דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג לאתרי אינטרנט - האתגר החדש 

מאת    [ 19/09/2007 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2263 פעמים ]

קופירייטינג לאתרי אינטרנט

קופירייטינג לאינטרנט - האתגר החדש

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט יצרה אתגר חדש בתחום הקופירייטינג. הקופירייטינג המסורתי - מודעות, תשדירים, שילוט חוצות - התמקד בעיקר במשיכת תשומת הלב של הקורא האקראי. כידוע, החלטה על רכישת מוצר או שרות מתחלקת לשלושה שלבים:

 1. התעניינות ראשונית

2. חיפוש מידע מפורט יותר על המוצר או השרות - טיבו, מחירו, התועלת האישית וכדומה

3. ביצוע הרכישה בפועל.

הקופירייטינג המסורתי כיוון בעיקר לשלב הראשון - יצירת סוג של פיתוי, שיגרום לצרכן הפוטנציאלי להתעניין יותר, לחפש מידע ממקורות נוספים ואז, אולי, לבצע רכישה. קופירייטינג באתר אינטרנט מרכז עבורו את כל השלבים הללו במקום אחד ומהדק את הקשר בין שלושת השלבים. לכן, קופירייטינג אפקטיבי לאינטרנט הוא זה שמצליח להעביר את הגולש משלב לשלב, עד הפעולה הסופית. כיצד עושים זאת? הנה מספר טיפים:

הלקוח במרכז: קופירייטינג לאינטרנט הוא כלי המדבר אישית אל הלקוח. לכן, כל משפט ומשפט צריך לקחת בחשבון את נקודת המבט שלו. האתר צריך להיכתב מנקודת מבט שתהפוך אותו לרלבנטית לגולש. שאל את עצמך מהן הסיבות שהוא יבחר דווקא בך - ותן להן ביטוי הולם באתר.

להיות מובן: האינטרנט הוא כלי אוניברסלי. לכן, גם אם אתה מכוון לקהל של "מביני דבר", קח בחשבון גם גולשים אקראיים, שעשויים להתווסף למעגל הלקוחות שלך. אתר אינטרנט עמוס בז'רגון מקצועי או ראשי תיבות לא יגרה אותם לקרוא עוד, אלא יקשה עליהם וירחיק אותם. אם אי אפשר להימנע מכתיבת מושגים מקצועיים, כדאי לכתוב בסוגריים את משמעות המושג.

בלי שגיאות: אתרים רבים משקיעים את מירב המשאבים באמצעים חזותיים - מצגות, תמונות ואפקטים, אך מזניחים את התוכן המילולי. זוהי טעות נפוצה - וקריטית! טקסטים כתובים ברשלנות, ניסוחים מעורפלים, תרגום לא מדוייק או שגיאות כתיב, משדרים חובבנות וחוסר רצינות. מי ירצה לפנות לחברה כזאת?!

גם תמצות וגם פירוט: קופירייטינג לאינטרנט צריך לקחת בחשבון את כל רמות ההתעניינות - החל ממי שרק מציץ לרגע כדי לקבל מושג על תוכן האתר ועד למי שמחפש את המידע המפורט ביותר. לכן מומלץ לכלול בכל דף גם כותרת ראשית וכותרות משנה, המעבירות בתמצית את מהות האתר, וגם טקסטים עם פירוט והעמקה.

מידע אמין: בעוד שהכותרת מיועדת למשוך את הגולש, הרי ככל שהוא מעמיק בטקסט, הוא מצפה למצוא מסרים אמינים ומדוייקים יותר. לכן חיוני לכלול באתר תכנים אינפורמטיביים שיוצגו בצורה אמינה ומשכנעת.

מצבו עצמכם כמומחים: שבצו באתר טקסטים שמציגים אתכם כמומחים בתחום: מאמרים, תשובות לשאלות נפוצות, טיפים, תאורי מקרה והמלצות לקוחות.

מילות מפתח: לצד הגולשים, קופירייטינג לאתרי אינטרנט צריך לקחת בחשבון "קורא" נוסף - מנועי החיפוש. מנועים אלו הם מבוססי טקסט. כדי להשיג מיקום גבוה, יש לשבץ מילות מפתח מרכזיות במקומות הנכונים, כמו כותרות וכותרות משנה, פתיחה וסיום של פסקאות, כפתורים, כותרות עמודים וכדומה.

לסיכום, קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא עבודה רב-ממדית, שנבחנה ביכולתה להתמודד הן עם כותרות קולעות, הן עם טקסטים מפורטים והן עם הרלבנטיות למנועי חיפוש.

שפרה צח, קופירייטרית מזה 22 שנה, מתמחה בכתיבה מקצועית לתחומי הפרסום, השיווק וההסברה. עורכת תוכן של טקסטים עיתונאיים ומקצועיים.בעלת תואר שני בהצטיינות יתרה בעיתונות ותקשורת.
http://www.copywriting.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב