דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים באינטרנט - יותר יעיל מלימוד רגיל! 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 3896 פעמים ]

בעידן הנוכחי, בו בכל בית יש מחשב המחובר לאינטרנט, טבעי שגם נושא הלימודים יצא מכותלי בית הספר או מוסד הלימודים המסורתי ויעבור גם הוא כמו תחומי חיים אחרים אל העולם הוירטואלי הנגיש כיום יותר מאי פעם ויהפוך עצמו למושג של "למידה מקוונת".

השיעור הפרונטאלי, בכיתת הלימוד של פעם מפנה את מקומו לכיתת הלימוד של העתיד: מחשב המציג לך את השיעור בזמן שנוח לך ובקצב שבו אתה רוצה ללמוד.

היתרונות בלימוד באינטרנט ברורים:

- לימוד בקצב שלך.

- לימוד במנות קטנות.

- למד מתי שנוח לך.

- תמיד אפשר להחזיר את הסרטון אחורה ולצפות בו שוב ושוב.

- זה הרבה יותר זול ממורה פרטי כי אתה לומד רק את מה שאתה צריך.

הלימוד באינטרנט יכול להתבצע בדרכים רבות וכולן הרבה יותר טובות ויעילות מלימוד מסורתי הכולל נוכחות פיזית של מורה ותלמיד או תלמידים בסביבת לימודים פיזית כמו כיתה או אולם הרצאות:

מיקום פיזי:

בשיטת הלימודים המסורתית החומר מחולק ל"הרצאות" או "שיעורים" שהם מפגשים פיזיים בין מלמד לתלמידים. המפגש הפיזי מעצם טיבו מצריך הגעה של אחד או שני הצדדים ללמידה למקום מסויים שבו תתבצע העברת הידע. האינטרנט חוסך צורך זה על ידי הימצאותו ונגישותו בכל מקום ובכל זמן ולכן כל מה שצריך כדי ללמוד באינטרנט הוא חיבור דרך מחשב שולחני או נייד או אפילו טלפון סלולארי המחובר בתקשורת מהירה וכך ניתן לקיים שיעור מכל מקום כאשר המורה והתלמיד יכולים להיות במקומות מרוחקים.

תכונה זו של לימוד באינטרנט מאפשרת גם לתלמידים שאינם יכולים לצאת מביתם מכל סיבה שהיא, להמשיך וללמוד ללא הצורך להגיע פיזית לכיתת הלימוד וללא צורך להשלים בדיעבד את כל חומר הלימוד מחברים - כמו שהיינו עושים פעם.

כדי ללמוד באינטרנט מרחוק כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס ל"כיתת הלימוד הוירטואלית" ולקבל ישירות על מסך המחשב או הטלפון האישי את חווית הלימוד החדשה - חווית לימוד אונליין. היעילות המיידית נובעת מביטול הצורך להחליף מקום פיזי (הן של המורה והן של התלמיד) כדי להתחיל ללמוד.

עלות הלימודים:

האינטרנט מאפשר חיסכון כלכלי רב. כיתת לימוד מסורתי נמצאת בנדל"ן שבדרך כלל עולה כסף, הרבה כסף. בנוסף זמן המורה היקר נגזר גם מהזמן שלוקח למורה להגיע לאזור שבו תתבצע הלמידה. החיסכון שמושג באמצעות לימודים באינטרנט משפיע באופן ישיר גם על עלות הלמידה. למידה מרחוק תמיד תהיה זולה יותר כי עלות המשאבים הנדרשים להשגתה יהיו נמוכים יותר.

שכפול הידע:

בנוסף לביצוע שיעור פרטי באינטרנט מול מורה שנמצא במקום אחר, ניתן ללמוד באינטרנט בעזרת סרטון מוקלט. סרטון שבמשך זמן קצר מציג ללומד נושא אחד מתוך מכלול הנושאים שמרכיבים קורס שלם. כך ניתן ללמוד באמצעות סרטונים רק את אותם הנושאים שנדרשים, ולחסוך זמן וכסף ולייעל את תהליך הלמידה. הסרטונים שמורים באינטרנט וניתן לצפות בהם בכל מקום ובכל שעה, מתי שנוח לתלמיד ללמוד - ללא תלות בתזמון של המורה לפי נוחות זמן הלמידה של התלמיד. הידע של המורה שהכין את הסרטון כבר נמצא בסרטון והוא יועבר לתלמיד מתי שיבחר ובדיוק כשיצטרך את הידע הזה.

קצב אישי:

המוח האנושי קולט ידע בצורה יעילה יותר כשתוחמים את הידע הנלמד תחת כותרת אחת. הלימוד באינטרנט מאפשר לחלק את נושאי הלימוד למנות קטנות הרבה יותר מלימוד מסורתי עקב העובדה שההשקעה הנדרשת כדי לבצע שיעור בשיטת הלימודים המסורתית גבוהה הרבה יותר ולכן משתדלים לדחוס כמה שיותר חומר בשיעור אחד. צורת לימוד זו אינה נכונה והלימוד באינטרנט מאפשר לחלק את כל החומר למנות קטנות, הן בצורת סרטונים קצרים והן באמצעות שיעור פרטי אונליין המתמקד רק בנושא ספציפי הנדרש לחיזוק או ללימוד. כך התלמיד מרוכז יותר בכותרת ה"מנה הלימודית" שהוגדרה ולמוח קל יותר "להתכוונן" ולהפנים את הנושא הנלמד.

לסיכום...

יעילות הלימוד נמדדת בזמן ובמשאבים שנדרשים כדי להעביר ידע בין מלמד ללומד, משלב ההסבר ועד שהלומד מבין את הידע ויודע איך להשתמש בו. לימודים באינטרנט מאפשרים יעילות מושגת גבוהה הרבה יותר, קצב הלימוד גדל, עלות הלימוד קטנה ויכולת ההבנה של החומר הנלמד משתפרת. הלימוד באינטרנט יעיל יותר.

 

אתר שיעורים - לימודים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב