דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות הורים ספציפיות 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2109 פעמים ]

סדנאות  הורים עוסקות במגוון נושאים כלליים ומתאימות להורים לילדים בגילאים שונים. מעבר לקבוצות הכלליות, ישנן קבוצות המיועדות לשכבות מסוימות של הורים כמו: הורי תאומים, לקויי למידה, הורים גרושים ועוד. קבוצות אלו מתמקדות בבעיות  המאפיינים את האוכלוסיות האלה והן נועדו לספק מענה להורים הזקוקים לייעוץ והכוונה.

הורים לתאומים
הורים לתאומים צריכים להתמודד עם קשיים רבים יותר מאחרים וזקוקים לעזרה רבה והכוונה. בסדנאות נלמדים נושאים כגון: התמודדות עם הטיפול בשתי תינוקות בו זמנית, הקנאה והתחרות ביניהם, העדר השינה והתשישות, כיצד לבקש עזרה, חלוקת תשומת הלב בניהם, הימנעות מהשוואות בניהם וכו'. במהלך הסדנאות ההורים מכירים אנשים שחולקים איתם את אותן הבעיות והדילמות. ההורים מרגישים שהם לא לבד במערכה ומקבלים עצות חשובות ונקודות מבט שונות.

קבוצות הורים לילדים מתקשים
אחוז לא מבוטל באוכלוסיה מאובחן  כלקוי למידה. ילדים לקויי למידה עשויים לסבול מקושי להסתגל למצבים חדשים, ליקויי שפה, בעיות חברתיות ועוד.   בסדנאות הורים, מדברים על: דרכים ללמוד נכון, התמודדות עם הקושי בחברת הילדים, כיצד לסייע לילד בלימודים, בהתארגנות ובחברה, מעורבות הורית, תמיכה והבנה, הציפיות והתסכולים, סיוע של אנשי מקצוע  ועוד. הורים לילדים מתקשים חייבים להיות שם למענם ולעזור להם בלימודים, בהתחברות עם ילדים, במציאת תחומי עניין. ההורים   צריכים לדעת איזה עזרה מקצועית מגיעה לילדיהם וכיצד ניתן לשלבו בבית ספר רגיל.

הורים לילדים מחוננים
ילדים מחוננים הינם יצירתיים, סקרנים, עם תפיסה מהירה, נפש מורכבת וצורת חשיבה שונה. הורות למחוננים מאתגרת וההורים זקוקים להכוונה וייעוץ רבים. בקבוצות, ההורים מקבלים מידע מקיף על המחוננות   וכן מתוודעים אל נושאים חשובים כגון איך להתמודד עם ההתפתחות המהירה והמוקדמת של הילד, שיפור התקשורת עם הילד והבנת עולמו הפנימי, חיזוק הדימוי העצמי של ההורה, השיח עם בית הספר, התמודדות מול האחים, יצירת אפשרויות להתפתחות ומימוש עצמי של הילד ועוד.

אמהות חד הוריות
כיום יש אחוז גבוהה  של אמהות יחידניות שמחפשות סיוע והכוונה. הקושי בגידול הילדים לבד הוא רב  ובקבוצה, האמהות יכולות לשתף, להתייעץ ולחלוק את הבעיות השונות.   בקבוצות הן פוגשות אמהות חד הוריות אחרות עימן הן יכולות לחלוק את הקושי, הלבטים והחששות. בסדנאות משוחחים על: משמעת בשילוב של הקשבה והבנה, כיצד לבקש עזרה מאחרים, הכנסת בן זוג חדש לתא המשפחתי ועוד.

קבוצת הורים גרושים  
זוגות שהתגרשו או מתגרשים מתמודדים עם קשיים רבים כולל הצורך לתמוך בילדיהם. זוגות אלה חייבים לקבל סיוע והכוונה בזמנים הלא פשוטים שהם עוברים ועליהם לגייס כוחות נפש רבים לעבור את התהליך. בסדנאות המנחה מסייע לבני הזוג שהתגרשו, תוך ציודם בכלים שיסייעו להם להתמודד עם הילדים במהלך הגירושין ולאחריהם, על חשיבות שמירת יחסים תקינים עם הבעל או האישה לשעבר, כיצד להימנע מלגרום לילד "לקחת צד" של אחד ההורים, להעניק לילד תמיכה ולהשגיח שלא יתדרדר בלימודים או יתרחק מחברים,  להימנע ממאבקי כוח עם הגרוש, כיצד לקבל החלטות לבד וכו'.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב