הסודות מאחורי במדפים – מה לא עושים בשביל רבעון טוב ?
עוד מעט מסתיים הרבעון השני של 2011 וישנן חברות שיווק מנוסות, אשר יודעות שכול רבעון צריך לסיים טוב שהרי הפתגם הידוע " יש ניצחונות ויש הסברים" פועל ובעיקר בשוק זה.
במקום להסביר ולתרץ את תוצאות הרבעון, עדיף שהוא יסתיים טוב, כמובן בכול השורות, החל מהפדיון דרך שורת הרווח הגולמי והנקי.
ישנה דרך להפחית קצת את "כעסם של בעלי הבית" והיא לייצר מכירות
(לפחות ששורת המכירות תהיה טובה).
נראה שתוצאות הרבעון השני, תהיינה בסה"כ טובות לרשתות ובעיקר לרשתות המזון, אשר דאגו לייקר כול הזמן את מחירי המוצרים וגם כנראה לחלק מרשתות החשמל והציוד המשרדי, אשר ממשיכות לקנות בשער דולר נמוך ולמכור לנו, כאילו שער הדולר הוא 4.5 שקל ולפעמים, עושות הנחות ומבצעים.
אחת הדרכים להעלות את הפדיון, הם המבצעים, אשר חלקם, כול מטרתם היא להכניס את הלקוחות לחנות.
בדרך כלל מבצעים אלו לא ימוקמו בתחילת החנות, אלא לאחר "מסלול היתקלויות ארוך ומפותל".
ישנם כעת מספר מבצעים ראויים לציון:
1- משביר לצרכן – מבצע בשמים 1+2 קנה בושם אחד קבל עוד שני בשמים מתנה, כלומר במחיר אחד מקבלים שלושה בשמים.
2- סופרפארם – מחלק לנו קופונים בידיעות אחרונות למוצרים במחירים נמוכים, רק תבואו ותקנו.
הפרסום בעיתון של המדינה וללא התניית קנייה, רק תביא קופון לקראת סוף רבעון, מראה שכול מטרת הפרסום היא להכניס עוד לקוחות ולייצר עוד פדיון, כנראה ששורת הרווח אצלם בסדר.
3- שופרסל – מבצעים למועדון לקוחות, מייצרים מכירות השוות לתוספת של עוד 2 ימי מכירה וזה המון לכול ארגון.
עריכת 3-4 מבצעים כאלו שווי ערך לתוספת של עוד כשבוע מכירות, או בחישוב שנתי לתוספת של כ- 2% לפעילות.
4- התחלת מבצעי סוף עונה – תוספת לעיתים מכובדת לתוצאות הרבעון.
5- מבצעים עמוקים והנחות גדולות לפרקי זמן קצרים, מטרתם להניע לקוחות לבצע קנייה, דבר אשר יכול לשפר את תוצאות הרבעון.
כאן כמו תמיד מערכת בקרה וחשבות בזמן אמיתי, יכולים לתת למנכ"ל כלים טובים, אשר ביכולתם לסייע לו כיצד לנהוג ולהגיב, על מנת לצאת בשלום מהדיונים המסכמים את רבעון השני של 2011.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר