דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורדת הקילוגרמים שהעלינו בחגים 

מאת    [ 20/09/2007 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 2340 פעמים ]

במהלך החגים שמגיעים אלינו בכל שנה בשרשרת, רבים מאיתנו עולים במשקל כ- 2-3 ק"ג בממוצע.
סוף הקיץ, וסימנים של סתיו, הרבה ארוחות משפחתיות... ואנחנו מוצאים את עצמנו אומרים שאחרי החגים נחזור לשגרה ונוריד את כל מה שהעלנו.
אבל אז, מזג האויר ממשיך להשתנות, מאפיר עוד מעט, הימים מתקצרים והבגדים מתארכים, ולאט לאט המילים "אחרי החגים נתחיל בדיאטה" מתחלפות (ללא משים כמובן) במילים " נו טוב לקראת הקיץ...", ואנחנו למעשה נכנסים לשנת חורף "דובית" וארוכה.
כדי להמנע מהתהליך המוכר הזה, כדי למנוע את החמרת המצב, ולהתחיל את החורף בעמדה חזקה, ובמשקל הרצוי, כדאי לתפוס את עצמנו כמה שיותר מהר, ומיד!
ההרפיה שהיתה במהלך החגים, והאכילה העודפת, נמשכה בסך הכל מספר שבועות בודדים. העליה יחסית אינה גדולה מאוד ואם נתפוס את זה בזמן יש סיכוי רב שהגוף יגיב במהירות יחסית, ייענה לדיאטה, ויוותר בקלות על הקילוגרמים העודפים. חלק בלתי מבוטל מן המשקל שהתווסף בתקופת החגים עדייו לא "התיישב" כרקמת השומן הקשה כל כך לפירוק (בבטן, במתניים, בירכיים, בישבן...) . סביר להניח שחלק נכבד מן המשקל העודף הוא למעשה צבירת נוזלים, מלאות יתר של מערכת העיכול, ורק חלק הוא שומנים שהתווספו לגוף.
עקב כך, חזרה מיידית לשגרת אכילה מתאימה תניב תוצאות מהירות ומעודדות!
אנשים שונים זקוקים לתפריטים שונים על מנת לרדת במשקל. כל אחד והעדפותיו, כל אחד וסדר היום שלו. אבל אנסה בכל זאת לנסח מספר המלצות:
תהליך הרזיה צריך להיות מבוקר ועם מטרות שאינן רק לטוח הקצר אלא גם לטווח הרחוק יותר, אבל כדי לא לגרור את הבעיה לתוך החורף (שידוע כמקשה על תהליכי דיאטה), הייתי ממליצה לבצע מהלך זריז ומוגבל בזמן (כשבועיים שלושה) של תפריט לתיקון בעית החגים, ולאחר מכן לעבור לשלב הבא שיהיה דיאטה מתונה וארוכת טווח שתאפשר התמדה ולא תגרום לשבירה...
אם כך - הגוף שעבר במהלך החגים לכמויות אוכל גדולות מן הרגיל, לסדר יום שאינו עקבי ומסודר, לכמות גדולה יותר של סוכרים פשוטים, עוגות שוקולדים ואפילו תפוח בדבש, לאחוזי שומן גבוהים במזון, הגוף צריך עכשיו לקבל איתותים הפוכים, שיחזירו אותו לאיזון הרצוי, ויפחיתו את הרעב לפחממות, ושיקטינו בחזרה את הקיבה.
איתותים של סדר יום, פחות שומנים, פחות כמויות, החזרת הקיבה לגדלה הקודם (שהרי קיבה היא שריר בעל יכולת התרחבות והתכווצות), והפחתת הסוכר בתפריט.
מאחר ואנחנו יודעים שהפיתויים לא נעלמו מענינו, והרעב לפחממות אף התגבר עקב כמות הסוכרים שאכלנו וגירו את הפרשת האנסולין לדם, והתנודות ברמות הסוכר בדם, כדאי להקפיד על תפריט מוגדר שלא מאפשר לנו יותר מדי לפזול ימינה ושמאלה, תפריט שלא מאפשר לנו הרבה מדי גמישות והרבה מדי מקום לשיקולי דעת "האם כדאי לבחור בשתי עוגיות או יוגורט...?". בתקופה קצרה זו עדיף שלא להשאיר פינות שאינן מוגדרות במדוייק ולא להשאיר מקום לשיקול דעת או בחירה...
לשם כך אציע שני סוגי תפריטים אפשריים, וכך כל אחד יוכל לבחור את התפריט המתאים לו ביותר ע"פ העדפותיו ואופיו...
התפריט הראשון הוא מופחת פחממות ונוטה לכוון מאכלים חלבוניים יותר - תפריט זה עוזר לנו להשתחרר מהרעב למתוק, דווקא בגלל מיעוט הפחממות שבו. סדר היום מוגדר באופן מדוייק. אין לדלג על ארוחות ואין לאכול בין הארוחות.

תפריט מס' 1:
ארוחת בוקר - 2 פרוסות לחם קל מרוחות בגבינה + ירק או 2 פירות

משך הבוקר - יוגורט לבן 0%-1.5%
צהריים - מנת בשר (חזה עוף או ¼ עוף או מנת דג ללא ציפוי)
סלט ירקות חיים + כפית שמן
ירקות מבושלים (במיים או במיקרוגל)

אחר הצהריים - יוגורט לבן 0%-1.5%

ארוחת ערב - ביצה או חביתה (1 כפית שמן)
½ עד 1 קופסה גבינה לבנה 3%-5%
סלט ירקות חיים

לכל היום - ½-1 כוס חלב 1% להכנת קפה
לכל היום לפחות 8 כוסות מיים

התפריט השני, מבוסס על לחם קל, ממרחים וירקות. המיוחד בתפריט זה הוא המונוטוניות שלו. אין לאכול שום סוג מזון מלבד לחם קל, ממרחים (ע"פ רשימה) וירקות. כאשר מגוון המזונות קטן, והתפריט יותר מונוטוני, יש פחות גירויים לאכילה, פחות הסחפויות לדברים "אסורים". ככל שתפריט יותר מגוון - יותר "פתח לצרות". כמובן שאלה אינן דיאטות מומלצות לאורך זמן, ואף קשה לאכול תפריט מונוטוני כ"כ לאורך זמן מבלי להשבר, אני ממליצה על תפריטים אלו כחלק מתהליך נרחב יותר- כצעד הראשון בתהליך הארוך יותר. לכן ביצוע התפריטים האלו - כל אדם ע"פ בחירתו - צריך להתבצע במשך כשבועיים עד שלושה, וכמובן שיש לשתות לפחות 8 כוסות מיים ליום. ( אפשר גם לבצע את האחד לתקופה ואח"כ את השני , לסירוגין...)

תפריט מס' 2:
במשך כל היום - 8-10 פרוסות לחם קל
ניתן למרוח על הלחם: גבינה לבנה 3%-5% , חומוס, גבינה צהובה 9%, פרוסת פסטרמה
ירקות חיים ללא הגבלה
2 כפיות שמן
½-1 כוס חלב 1% להכנת קפה
לפחות 8 כוסות מיים

יש לזכור שתפריטים אלה הם בגדר הצעה, ובמידה וישנה בעיה רפואית יש להתייעץ עם הרופא המטפל (למעה לפני כל תהליך של דיאטה).
שרון בן יהודה היא דיאטנית קלינית ומדריכת כושר מוסמכת. שרון מתמחה בשילוב תזונה עם פעילות גופנים ובתזונה ופעילות גופנים לילדים ובני נוער. שרון משמשת כדיאטנית של "מרזי מורית" וכתזונאית של ה"סקימולטור". חומר נוסף או יצירת קשר עם שרון - באתר של שרון http://www.sharondiet.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב