דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רגשות 

מאת    [ 30/06/2011 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 1671 פעמים ]

רגש הוא אנרגיה שכאשר מאפשרים לה להתקיים, להיות נוכחת, היא פשוט זורמת, באה והולכת.

קיימים רגשות נעימים כגון, שמחה והתלהבות. וקיימים רגשות לא נעימים כגון, כעס, אכזבה, עצב, פחד.

בני האדם שואפים להרגיש טוב. לחוות רגשות נעימים. כששואלים אדם מה הוא רוצה להשיג בחיים, תמיד תהיה מטרת-העל שלו לחוש רגש נעים כמו אושר, שמחה, סיפוק, הנאה.

רגש הוא הדבר האמיתי והוא הרבה יותר חזק ומשמעותי מהרציונאל. אנשים אשר מחוברים לרגשותיהם הנעימים והלא נעימים, הם בעלי אינטואיציות גבוהות מאוד. הרגש נותן לנו את האינדיקציה האמיתית בנוגע למה אנו באמת רוצים, מה עושה לנו טוב, מה באמת מעניין אותנו, מה נכון לנו. 

 הרציונאל במקרים רבים נותן הצדקות ונימוקים. הוא נשען על גורמים חיצוניים כגון, סטנדרטים חברתיים, כבוד,יוקרה ואיך אני נראה בעיני אחרים. רבים הם האנשים שפועלים על פי שיקולים אלו ובוחרים לדוגמא לעסוק בתחומים שנחשבים מכובדים אך לא באמת מעניינים ומעניקים סיפוק עבורם. מצבים כאלו עלולים ליצור חוסר שביעות רצון כללית שמשפיע על רמת ההנאה מהחיים.

בחברה המודרנית אנחנו למדנו כיצד לא להרגיש, להדחיק רגשות לא נעימים  ולא לתת להם מקום. בתהליך החינוך רבים מאיתנו שמעו והפנימו מסרים כגון: בכי הוא ביטוי לחולשה, עלינו להיות חזקים, בנים לא בוכים, אסור לפחד, אין מימה לפחד ועוד ועוד.

בנוסף, להורים רבים קיימת הנטייה להגן על ילדיהם מפני רגשות לא נעימים. לדוגמא, אם האופניים של הילד נגנבו, ימהרו ההורים לקנות לילדם אופניים חדשים על מנת למנוע ממנו את חווית האכזבה. בכך לא מאפשרים ההורים את חוויות התוצאה הטבעית.

להרגיש זהו חלק חיוני בחווית החיים, כשכל רגש הוא לגיטימי. בתהליך חינוך ילדנו, במקום למנוע מהם רגשות לא נעימים, עלינו לאפשר להם להרגיש, עלינו להכיל את רגשותיהם באשר הם, לתמוך בהם ולעודד אותם, להקשיב להם, לתת לגיטימציה לרגשותיהם (לדוגמא, "זה מאוד טבעי לפחד, גם אני מפחד לפעמים"} וכן לתת כלים כיצד להתמודד עם רגשות לא נעימים.

היות ורגש הוא אנרגיה בתנועה, כאשר מאפשרים לו להתקיים, כאשר חווים אותו באמת, הוא זורם ונעלם. לעומת זאת כאשר לא מאפשרים, נשאר הרגש תקוע בגופנו, והוא עלול לגדול ולגדול בתוכנו.

אל לנו לפחד מרגשותינו. כהורים לא פשוט לנו לראות את ילדנו עצובים, מאוכזבים, כעוסים, מפחדים. עם זאת,  עלינו להיות מודעים לכך שכאשר אנו מכילים את רגשות ילדינו, אנו בעצם מכינים אותם לחים האמיתיים, אנו עוזרים להם להיות מחוברים לרגשותיהם, לקבל את עצמם כפי שהם ועם מה שהם חשים ובכך לשחררם, לאפשר להם לזרום ולהרגיש חופשיים יותר. יתרה מיזו, אנו מאפשרים להם לגדול ולהתפתח כאשר הם  מחוברים לעצמם, לרצונותיהם ושאיפותיהם האמיתיים.

 אתי הרטוך, יועצת חינוכית, מטפלת בשיטות NLP  ו-EMDR ומאמנת אישית ומשפחתית.ומנחה סדנאות להורים מתבגרים ולבני נוער.   "יש לי ניסיון רב ואהבה גדולה לעבודה עם בני נוער. כאם לשלושה מתבגרים וכאדם שחווה התבגרות מורכבת, אני רואה חשיבות רבה במתן ייעוץ, אימון, הנחייה וכלים לבני נוער אשר נמצאים בתהליך מבלבל של יצירת זהות עצמית ובמקום בו הם נדרשים להתמודד עם שינויים רבים ומשימות שונות ומגוונות.  מתוך ניסיוני, אני מוצאת שמתבגרים צמאים לידע והכוונה וכן למקום בו הם יכולים לחוש בטוחים ומשוחררים לשתף. הסדנא אותה אני מציעה מאפשרת את השילוב בין השניים".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב