דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - האם גם אתם עוזרים לקופאית ? 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2354 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – האם גם אתם מסדרים את המוצרים לקופאית ?

 

בעמידה בתור לקופה, ניתן לראות הרבה דברים מעניינים.

ניתן לראות ולהציץ בעגלת הקניות הקרובה וממנה ניתן ללמוד הרבה על אורח החיים של האדם הנמצא לידך ולא רק להתרשם "מהרושם הראשוני",ניתן לראות האם העומד לידך "חולה ניקיון" או אוהב בשר, האם לעומד לידך יש ילדים קטנים הצורכים טיטולים ואו מטרנה או אם הוא סתם אוהב מתוקים או מלוחים.

הצצה זו מספקת לכולנו תשובה לסקרנות "ולהשלמת הפאזל "של העומד לידך.

האם גם אתם עוזרים לקופאית ומסדרים את המוצרים לפי המבצעים - כלומר אם יש מבצע של קנה  2 טונה קבל 1 מתנה, האם אתם דואגים שכול הטונה יהיו צמודים אחד לשני ?

או האם גם אתם מניחים את המבצע הכי שווה בתחילת החשבון ?

מצפייה בהתנהגות הקונים העומדים בתור בקופה עולה שרוב האנשים אכן "ממהרים" להעביר את העסקה הטובה כמה שיותר מהר, כנראה שהם לא רוצים שהמבצע יברח להם או שמשהו יתחרט.

בנוסף עולה שאכן רוב האנשים מקפידים לערום את המבצעים הדומים בסמוך אחד לשני, אולי משום שהם חושבים שכך לקופה יהיה קל יותר לחשב את החשבון.

מערכות הקופה הממוחשבת בישראל מאוד מפותחות בעיקר בזכות חברת ריטאליקס, אשר מתמחה בתחום ואשר עיקר תוצרתה מיועד לרשתות ולבתי כלבו מעבר לים.

אך טבעי הדבר ששדה הניסויים של החברה היו רשתות השיווק בישראל ונראה שאין דבר בעולם שלא נצפה ולא נחזה על ידן.

מערכת המחשוב התומכת בקופה יודעת לזהות את המבצעים ולמצליבה ביניהם לבין המוצרים אשר נסרקים ועוברים בקופה ולכן אין כלל חשיבות לסדר הופעת המוצרים במסוע.

מערכות הקופה בארץ מצוידות גם במשקל, אשר מאפשר שקילה של המוצרים, דבר אשר לא מובן מאליו, שכן בהרבה רשתות מזון, בחו"ל השקילה מבוצעת המחלקה על ידי הלקוח.

בכל מחלקת הירקות יש משקל, אשר מופעל על ידי הצרכנים.

הם מניחים את הירקות למשל על המשקל ומאתרים את הירק הנדרש על פי תמונה ולוחצים על מקש, אשר מאפשר הדפסה של פתקית עם ברקוד.הכנסת מערכת כזו בישראל הייתה גורמת כנראה לסגירת העסק, שכן היו לקוחות אשר היו מנצלים זאת לרעה, היו לוקחים את הירק ואו הפרי היקר  נאמר דובדבן ומדפיסים "כאילו היה זה המוצר הזול", נגיד בצל.

אז מה אתם אומרים - האם בפעם הבאה תעזרו לקופה ?

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב