כך פועל המוח האנושי.
מחשבה אחת עוזבת ובמקומה מחשבה חדשה נכנסת,אבל לא ייתכן לעולם שתי מחשבות שונות בו זמנית.
"דמיון חשוב יותר מידע,הידע מוגבל והדמיון חובק עולם".
פתח את העיניים ותהיה ער להתרחשויות סביבך,לפעמים הזדמנויות צצות ונעלמות מבלי שהבחנת בהן.
כשנסגרת דלת אחת נפתחת אחרת,אבל לעיתים קרובות אנו ממשיכים להביט בצער רב כל כך בדלת הסגורה עד שאין
אנו רואים את זו שנפתחה בפנינו.
עכשיו אני רוצה להציג לך דוגמא לזיהוי וניצול הזדמנות להשקעה של האדריכל דוד עזריאלי.
קבוצת קניוני עזריאלי מקימים את קניון עזריאלי קרית אתא.
יש פה דוגמא מובהקת לזיהוי פוטנציאל של עיר קטנה ומתפתחת שהיא גם ציר תנועה מרכזי,שעתידה להיות אחת הערים הגדולות בישראל.
עזריאלי קרית אתא ימשוך אליו מבקרים רבים מכל איזור הצפון והוא ממוקם על ציר מרכזי שמוביל לשאר ישובי הגליל.
מה גם שזה הקניון הראשון שמוקם בעיר שקרובה ל 60,000 תושבים.
אני שמח שנהנית לקרוא את המאמר שלי,ויש לי בקשה אחת קטנה.
אם אהבת בבקשה שתף ברשתות חברתיות.
אורן כהן בונה אתרים סוחר באיביי ויזם