דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמר מקיף ואיכותי על דשא 

מאת    [ 26/06/2011 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2310 פעמים ]

דשא – מהו דשא ?

אין כמעט אחד שלא יודע מהו דשא אבל אין שום ספק כי רוב האנשים לא יודעים מהי ההגדרה המדויקת של דשא. ובכן, דשא הינו שם כולל של קבוצת צמחים חד-פסיגים ירוקים ועשבים אשר מאופיינים בעלים צרים וארוכים אשר גדלים ישר מן האדמה. הדשא מתרבה באמצעות רביה אל זוויגית, או בשמה הביולוגי רביה וגטטיבית כאשר הפירוש הינו גדילה וצמיחה וזאת מפאת העובדה שאיבריו השונים של הדשא משמשים כמקור לצמח חדש. לרוב, דשא מתרבה באמצעות 'שלוחות', כלומר, באמצעות רביה אל זוויגית. הדשא הינו שייך למשפחת הדגניים אשר שייכים למערכת בעלי הפרחים. בנוסף, משפחת הדגניים מכילה צמחים בעלי מראה דומה אבל צמחים אלו אינם דשא. מעבר לכך, דשא הינו אחד מצורות החיים המגוונות ביותר והוא נפוץ בכל יבשות העולם למעט אנטארקטיקה. ואילו בגלגולו הנוכחי הוא כבר כמה מיליוני שנים.

 דשא – פרטים חשובים מאוד על דשא ...

מעבר לתכונות המפורסמות והמוכרות ביותר של הדשא, ישנם פרטים חשובים מאוד על דשא שהרבה אנשים כלל לא יודעים. למשל, הדשא הינו בעל חשיבות רבה מאוד עבור חברת המין האנושי. הוא מגודל כמזון לבעלי חיים מבויתים (כלבים, חתולים ועוד) כבר למעלה מעשרת אלפים שנה ואפילו שימש כחומר גלם עיקרי וראשי עבור ייצור נייר כבר מן המאה ה – 25 לפני הספירה. ואילו היום, הדשא מגודל כצמח נוי אשר נמצא בעיקר בגינות של בתים פרטיים וגנים ציבוריים. וזהו למעשה תחום פועלו העיקרי ביותר של הדשא, כקישוט וכנוי עבור בני האדם, מה שהביא לכך שחברות גינון רבות מתמחות ברמה הגבוהה ביותר בכל מה שקשור לדשא, מדשאות, השקיה, תחזוקה, טיפול ועוד – פעולות אשר נגזרות ממשתנים חיצוניים כמו כמות שעות החשיפה היומית לשמש, שמירת צבעו הירוק – עד גם בקור, עמידות בפני מחלות ודריכה מאסיבית, מהירות התחדשות לאחר גרימת נזק, תדירות כיסוח הדשא ועוד. בנוסף, במהלך השנים האחרונות ניתן לראות תופעה הולכת וגוברת של דשא סינטטי איכותי אשר לאיטו מחליף את הדשא הטבעי וזאת כתוצאה מן העובדה שהדשא צורך כמויות גדולות של מים שהפכו למוצר יקר מאוד במהלך השנים האחרונות ואילו דשא סינטטי כלל לא צורך מים.

דשא – מעוניין לקנות דשא ?

בארץ קיימות אינספור חברות אשר מתמחות בייבוא, שיווק ומכירה של דשא בעיקר מן הסוגים הבאים: דשא palace, דשא Top 30 שלושה צבעים, דשא גרין, דשא 25 מ"מ, דשא 4 צבעים, שטיח דשא ועוד. כל סוגי הדשא הללו הינם איכותיים ביותר ובעלי רמת גימור במיוחד.

 

עידן נוה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב