דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - האם המותגים הפרטיים, זו תופעה חדשה ? 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2008 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – האם המותגים הפרטיים זו תופעה חדשה ?

 

 

המותג הפרטי חדר למודעות שלנו ב- 5 השנים האחרונות בסערה.

רשתות המזון החליט לפתח ברצינות את הנושא ונדמה שכול צרכן במדינה נפגש בהם במהלך הקניות שהוא עורך ברשתות.

שופרסל, מגה, המותג, מחסני כמעט חינם, אושר עד ולאחרונה גם פורסם שרמי לוי החליט על סדרת מוצרים במותג פרטי.

עיון מעמיק יותר במדף במוצרים בשוק הישראלי מגלה שאנו חיים עם תופעת המותג כבר עשרות שנים, כן- שנים רבות עוד לפני פיתוח המותג הפרטי על ידי רשתות השיווק, הכיצד - איך לא שמנו לב לנושא ?!

מסתבר שמותג פרטי של ספקים ואו יבואנים קיים כבר עשרות שנים, אלא שמטבע הדבר המותג הזה נמצא על גבי מדפים של רשתות שונות ואילו כאן המותג  הפרטי הזה הוא נחלת הרשת בלבד.

מזה עשרות שנים פיתחו להם יבואני המזון השונים מותג משלהם.

למעשה הם בנו מגוון או קולקציה של מוצרים, תוך התקשרות מתאימה עם היצרנים בחו"ל. דוגמאות לכך ניתן לראות במותגים כמו ווילפוד, תומר, טעמן, אלסקה, וויליגר. מותגים אלו נבנו על ידי היבואנים במשך עשרות שנים, תוך שהם צוברים הרבה ידע לגבי איכותם, תנאי האספקה ואמינות היצרן.

עיון במגוון המוצרים של מותגים אלו מגלה עולם רחב ועשיר של פריטים, כאשר טעמן השכיל לפתוח ולהתבסס בנישה של המוצרים עם הכשרות הגבוה יותר והמתאימה לפלח השוק הדתי יותר.

הם למעשה מותגים פרטיים של היבואנים ואין בהתנהלותם שוני רב מאשר התנהלות המותג של הרשת, למעט עובדה חשובה שלמותג הרשת יש לקוח אשר תמיד יקבל אותו בזרועות פתוחות ולעולם לא יעשה לו חיים קשים וארורים.

פיתוח המותגים הפרטיים על ידי הרשתות, הניע לא מעט יבואנים קיימים

"להשאיל" לרשתות את מקורות האספקה שלהם תמורת עמלה ובכך הרשתות קיצרו את זמן הלימוד, אשר שווה לא מעט כסף.

לעיתים יבואנים אלו מאפשרים העברת ידע זה כפוף לסיכום שהרשת משאירה את המותג שלהם על המדף.

במהלך זה מרווחים הספקים מכול הכיוונים שכן הם מקבלים עמלה על המותג הפרטי של הרשת, אשר מגיע בעזרתם, המותג שלהם נשאר על המדף ולעיתים החשוב מכול הרשת, בהעדר מקום על המדף, מוציאה את המתחרה הישיר של הספק, שכן כפי שאמרו חז"לנו, אין כמו השמחה לאיד.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב