דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שחשוב בהסכם ממון 

מאת    [ 30/06/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2199 פעמים ]

 

הסכם ממון הוא חוזה הנחתם בין שני בני זוג לפני החתונה או אחריה, ואשר מטרתו היא להסדיר את אופן חלוקת הרכוש הפרטי והמשותף שלהם במקרה של פרידה או חלילה, של מוות של אחד מהם. אין ספק, כי ההחלטה לחתום על הסכם כזה היא לא תמיד פשוטה, שכן היא מחייבת את בני הזוג העומדים בפני כריתת ברית של אהבה או את אלה שכבר כרתו ברית שכזאת, לחשוב על מקרה שבו כריתת הברית לא תעמוד להם והם יחליטו להיפרד, או על מקרה של מוות, חלילה. אף אחד לא מעוניין לחשוב על מקרים שכאלה, אבל פנייה לעורך דין המתמחה בניסוח הסכם ממון מחייבת לחשוב על כך ולהיערך בהתאם.

מסיבות אלה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מאדם שיש לו גם ידע וניסיון בתחום, אבל גם גישה רגשית נכונה לתחום כל כך רגיש. אדם שכזה יוכל ללכת צעד-צעד בסבך הרגשי הלא פשוט הזה, ולהוביל את בני הזוג, בדרך כלל, אל יעדם – חתימה על הסכם ממון שיהיה מקובל על שניהם.

 

 ישנם כמה דברים שחשוב לדעת בטרם חתימה על הסכם ממון:

מניעת סכסוכים עתידיים – יתרון חשוב שיש לחתימה על הסכם ממון הוא, שבמקרים של החלטה על פרידה הוא בהחלט יכול למנוע מריבות וסכסוכים מיותרים העלולים לעכב את חלוקת הרכוש ולגרום למתחים שיקשו עוד יותר על התהליך המורכב הזה. ברגע שיש הסכם מחייב, שעליו חתומים שני בני הזוג, אין הרבה מקום לוויכוחים ולשאלות, משום שהכול מוסכם וידוע מראש.

 

עדיפות לכתובה – כאשר מדובר בנישואין של שני בני זוג יהודיים שהתחתנו בחתונה יהודית המוכרת על ידי הרבנות (ולא בנישואין של יהודי/ה לגוי/ה או בנישואין חד מיניים), הרי שבמסגרתם חותם החתן על כתובה המחייבת אותו לדאוג, בין היתר, לפרנסתה של הכלה ובמקרים של פירוד, לשלם לה סכום מסוים שעליו החליט. חשוב לדעת, שבמידה שלא צוין אחרת באותו הסכם ממון שנחתם בין בני הזוג, הרי שהדברים הכתובים בכתובה הם ברי תוקף ויש למלא אחריהם במקרה של פירוד. בהקשר זה חשוב לציין, שבדיוק בגלל זה חשוב לנסח הסכם ממון שסעיפיו לא יסתרו את הכתוב בכתובה, ושאם בכל זאת רוצים לתת תוקף להסכם ולא לכתובה, חשוב לציין זאת בסעיף נפרד וברור בהסכם עצמו.

שינוי של הסכם ממון – מכיוון שהחיים הם דינמיים, הרי שמאוד יכול להיות שבני הזוג ירצו, עם השנים, לבצע שינויים בהסכם. בהחלט ניתן לבצע שינויים שכאלה, אולם עליהם להיעשות בכתב כי רק כך יהיה להם תוקף.

 

הסכם ממון – אצל עורך דין מומחה

על מנת שלא תהיינה אי הבנות שהן תמיד בסיס לסכסוכים ולמריבות, כאשר מעוניינים לחתום על הסכם ממון חשוב מאוד לעשות זאת באמצעות עורך דין המתמחה בתחום זה, ואשר יגלה רגישות כלפי כל המעורבים, כאמור לעיל. ביצוע התהליך באמצעות עורך דין שילווה אתכם לאורך כל הדרך, יהפוך את התהליך להרבה יותר קל, ויסיע לכם להגיע להבנות ולהסכמות מלאות. בהצלחה! 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב