דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיסון מהטבע לקראת שפעת החורף --- נתאלי הלר גמפל 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2853 פעמים ]

לפני שאנו רצים לקופ"ח לחסן את עצמינו לקראת החורף, לטבע יש כמה דברים להציע.

צמחי מרפא ותזונה הם מתנה מהטבע, הם בשימוש רפואי מזה אלפי שנים, הם מכילים ויטמינים, מינרלים,ועוד הרבה מרכיבים ואין בהם את תופעות הלוואי הקיימים בתרופות.

ניקח לדוגמא את שורש הזנגביל ( ג'ינג'ר או Zingiber officinale בשמו הלטיני ) .

סגולותיו של שורש הזנגביל ידועות בתרבויות רבות מזה מאות שנים , ריכוז החומרים שבשורש מקטין את הסיכון ללקות בטרשת עורקים מונע בחילות ומחזק חולי סרטן לאחר טיפול כימותרפי הוא מיזע ומסייע לעור לפנות רעלים. בנוסף לכל אילו הזנגביל מיזע ומחמם וטוב להתקררות עם שיעול, ליחה ונזלת מימית שקופה, כאבי שרירים וראש, מחמם את הקיבה ומפסיק בחילות והקאות שמקורן מקור בקיבה ועוזר לשילשולים. מחזק וממריץ את מערכת החיסון (מטפל ומונע זיהומים בקטרייאלים וויראליים) ,מטפל בהרעלת מזון או צמחים ועוזר לקיבה לעכל צמחים.

שילוב נכון של מספר צמחים יכול לחזק את מערכת החיסון, לחזק את הגוף ובכך למנוע משפעת החורף לחדור אלינו, ישנם צמחי מרפא למניעה וישנם צמחי מרפא לטיפול, אחד הצמחים הידועים ביותר למניעה הינו צמח האסטרגלוס שמקורו ברפואה הסינית. צמח זה עדין וניתן להשתמש בו לאורך זמן, גם אצל ילדים. הוא תומך במערכת חיסון ומונע הידבקויות של וירוסים וחיידקים, הצמח הנחקר ביותר לטיפול במחלות ויראליות וחיידקיות הינו אכיניצאה, זהו צמח חזק שיש לקחתו לתקופת מחלה בלבד ולא לאורך זמן, הוא משפיע על מערכת החיסון ומעודד ייצור כדוריות דם לבנות וע"י פעילותו המחזקת הגוף יכול להתמודד בצורה יעילה בכל פולש.

צמחים נוספים היעילים במצבי שפעת והצטננות ולהם פעילות אנטיויראלית, נוגדת דלקת והשפעה ממריצה על מערכת החיסון הם הסמבוק השחור והאורגנו, מהאורגנו מפיקים שמן  ומשמש כטיפול נגד חיידקים, וירוסים ויכול להוות תחליף טבעי לאנטיביוטיקה במקרים רבים.

שמן קצח זהו שמן שידוע מזה שנים רבות כמחזק מערכת חיסון ומטפל ביעילות במחלות מערכת נשימה עליונה, הצטננות וכנגד וירוסים ושפעות בשל התכונות האטיויראליות, לשמן מזרעי קצח בכבישה קרה סגולות בריאותיות רבות, השמן עשיר במרכיבים תזונתיים כגון ויטמינים ומנרלים ועשיר בחומצות אמינו אשר הן אבן בניין של חלבון ועל מנת ליצור מערכת חיסון טובה התאים זקוקים לאותם חומצות אמינו (חלבון).

השמן בנוסף עשיר בחומצת שומן לינולאית - חומצת שומן בלתי רוויה ומכאן השמן עוזר בהורדת כולסטרול, תחזוקת כלי דם, מניעת תהליכים דלקתיים, איזון הורמונלי ועוד..

ואחרון חביב הוא הקינמון ולו סגולות מרפא רבים  ומשמש למטרות רפואיות מזה אלפי שנים, מלבד הפעילות התומכת  בהזרמת הדם במערכת הלב וכלי הדם הקנמון עוזר בריפוי של שפעת והצטננות ע"י כך שהוא מחמם ומייזע וכך עוזר בלהדוף את הפתוגן (הוירוס) החוצה, בהיבט סיני מסורתי זהו צמח שמחזק יאנג צ'י של הלב והריאות ולכן עוזר לגוף להתמודד מול שפעת שהיא בעצם מחלת קור שפלש לגופינו.

למאמר המלא

למאמרים נוספים

 

נתאלי הלר גמפל מטפלת ברפואה סינית עתיקה ונטורופתיה N.D


http://www.gampel.co.il


נסיון טיפולי של עשר שנים, הטיפול שלי משלב  באופן יחודי את הרפואה הסינית והנטורופתיה. ע"י אבחון מעמיק בכלים שונים אשר רכשתי אני בוחרת בטיפול הנכון למטופל על מנת לטפל בבעיה מהשורש. בהרבה מצבים אשלב בטיפול את התזונה והצמחים יחד עם הדיקור והטווינה על מנת ליצור שינוי מעמיק בכל הרמות, הן ברמה הפזיולוגית והאנרגטית וכך ליצור ריפוי ואיזון אופטימלי בין הגוף והנפש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב