דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכזיה: לבחור בצורה לא הגיונית 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2291 פעמים ]

מי אמר שחייבים לנהוג בהיגיון כשניגשים לבחור דגם חדש של מרכזיה? מי אמר שכל רכישה חייבת להיות מושכלת ומבוססת על חשיבה מדעית ושכל ישר? יש אנשים שחולקים על הדעה המקובלת הזו וכשהם ניגשים לקנות מרכזיה הם משתמשים בדרכים אלטרנטיביות כדי לבצע את הבחירה שלהם.

תורת הנסתר

רבים מאיתנו כבר אימצו לעצמם איזה גורו או מקובל שינחה אותם במשעולי העולם, יענה על השאלות שלהם ויכוון אותם לעבר ההחלטות הנכונות. רכישת מרכזיה חדשה עבור טלמרקטינג או ניהול קשרי לקוחות יכולה להתבסס על מגוון השיטות שמציעות לנו התורות השונות. ניתן לבחור בהתאם למפות אסטרולוגיות של הלקוח ושל הדגם שאולי מוצא חן בעיניו, אפשר לקרוא בכוס קפה את המפרט הטכני המומלץ ואפשר גם להתייעץ עם ישויות פאן-גלקטיות שבאות מתרבות מתקדמת שבה כולם מומחים לענייני טלמרקטינג ו-CRM.

צריך לנחש רק שש

אפשר גם לסמוך על הקול הפנימי אבל אם הוא מדבר בשקט ואתם לא מצליחים לשמוע אז ניתן לפנות לשיטות אחרות שהוכיחו את היעילות שלהם בניחוש מספרים בלוטו. הטלת מטבע היא אפשרות אחת או – כאשר ישנו מגוון גדול יותר של אפשרויות – הטלת קובייה או קוביות. אפשר לעשות אנ-דנ-דינו או לתת לילד שמתמחה בכך לעשות זאת בשבילנו. אפשר גם לעצום עיניים, להסתובב במקום ולהושיט אצבע: הדגם שעליו היא נחה הוא הדגם שמתאים לנו.

תסתכל בקנקן

ולמה לא לבחור לפי המראה החיצוני של הדגם? למה לפשפש בין האותיות הקטנות של המפרט הטכני? מסתכלים על הדגמים השונים ובוחרים דגם של מרכזיה שנראה הכי יפה בעיננו ומתאים לעיצוב של החלל שבו הוא יוצב. שיטה אחרת היא הסתמכות על המראה של סוכן המכירות שמציע לנו לקנות את המוצרים של החברה שלו – אם הוא יפה אז זה מוכיח מעבר לכל ספק שהדגם שהוא מוכר הוא הטוב בדגמים האפשריים.

יותר יקר יותר טוב

השיטה הזו מתבססת על ההנחה הפשוטה שככל שמוצר עולה יותר כסף אז מדובר במוצר איכותי יותר. כיוון שקיימת קורלציה אבסולוטית – לפי התיאוריה הזו – בין מחיר גבוה ובין איכות גבוהה הרי שלא צריך לבזבז זמן על מחשבות וחיפושים אלא לבחור מיד בדגם היקר ביותר ואז ללכת לבנק ולבקש הלוואה, נוספת, שוב.

האידיוט שיודע הכול

לרבים מאיתנו יש אחד כזה קרוב אלינו. האידיוט שיודע הכול על כל נושא בעולם, מתורת היחסות הפרטית ועד שיטות טלמרקטינג יעילות. הידע שלו אמנם לא מתבסס על למידה, מחקר או אפילו ידיעת קרוא וכתוב אבל למי אכפת? האידיוט מחובר לעצמו והוא יודע מה טוב בשבילנו. זה שהוא גר במכונית מתפוררת במגרש גרוטאות זה לא אומר כלום. הוא בטח יודע משהו שאנחנו פשוט לא יודעים.

אפשר גם אחרת

למרות שכל השיטות שהזכרנו הינן שיטות יעילות ומוכחות עדיין ישנם אנשים שבמקום לסמוך על השיטות הללו הם מעדיפים משום מה לנקוט בדרכים אחרות כשהם ניגשים לבחירת מרכזיה. הם עושים סקר שוק ולומדים את הנושא היטב ומנסים לקבל החלטה מושכלת שמתבססת על שיקולים כמותיים ואיכותיים. נו טוב, לא כולנו מושלמים. צריך לקבל את זה שבעולם שבו אנחנו חיים תמיד יהיו אנשים שיתעקשו לחשוב ולפעול בצורה הגיונית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב