דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס גישור - למי הוא מתאים ולמה? 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2292 פעמים ]

גישור הוא תהליך מוכר ונפוץ כיום שמסייע לפתור מחלוקות ולגשר בין צדדים מסוכסכים שונים. גישור מהווה במקרים רבים חלופה להליך משפטי ומסייע במצבים שונים דוגמת תהליכי גירושין או סכסוכי נדל"ן, שכנים או חברות. מי שחפץ להיות מגשר ולסייע לפתור סכסוכים וליישב מחלוקות, צריך לפנות ללימודי קורס גישור או בקצרה, לימודי גישור, אשר באמצעותן יוכל להפוך למגשר מקצועי המוסמך לטפל באנשים. במאמר זה נסביר מהו בעצם קורס הגישור, למי מתאים ללמוד קורס גישור והיכן ניתן ללמוד קורס גישור.

מהו קורס גישור?

קורס גישור הינו מסלול הלימודים שמקנה את הידע המקצועי החשוב לכל אדם החפץ להיות מגשר. קורס גישור מיועד להעניק את הכלים הבסיסיים של גישור למשתתפיו, ובנוסף הוא מאפשר למשתתפים לרכוש את היכולות הנדרשות לתפקד כמגשרים. במהלך קורס גישור, המשתתפים יחשפו לדרכי הגישור השונות ולאפשרויות הרבות שביישוב מחלוקות ומשא ומתן ואף ילמדו כיצד ניתן ליישם זאת בחיים האישיים והמקצועיים כאחד. תכני לימודי גישור יתמקדו בנושאים כמו: הקשבה, יכולת להוות גורמים משקפים, הבנה ויכולת להוביל את הליך הגישור. הקורס יכלול מפגשים עיוניים, הרצאות, תרגולים, מצגות ואף סימולציות בסיועם של המגשרים המקצועיים.

למי מתאימים לימודי גישור?

לימודי גישור מתאים לבעלי תואר אקדמי, אולם יש מקומות שיקבלו ללימודי גישור גם כאלו חסרי תואר אקדמי בעלי הכשרה מתאימה. כמו כן, לימודי קורס גישור מתאימים לאנשים חסרי עבר פלילי ובדרך כלל יתקיים ראיון קבלה שיבחן את המועמדים ללימודי גישור. ככלל, קורס גישור מתאים לכל מי שמתעניין בתחום הגישור, פתרון הסכסוכים, משא ומתן ויישוב המחלוקות ואף, לכל מי שמעוניין לרכוש את הידע על מנת להתנהל טוב יותר בחייו האישיים (במסגרת אי אלו סכסוכים זוגיים) או בחייו המשפחתיים (גם פה, במסגרת מחלוקות משפחתיות שונות) או בחייו המקצועיים (כאן לרוב ימצאו כל אנשי העסקים שמכורח תפקידם עוסקים בנושאים כמו משא ומתן, פשרות או נתקלים בסכסוכים שונים במסגרת תפקידם השוטף).

היכן ניתן ללמוד קורס גישור?

היות וענף הגישור מתפתח לאחרונה והפך לפופולארי במגוון נושאים ולמען שלל מטרות שונות, כיום, ניתן ללמוד את קורס הגישור במגוון מכללות ומכונים שונים המציעים כחלק ממסלולי הלימודים שלהם, קורסי גישור. לדוגמא: ניתן ללמוד את קורס הגישור ב"מכון פתרונות", המציע קורס גישור בעל 10 מפגשים שבועיים. בנוסף, ניתן ללמוד קורס גישור גם ב"גישור ישראל" המציע גם הוא לימודי גישור, וגם שם הקורס מתפרש על 10 מפגשים שבועיים. יתר על כן, ניתן ללמוד את קורס הגישור גם בשלל מקומות אחרים המלמדים את הקורס כמו למשל: באוניברסיטת תל אביב, במכון ארבל, אוניברסיטת חיפה, מכללת לוינסקי לחינוך, במכללה האקדמית חמדת דרום, מכון לנדר, מרכז גומא ואף באוניברסיטה הפתוחה.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב