דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דקים מעץ - מאמר איכותי ומקיף על דקים מעץ 

מאת    [ 26/06/2011 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 2506 פעמים ]

דקים מעץ – כל מה שצריך לדעת על דקים מעץ ...

דקים מעץ , הלא הם המשטחים השטוחים מעץ הינם נגזרת ישירה של משטחי העץ אשר היו נפוצים בעיקר בקרב ספינות במהלך המאות הקודמות. מאז, הדקים מעץ הפכו לתופעה פופולארית ביותר בתחום ריצופי העץ – הן בשטחים סגורים והן בשטחים פתוחים. אין שום ספק כי שילוב של דקים עשויי עץ בחלל סגור, מעוצב ויפה כלשהו ובחללים פתוחים כמו גינות מעוצבות ובעלי תאורה דקורטיבית הפך את הדקים לבחירה הטבעית, הראשונה וכמעט היחידה של לקוחות פרטיים, אדריכלים, מעצבים ועוד. ואם מוסיפים לבחירה זו את העלות הנמוכה עד מאוד יחסית של כל דק מעץ (מחיר נמוך מאוד לעומת ריצופים מסוגים כמו קרמיקה ועוד), מגלים כי מדובר בעסקה משתלמת ביותר.

 דקים מעץ – מאילו סוגים של עץ מייצרים דקים מעץ ?

הרבה אנשים מסתכלים על דקים מעץ ושואלים את עצמם מהיכן הם מקבלים את המראה החם, הנעים והמרגיע שלהם. ובכן, התשובה לכך היא פשוטה מאין כמוה. דקים מעץ מיוצרים מעצים משובחים מסוגים שונים אשר מקנים להם את התכונות המרשימות שלהם. להלן סוגי העץ הפופולאריים ביותר שמהם מייצרים דקי עץ.

  1. עץ איפאה – עץ איפאה הינו עץ טרופי אשר מוצאו במדינות מרכז ודרום אמריקה. גובהו האפשרי של עץ האיפאה הינו עד 50 מטר ולעיתים אף מעבר לזה. תחומי בנייה ועץ עושים את השימוש הנרחב והגדול ביותר בעץ האיפאה, ממנו הם מייצרים תשתיות גדולות ומאסיביות של עץ, בניית משטחי עבודה חזקים ויציבים , דקים מעץ ועוד. בתחום הרהיטים למשל, מייצרים רהיטי עץ משובחים ביותר מעץ זה, לרבות רהיטים אומנותיים מיוחדים כמו ידיות ועוד. בישראל לעומת זאת, מפיקים מן העץ דקים מעץ וזאת כתוצאה מן העובדה שמדובר בעץ חזק וקשה כמעט כמו פלדה וברזל. הוא בעל צפיפות חומרים גבוהה ביותר, משקלו כבד והינו בעל עמידות גבוהה במיוחד בפני נזקי הזמן ומזג האוויר.
  2. עץ אורן – עץ האורן הינו העץ הנפוץ ביותר אשר ממנו מפיקים דקים מעץ – הן בישראל והן בעולם. והסיבות לכך הן כדלקמן: עץ האורן הינו עץ נוח ביותר לעבודה ועץ אשר מחירו זול במיוחד לעומת עצים אחרים. בנוסף, רמת ההתקנה של דק מעץ אורן הינה הגבוהה ביותר שכן מדובר בחומר הגלם המוכר והוותיק ביותר עבור מתקיני דקים. בנוסף, איכות העץ גבוהה ונעה בסולם רמות פיני בין רמות 1 עד 5. כל רמה מציינת את כמות ה"עיניים" אשר מופיעה על העץ עצמו. לפני הרכבה והתקנה של דק מעץ אורן העץ חייב לעבור תהליך של חיטוי. ניתן לראות אם הוא עבר תהליך של חיטוי באמצעות הגוון הירוק אשר אמור להופיע עליו. תהליך זה הינו הכרחי לשמירה ולתחזוקה של עץ מפני מפגעים כמו מזיקים חיצוניים ומזג האוויר.
  3. עץ טיק – עץ טיק הוא ללא ספק אחד מסוגי העץ המשובחים והאיכותיים ביותר לעבודה עם דקים. בנוסף, עץ טיק הינו העץ היחידי הינו אל-חלד. ועכשיו, קצת מידע על העץ עצמו. עץ זה הינו בעל גוון צהבהב-חום והוא נפוץ בעיקר במדינות מזרח אסיה כמו הודו, בורמה, תאילנד ועוד. גובהו של עץ הטיק יכול להתנשא עד לגובה של 50 מטר ואף למעלה מזה. השימוש הגדול ביותר בעץ הטיק נעשה בעיקר בענף הבנייה של דקים מעץ , יאכטות וסירות מפוארות ויוקרתיות וזאת מפני שעץ זה עמיד וחסין בפני כל נזק חיצוני. ומבחינה מעשית, עץ טיק כלל לא רך אך נעים ונוח מאוד לעבודה.

 דקים מעץ – מעוניין לקנות דקים מעץ ?

בארץ קיימות אינספור חברות אשר מתמחות בייבוא, שיווק ומכירה של דקים מעץ מן הסוגים הבאים: דקים מעץ אורן, איפאה, מקומרו, טיק, אירוקו, דקים סינטטיים איכותיים ומיוחדים ועוד. כל סוגי הדקים הללו הינם איכותיים ביותר ובעלי רמת איכות גבווה במיוחד.

 

עידן נוה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב