דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיכאל האפרתי על טיוב נתונים בשיטת Data Tune 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 2394 פעמים ]

אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון, אם לא החשוב בהם, הנו מערכות המידע. כיום, נשמר רוב המידע השייך לארגון ברשת מחשבי הארגון. לרוב, נעשה שימוש במספר מערכות מידע ולעיתים קרובות במערכות שונות זו מזו, תופעה היוצרת צורך בתהליכי סנכרון ועדכון הדדי של פרטי מידע בין בסיסי הנתונים השונים.

בנוסף, מאחר וחלק ניכר מהמידע מוקלד אנושית, מתפתחות מספר רב של טעויות היוצרות כפילויות, אבדן מידע וכתוצאה מכך מקשות על איתור פרטי מידע בשלב מאוחר יותר, יוצרות עומסים, דואר חוזר, שיבושים ותקלות בקשר עם לקוחות או ספקים ועוד. במקרים אחרים, פריטי מידע עשויים להיות פריטי מחסן ולוגיסטיקה, אשר שימורם במצב כאוטי עלולה לשתק את הארגון כליל.

כמו כן, קיימת חשיבות מכרעת לעדכון שוטף של חלקי מידע מבלי לשתק את מערכות המידע בכללותן. רוב פרטי המידע המרכיבים את מערכות המידע מצריכים עדכון בתדירות זו או אחרת (ולמעשה תדירות העדכון, השונה בין פריט לפריט, מהווה גם היא חלק מהקושי). חלק מפרטי המידע קשורים לעבודת הארגון: מוצרים, מחירים, הצעות מחיר, חשבוניות, מאגר לקוחות. חלק נוסף, אשר השליטה עליו פחותה עוד יותר כולל עדכון כתובות (כגון שמות רחובות שהוחלפו), טלפונים (כגון המרת טלפונים ישנים בני 6 ספרות או אזורי חיוג שהוחלפו) ועוד.

נושאים אלה כולם מצריכים תהליכים מורכבים לעדכון שוטף וטיוב מתמיד של מערכות המידע. לרוב קיים צורך ברענון חד פעמי או תקופתי של כל מערכות המידע ובהמשך קביעת נהלים לשמירה על מערכות המידע במצב יומיומי תקין.

טרגט דטה יצרה פתרונות מעשיים אשר מאפשרים ניהול אוטומטי עבור:

-          טיוב נתונים

-          השבחת נתונים

-          העשרת נתונים

-          סנכרון נתונים

-          אופטימיזציות מידע

-          איחוד מאגרים

-          בניית מאגרי מידע חכמים

-          פיצול מאגרים

-          יצירת קישורים חכמים

-          שיפור ביצועי מערכת המידע

-          כלים לשימור ורענון שוטף ויום יומי לשמירה על מערכות המידע חפות משגיאות

-          בניית ישומים ספציפים כגון ישומי EXCEL       


מערכת  DataTune: 

מערכת DataTune הנה מערכת העומדת בחזית הטכנולוגיה בכל הקשור למתן פתרונות אוטומטיים לטיוב, השבחה והעשרת מאגרי מידע. המערכת פותחה על ידינו ולאחר שנים רבות בהן נעשה בה שימוש היא מאפשרת טיוב מהיר, יעיל ואמין ביותר של מאגרי מידע ברמות שונות ותוך מתן פתרונות דינאמיים לבעיות מגוונות.         

לצוות הפיתוח ניסיון של מעל ל- 14 שנה בתחום מערכות המידע, עריכת ניתוחים סטטיסטים, איתור ממוקד של שווקים ממשקי בית פרטיים ועד לאזורי מגורים, שכונות וערים, איתור לצורך שווק ממוקד גם במגזרים ייחודיים (ערבים, חרדים, רוסים וכד'), טיוב נתונים ובניית מאגרי נתונים פשוטים וקלים להפעלה או שליפה.

מערכת DataTune, מאפשרת קליטת קובץ למערכת, מיפוי השדות, הצלבת נתונים עם נתונים אשר ברשותנו (כגון מאגר הישובים והרחובות של משרד הפנים, קובץ המיקודים של רשות הדואר, ומאגר הכתובות המטוייב של "טרגט דטה"). מאגרים אלה נבנו ב-10 השנים האחרונות וכוללים 4,680 שמות נרדפים ליישובי מדינת ישראל, 74,653 שמות נרדפים לכלל הרחובות במדינה (מחולקים לפי ישובים), ובמאגר נפרד שמות נרדפים גלובאליים לרחובות אשר אינם מתייחסים לישוב ספציפי אלא לכל ישוב וישוב, וכן מאגר נוסף של שיבושים של שם רחוב מישוב סמוך (לדוגמה: רחוב "אבא הלל, תל אביב",  יזוהה אוטומטית כרח' "אבא הלל", ברמת גן, זאת על בסיס ניסיוננו ותוך שימוש במאגר זה). כמו כן, בנק שגיאות לשמות חברות וארגונים במדינת ישראל, בנק נתונים המכיל את כל השמות הפרטיים הנפוצים בישראל כמו גם שמות משפחה ועוד.

עיבוד המידע כולל גם גם שימוש בטכנולוגיה של צליל השם (soundex), הפקת שורש לשוני, השמטת תווים מיותרים ("/, -, _, וכד'). שיטת הזיהוי על פי צליל מאפשרת למערכת לבצע זיהוי אוטומטי מדויק במקרים בהם קיימים שיבושים מגוונים לפריטי מידע במאגר הנתונים ולאתר שיבושים אלה בבנק השגיאות ולהחליפם בנתונים התקניים. במקרים בהם פריט מידע משובש אינו מופיע בבנק שגיאות כלשהו, המערכת "תלמד" אותו ותוסיפו לבנק השגיאות.

בנוסף, יכלול עיבוד המידע זיהוי מקרים בהם שם הרחוב ושם הישוב הוחלפו בטעות, זיהוי מקרים הקיימים גם כשמדובר בקובץ בו קיימת הפרדה של מרכיבי הכתובת, בהם שדה "שם רחוב" כולל בתוכו את מספר הבית או את שם הישוב, שם הישוב כולל גם את שם הרחוב, מספר הבית כולל את שם הרחוב, שם הישוב כולל את שם הלקוח. 

 

מיכאל האפרתי, יזם, ממציא, איש הייטק, מוסיקאי, אב לשתי בנות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב