דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבר דירה עם ילדים - איך לעשות את זה נכון 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2731 פעמים ]

 

מעבר דירה הוא איננו משימה פשוטה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשפחה עם ילדים. מעבר דירה עם ילדים יכול להיות מורכב, שכן כולל קשיי הסתגלות לעיתים ושינויים רבים, במסגרתו. ולכן, כדי לנסות ולהקל על הילדים (ולא פחות מכך, גם על ההורים) כמה שיותר, הנה כמה עצות חשובות שכדאי ליישם בעת מעבר דירה זה.

 

 

שתפו את הילדים בעת האריזה

 

אם אתם מתכננים מעבר דירה בקרוב, ודאי יש לכם ציוד רב, אותו עליכם לארוז בטרם מעבר דירה זה. כדי להקל על ילדיכם בעת המעבר, שעשוי להביא בעקבותיו קשיים לא מעטים, שתפו את הילדים שלכם בעת האריזה. הפכו את משימת האריזה לכמעין משחק, במידה ומדובר בילדים צעירים. הציעו להם לצייר על הקרטונים, למספר אותם ולקשטם. ארזו בכל יום מעט מהציוד והקפידו לארוז את ציוד חדרי הילדים בשלב האחרון של האריזה. בדרך זו, לא יאלצו הילדים להתמודד עם קושי נוסף של לינה בחדר ריק מחפצים. ארזו חפצים חשובים יחד, כמו ממיר טלוויזיה, שלט טלוויזיה או משחקים שהילדים, ודאי, ירצו לשחק בהם ממש ביום המעבר. בעת הגעתו של טכנאי הטלוויזיה לביתכם תידרשו לשלט, ממיר וכן לטלוויזיה. הסבירו לילדיכם כי ממיר זה נדרש לצורך צפייה בתוכניות האהובות עליהם, הטלפון נדרש לצורך הוצאת שיחות עם האהובים עליהם וכדומה. הציעו לילדיכם לרשום באיזה קרטון נמצאים החפצים החשובים (כמו ממיר הטלוויזיה) והפכו אותם הממונים לשמירה על חפצים אלה.

 

 

בקרו עם הילדים בסביבת המגורים החדשה בטרם המעבר

 

מעבר דירה עבור ילדים רבים מביא בעקבותיו אינספור של שינויים. פעמים רבות מעבר דירה כרוך גם בהחלפת בית הספר או הגן. ולכן, בטרם המעבר, בקרו עם ילדיכם בסביבת המגורים החדשה. בקרו בבית הספר או הגן והפגישו את ילדיכם עם כיתתם החדשה. הראו להם היכן ממוקם מגרש המשחקים הקרוב, טיילו איתם מעט באזור, הראו להם את המכולת השכונתית, את סניף הדואר או הבנק וחשפו אותם בהדרגה למקום החדש. נסו יחד איתם למצוא את המכנה המשותף בין סביבת המגורים החדשה לסביבת המגורים הקודמת ואף הפגישו אותם עם השכנים החדשים.

 

 

 

 

 

 

הכירו לילדים את ביתם החדש

 

במידה ומדובר בדירה חדשה לחלוטין, תוכלו לבקר בה ודאי כמה שתרצו. נצלו זאת והכירו לילדיכם את ביתם החדש בכל הזדמנות, בטרם מעבר דירה זה. בקרו בחדר הילדים, תכננו יחד עם ילדיכם היכן תמקמו את החפצים והרהיטים השונים ובקרו גם בחדרי הבית הנוספים.

 

 

ביום המעבר - דאגו להעסיק את הילדים מחוץ לבית

 

כדי שיום מעבר דירה זה יעבור באופן הקל ביותר, מצאו לילדיכם תעסוקה מחוץ לבית. בין אם בעת עזיבתו של הבית הישן ובין אם הכניסה לבית החדש, אינכם רוצים שהילדים יתרוצצו בין הקרטונים, בין המובילים ובין הבלגאן הגדול. בנוסף, הקפידו להיות איתם בקשר במשך היום ועדכנו אותם בנוגע לשלבי המעבר השונים. זה הזמן להזכיר להם את תפקידם החשוב (שמירה על הציוד הנדרש לכם ביום זה: ממיר הטלוויזיה, השלט, הטלפון הנייח). בדקו מולם היכן נמצא ציוד זה והכינו אותו לפניכם.

 

הכנה מוקדמת, בין אם ביקור בסביבת המגורים החדשה, או הפיכתם של הילדים לשותפים מלאים בתהליך המעבר, יעזור לכם ולילדיכם לעבור לדירה חדשה בצורה הקלה ביותר, ככל האפשר. מעבר דירה עם ילדים עשוי להיות לא פשוט, אולם, עם סבלנות רבה, אורח רוח ורגישות, תצליחו להתגבר על הקשיים הצפויים לכם וליהנות ממעבר חלק ואף מהנה.

 

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב