דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנחנו צריכים מצלמות אבטחה - מגה פיקסל? 

מאת    [ 02/07/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2977 פעמים ]

תחילה אדבר על צמד המילים מגה פיקסל . "מגה פיקסל" המשמעות: מיליון פיקסלים. הפיקסל או רכיב התמונה הוא ריבוע זעיר אחד מרבים המרכיבים תמונה שלמה. ככל שקיימים יותר פיקסלים קיימים יותר פרטים בתמונה. לדוגמא אם ניקח מצלמת IP עם CCD בעל יכולת רזולוציה של 1,280X1,024 = 1,310,270 פיקסלים (1.3 מגה פיקסל). ונשווה אפילו למצלמת IP עם רזולוציה גבוהה של 600 קו, 752X582 = 437,664 פיקסלים (0.44 מגה פיקסל). נוכל לראות שבמצלמת IP פשוטה של 1.3 מגה פיקסל קיימים פי 3 יותר פיקסלים מאשר במצלמת אבטחה איכותית סטנדרטית. אבל מדוע אנחנו זקוקים לכל הפיקסלים הללו?

המטרה במערכת אבטחה המורכבת ממצלמות אבטחה היא לתעד פרטי אירועים. ככל שיהיו לנו יותר פרטים בתמונה נוכל לדלות יותר אינפורמציה בשחזור האירוע שתועד. דוגמאות לכך הן זיהוי פנים של אדם וזיהוי מס' לוחית רישוי של רכב שזה דבר מאוד קריטי בפענוח אירועים אשר מאפשרים לנו לדעת מה בדיוק קרה ומי היה נוכח באירוע. בעבר כאשר הגיעו הטלוויזיות הצבעוניות לישראל, היו כאלה שאמרו: בשביל מה צריך טלוויזיה צבעונית? טלוויזיה שחורלבן זה מספיק טוב בשבילנו. כיום כולנו יודעים שטלוויזיה שחורלבן לא מאפשרת לנו לקבל מספיק קונטרסט ולראות הרבה פרטים שרואים רק בטלוויזיה צבעונית. גם היום, מי שרכש וצופה בטלוויזיה (HD) יותר לא ירצה לחזור ולצפות בטלוויזיה רגילה. אותו דבר לגבי מצלמות אבטחה עם טכנולוגיה של מגה פיקסל. פעם מצלמות אבטחה שחורלבן היו שייכות לטכנולוגיה מתקדמת. לאחר מכן עברנו למצלמות אבטחה צבעוניות, היום קיימות מצלמות אבטחה החל מ- 1.3 מגה פיקסל ועד 16 מגה פיקסל, כאשר מי שמתנסה עם מצלמות אלו המספקות איכות כה גבוהה, לא ירצה לחזור אחורה למצלמות אבטחה סטנדרטיות.

אחזור לשאלה, למה אנחנו צריכים מצלמות אבטחה - מגה פיקסל? האם הן באמת הכרחיות? בואו ננסה להיזכר בתוכניות טלוויזיה שונות המציגות לנו אירועים שתועדו במצלמות אבטחה, ונשאלת השאלה האם מישהו מזהה את הדמות. האם אנחנו מצליחים לזהות את הפורץ או הגנב? התשובה היא שברוב המקרים בהחלט לא, הדמות שהמצלמה קלטה וזיהתה יכולה להיות דומה להרבה מאוד אנשים. הסיכוי של זיהוי ודאי של האדם המצולם הוא נמוך בכל מה שקשור להוכחה בבתי המשפט. בואו נתאר לעצמנו שאותו פורץ או גנב נכנס למקום שבו קיימות מצלמות אבטחה של 2 מגה פיקסל או יותר, במידה ותמונת פניו תפורסם, אין לי ספק שתוך זמן קצר יזוהה מעל לכל ספק וייתפס במהרה. כנ"ל לגבי רכב שהיה מעורב באירוע כלשהו, עם מצלמת אבטחה מגה פיקסל ניתן יהיה לזהות את הרכב ולהגיע לנהגו.

שם: ארז יפה 
הכותב הינו יועץ מיגון מצלמות אבטחה, בעל ניסיון רב של למעלה מ-10 שנים בתחום
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב