דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה ללמוד אימון בקורס? 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 743   [ נצפה 1849 פעמים ]

"למה אני צריך קורס?" - שאלה שאנחנו שומעים לא מעט, או בגרסתה האחרת - "אפשר אולי ללמוד פעמיים בשבוע ואז לסיים את הקורס תוך 4 חודשים? 8 חודשים זה המון זמן ואין לי אותו".

 

אם אין לך אותו אתה לא במקום הנכון ואם אתה מחפש קיצורי דרך לא תגיע רחוק.

כי כמו בכל מקצוע - תהליך ההכשרה הוא אולי החלק המשמעותי ביותר בדרך שלך להיות מקצועי ולהוביל את השוק. קיצורי דרך וחוסר סבלנות לתהליך הם אינדיקציה לכך שעדיין לא הבנת לעומק את משמעות מקצוע האימון.

 

לימודי אימון אישי בקבוצת יוזמות אורכים כ-8 חודשים, כאשר 3 החודשים הראשונים מוקדשים לתהליך של אימון אישי בקבוצה. המפגשים נערכים אחת לשבוע והשבוע הזה בין המפגשים מיועד לך, הלומד להיות מאמן, להפנים, להכיל, לתת לדברים לשקוע ולהיטמע; להכין שעורי בית ולהגיע מוכן לשיעור הבא, שבו יתגלה בפניך רובד נוסף של המקצוע הכל-כך מהנה ומשמעותי שנקרא קואצ'ינג.

 

הדרך שתעבור בשמונת החודשים הללו תיראה לך, מצד אחד, מאד ארוכה - מלאת חוויות, תגליות, הנאות, התמודדויות והיכרות חדשה ונפלאה שלך עם עצמך ועם הסובבים אותך. מצד שני, הדרך הזו תעבור לך כל-כך מהר שפתאום תשאל את עצמך "מה? כבר נגמר?"

 

כי כמו שבכדורגל חיים משבת לשבת, בקורס הכשרת מאמנים חיים משיעור לשיעור,? כל הימים שבין השעורים נמדדים במונחים אימוניים, נקודת המבט משתנה ואפילו המילים המקצועיות מתחילות לחלחל לשיחות האישיות עד שבני הבית כבר מתחילים לדבר על חוזקות וחזון.

 

וזה מה שבונה אותך להיות המאמן הטוב ביותר שתוכל להיות, המאמן שרק אתה יכול להיות. כי כשאתה מכיר את עצמך יותר, כשאתה מכיר את הערכים שלך וחי את חייך בהתאם, כשאתה מכיר בחוזקות, בחסמים, ובדרך הייחודית שלך להתנהל בעולם אתה הופך להיות אוטנטי. ומתוך האוטנטיות הזו אתה לומד בקורס גם לשכלל ולפתח את המיומנויות האישיות והבינאישיות להן אתה נזקק בכדי להיות מאמן מעולה - אתה לומד להקשיב, באמת באמת להקשיב (בלי לתת למחשבות מתערבות להפריע לך); אתה לומד לשים את השיפוטיות והדעות הקדומות בצד (ולקבל כל אדם באשר הוא); אתה לומד לנהל את הרגשות והידע שלך (כך שתוכל להגיב ממקום מקצועי ולא אישי); אתה לומד לשאול שאלות שיובילו את המתאמנים שלך למצוא את התשובות בתוך עצמם (ולא להניח שאתה יודע טוב מהם או שתפקידך לומר להם מה לעשות); אתה לומד לאמן ממקום של אתיקה ומקצועיות (ולא להיות חובבן שאינו כשיר לעסוק באימון) ואתה כמובן לומד את כל הכלים האימוניים ואת הדרך לבנות תהליך אימוני ולהתאים אותו למתאמן שמגיע אליך.

 

ואם כל זה לא מספיק, אתה כמובן גם מאמן, עושה סטאז', או מה שנקרא בשפה האימונית פרקטיקום וסופרוויז'ן. הכוונה היא ל2 תהליכי אימון של 10 מפגשים כל אחד שאתה מעביר ל2 מתאמנים מחוץ לשעות הלימוד. כי לאחר שעברת את מרבית התהליך אותו הזכרנו למעלה, אתה מגיע בשל ומוכן לעשות ממש אימון אמיתי, לקפוץ למים ולתת לכל הלמידה הזו לבוא לידי ביטוי.

 

ואת כל התהליך הזה אתה עובר עם מנחה, מנחה שהוכשר במיוחד לתפקיד מלא האחריות הזה של להכשיר אותך להיות מאמן וללוות אותך בשעורים ולאורך הפרקטיקום. לא כל מי שהוא מאמן יכול גם להכשיר אחרים, דרושים לכך כישורים ומיומנויות רבים, כמו גם ניסיון מקצועי עשיר. ובלי המנחה יהיה לך מאד קשה לעבור את התהליך הזה - לעבד אותו, להבין אותו וללמוד ממנו את השעורים שאתה צריך.

 

אז כן, הקורס ארוך וכן, לוקח זמן להיות מאמן, ולא - בלי קורס לא תוכל לעשות זאת, אבל מובטח לך שאם החלטת שאתה רוצה להיות מאמן ועברת את תהליך הקבלה תסיים את הקורס במקום הכי מקצועי, הכי מיומן והכי מוכן לפרוץ דרך ולצאת לדרך.

קבוצת יוזמות - אנשים יוזמים הצלחות ייעוץ, אימון ופיתוח עסקי מפעילת מכללת יוזמות להכשרת מאמנים והתמחויות באימון http://www.yozmotgroup.co.il info@yozmotgroup.com 1-700-70-88-80




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב