דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופשה נטולת דאגות ומתחים 

מאת    [ 04/07/2011 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 1499 פעמים ]

המטרה של חופשה, לא משנה איפה ומתי, היא להנות וגם להרגע מהשגרה ומהעיסוקים היום יומיים. למרות זאת, לפעמים החופשה שחיקינו לה כל כך הרבה זמן, הופכת להיות סיוט בגלל מתח ולחצים שאינם הכרחיים בכלל ורק הורסים את האווירה.

במאמר שלפניכם נציג כמה טיפים (יחד עם דוגמאות) על איך לתכנן חופשה נטולת דאגות:

 

בחירת סוג החופשה

לפני שאתם בכלל בוחרים לצאת לחופשה, אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות שקשורות למי שאתם ומה אתם אוהבים. האם אני נהנה מטיפוס הרים, סקי או כל ספורט אתגרי אחר? האם אני אוהבת לשכב על חוף הים ולנוח עם ספר טוב וקוקטייל קר? לכל אחד מאיתנו יש העדפות והן קשורות לעונות השנה, מקום החופשה, סגנון הנופש ועוד ועוד. יש אנשים שיעדיפו חופשת סקי חורפית בהרים המושלגים, אחרים יבחרו טיול קמפינג באזורים מדבריים, וסוג נוסף של אנשים ירצו רק לשבת על שפת הבריכה של מלונות ים המלח עם חמש ארוחות ביום, הכל כלול. בבחירת סוג החופשה צריך להתחשב בכל המשתתפים, ואם מדובר במשפחה עם ילדים, חשוב ומומלץ מאוד לקחת אותם בחשבון ולמצוא חופשה שגם הם יהנו בה כך שההורים יזכו למעט מנוחה.

 

תכנון תקציב מתאים

כשמתחילים לתכנן חופשה מיד חושבים על כל הדברים שתמיד חלמנו לעשות. צריך להזהר מאוד מחלומות, כי הם מעלים את הציפיות ובסוף אנו נכונים לאכזבות. מה שיעזור לכם לשמור על איזון זה התקציב. החליטו מראש על תקציב שמתאים לכם. לאחר מכן יהיה יותר קל להחליט אם לקנות כרטיסי טיסה לניו זילנד או לסוע באוטובוס ציבורי למלונות ים המלח. התקציב הוא חלק מכל החלטה, כמו האם להזמין בבית המלון לינה על בסיס חצי פנסיון או פנסיון מלא? האם לצאת לטיול רגלי בחיק הטבע או טיול ג'יפים, שהוא יותר יקר? האם לסוע באמצע השבוע או בסוף שבוע? ועוד ועוד. אם תדונו בכל הנושאים האלה מבעוד מועד, יהיו לכם פחות דיונים וויכוחים במהלך החופשה. והמטרה היא כמו שאמרנו חופשה נטולת דאגה...

 

סדר יום מתוכנן

זה אולי נשמע לכם כמו טיול שנתי בתיכון או יציאה למסלול בצבא, אבל השיטה הזאת מוכיחה את עצמה. עוד לפני שאתם מתחילים לארוז את המזוודות, אפשר אפילו כמה שבועות לפני הנסיעה, התחילו להתעניין בדברים שיש לעשות במקום החופשה שבחרתם. אם בחרתם לדוגמא חופשה של ארבעה ימים במלונות ים המלח, בדקו אלו אטרקציות יש באזור ים המלח, כמו עין גדי ומצדה. בחרו מסלולים המתאימים לכם, החליטו מראש מהם המקומות שאתם חייבים לראות, וזכרו לשמור זמן בסדר היום למנוחה וגם לקניות!

 

מצב רוח ומורל

כן, גם זה נשמע כמו סיסמה ישנה מתקופת המסעות בתנועות הנוער, אבל תנסו לצאת מהבית עם חיוך גדול, להשמיע מוזיקה יפה באוטו, ואחר כך תגלו כמה זה כיף. אם אתם נוסעים לחופשה עם ילדים, זכרו לקחת אתכם משחקים וחטיפים כדי שגם הם יהנו מהנסיעה ויגיעו עם חיוך ליעד שבחרתם. שמרו על מצב רוח טוב והמנעו ממתחים מיותרים.

אינדקס המלונות של ישראל ישמש אתכם לכל חופשה, ארוכה או קצרה, משפחתית או עסקית. כאן תמצאו מבחר מלונות באילת, בים המלח, בטבריה ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב