דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשקל נתקע! מה עושים? 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 4220 פעמים ]

 

להישקל מדי שבוע במהלך דיאטה, ולגלות כי אנחנו יורדים במשקל, זו הרגשה נהדרת!הירידה במשקל מעוררת תחושה חיובית ומעלה את המוטיבציה גם לקראת ההמשך. אולם, לצערנו, לא תמיד הכול מושלם והירידה המיוחלת במשקל יכולה פשוט להיתקע פתאום! חשוב להבין שזהו חלק טבעי וכמעט בלתי נפרד מתהליך ההרזיה. בפרט אצל נשים המצויות כבר בגיל המעבר, עלולים להתעורר קשיים. השינויים ההורמונאליים המשמעותיים בגיל זה משפיעים גם על הדיאטה.על כן נכנה את ה"דיאטה" כ"הסתגלותת לאורח חיים בריא".

הירידה במשקל לעולם איננה ירידה עקבית ,לא מדובר בקו ליניארי אחיד . גרף הירידה במשקל הוא מורכב ומדורג יותר וכולל עצירות קצרות.באופן טבעי, לאחר ירידה מסוימת במשקל, עובר הגוף תהליך של איזון ושל הסתגלות למשקל החדש.זהו השלב בו נראה את העצירה בירידה המיוחלת ,זאת למרות ההקפדה שלנו על התפריט והפעילות הגופנית. התקופה בה המשקל איננו זז יכולה להיות מתסכלת ומייאשת מאוד.ועלולה אף להעלות את המחשבה שצריך להפחית מכמות הצריכה היומית ולהאיץ את הפע"ג בכל מחיר,מחשבה זו היא מוטעית! ירידה דרמטית בכמות הקלוריות מלווה בתהליך התייעלות יתר של הגוף ואיננה מאיצה את הירידה במשקל. הגוף איננו מאפשר לנו לרדת במשקל באופן קיצוני על חשבון מסת השרירים, וברגע שחוזרים לאכול מעט יותר (מאחר ולא ניתן להחזיק מעמד זמן רב בדיאטות קיצוניות) הגוף, שהתייעל מאוד במהלך הדיאטה, יצבור בקלות גדולה יותר רקמת שומן חדשה.

מסיבה זו,אין לשנות את התפריט המקורי שניתן לנו , פשוט המתינו בסבלנות.. בסופו של דבר, המשקל ירד! בכל מקרה בו המשקל איננו משתנה לאורך זמן "ונתקע" קצת מעל למצופה, יש לבדוק היטב האם לא "עגלנו כמה פינות... ".     

 כמה טיפים ורעיונות לשלב הסטטי :

•בדקו מחדש את התפריט שבניתם ואת גודל המנות.

•שתו הרבה מים! לעיתים, בשל הקרבה הפיסית במוח בין מרכז הרעב ובין מרכז הצמא, נדמת לעיתים תחושת הצמא בטעות לתחושת רעב. מסיבה זו, חשוב ביותר לתת את הדעת על כך ולשתות בכל הזדמנות. בנוסף לכך, מומלץ לשתות בין כוס מים אחת לשתי כוסות כעשרים דק לפני האוכל.

•הימנעו מטעימות בזמן הבישול. "קצת פה וקצת שם" עלול, גם בלי שנבחין בכך, להפוך מהר מאוד להרבה מאוד....

•אל תתעצלו והקפידו על פעילות גופנית! פעילות גופנית גורמת לשריפת השומן ובמקביל לבניית השרירים. לצורך הפעלתה צורכת מסת שרירים יותר אנרגיה במהלך פעילות היומיום ולכן גם "שורפת" יותר קלוריות ביחס לרקמת השומן. בנוסף לכך, הפעילות הגופנית מגבירה גם את ההוצאה הקלורית של הגוף..

•מה גורם לכם להפר את כללי הדיאטה? זהו מצבים של אובדן שליטה. האם מצב מתח, לחץ נפשי, דיכאון, שגרת העבודה, שעמום, בן זוג שאיננו מפרגן או כל גורם אחר הם הסיבה לפגיעה בשגרת הדיאטה ולריצה אל המקרר? לאחר שתזהו את מקור הבעיה, תדעו גם איך להתגונן בפניה. כך, לדוגמה, תוכלו להכין לעצמכם תפריט המיועד במיוחד למצבים אלה וכולל מזון ממנו ניתן ליהנות גם ללא הגבלה, כדוגמת מרק ירקות מזין, פתית, תה צמחים, קרטיב דיאט, מעדן דיאט, שוקו מכוס חלב דל שומן עם כפית שוקולית או כל מזון דיאטטי אחר.

• הקפידו על אכילה מבוקרת של פירות, בייחוד ביחס לפירות שיש נטייה לאכול מהם הרבה, כדוגמת: אבטיח, ענבים או מלון.

•באיזה שעה אתם אוכלים יותר?"בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון "בשעות הלילה הגוף מנצל בצורה יעילה יותר את המזון, הוא פחות "שורף קלוריות" והופך אותו לאנרגיה. לכן, עדיף לאכול יותר במהלך שעות היום, ובשעות הערב והלילה לאכול פחות. עם זאת, חשוב לא לוותר על אף אחת מהארוחות ולהבין כי בסופו של יום ה"מה" הוא הנעלם במשוואה ולא ה"מתי".

•הישקלו רק פעם בשבוע! כאשר משקל הגוף איננו זז ונשאר קבוע, ישנה נטייה להישקל כל יום או אפילו כמה פעמים במהלך היום במטרה לבדוק האם התרחש שינוי. עדיף להניח את המשקל בצד ולהישקל רק פעם אחת בשבוע.

•היו רגועים וסבלניים. השתדלו לא להילחץ ולהיכנס למתח בגלל הדיאטה והמשקל. נסו להירגע, להבין כי תהליך דיאטה הוא איטי והדרגתי, ולקבל זאת. קחו נשימה עמוקה, התאזרו בסבלנות והמשיכו לשנן לעצמיכם שדיאטה היא "עניין של זמן". במוקדם או במאוחר, לאחר ההסתגלות לתפריט החדש ולאחר הקניית הרגלי אכילה נכונים, המשקל ירד בהדרגתיות ואתם תראו את התוצאות בשטח. לכן, אסור להתייאש!!

 הסבלנות משתלמת!

 בברכת בריאות אופטימלית,

  

 

שני רביב- נטורופתית N.D ומטפלת ברפואה סינית C.A


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב