דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לעבודה עם קופירייטר 

מאת    [ 19/09/2007 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2456 פעמים ]

טיפים לעבודה עם קופירייטר

כך תקבל קופירייטינג אפקטיבי

השלב הראשון הוא כמובן לבחור קופירייטר שלפי התרשמותך יכול להביא תוצאות: בדוק תיק עבודות, תראה מה רמת הידע והנסיון, קרא טקסטים שכתב, תרגיש אם יש ביניכם הבנה ושיתוף פעולה. עכשיו, תן לו את כל הכלים כדי שהוא יוכל לעשות את העבודה שלו בצורה הכי טובה שאפשר ולכתוב קופירייטינג שיביא תוצאות:

הגדר את דרישותיך: שני בסיסים צריך קופירייטר לדעת לפני שהוא מתחיל בהערכת העבודה המבוקשת לצורך הצעת מחיר: נקודת התחלה ונקודת סיום. נקודת ההתחלה היא כל החומרים שעומדים בפניו - האם יש כבר חומרים כתובים? באיזו שפה? האם זהו חומר מדעי-טכני או נסיונות שיווקיים קודמים? האם צריך לערוך פגישה או סיבוב היכרות בשטח כדי להבין טוב יותר את מהות הקופירייטינג הנדרש או שניתן להעביר את כל המידע בטלפון או במייל? נקודת הסיום היא - איזה פורמט ילבש הקופירייטינג בסופו של דבר: טקסט מודפס, משודר, או אתר איטנרנט, באיזה היקף? האם יש לחברה כבר סלוגן קבוע או שגם זה צריך קופירייטינג? אם אינך בטוח, מומלץ להתייעץ עם הקופירייטר. קרוב לודאי שבתיק העבודות שלו תמצא פורמט שייראה לך מתאים.

קבע איש קשר אחד: "מה זה גמל? סוס שהרכיבה ועדה". לא פעם קוראים קופירייטינג ואפשר לזהות בבירור מה היה הקופירייטינג המקורי ואיך פתאום הושתל בו מסר אחר או נוסף. קופירייטינג טוב הוא קופירייטינג שיש בו זרימה עקבית מהכותרת הראשית, דרך כותרות המשנה ועד הטקסטים. בחישה של ידיים רבות מדי תביא לקופירייטינג שמורכב טלאי על טלאי, ובסופו של דבר - פחות משכנע.

ספק מידע: קופירייטר נדרש לספק שרותי קופירייטינג לתחומים רבים ושונים. לכל אחד מהם מאפיינים משלו, קהל מטרה משלו ושפה מקצועית שהקופירייטר לא בהכרח שולט בה או מבין את כל הדקויות שבה. חשוב לספק לו את כל המידע - לא רק מה היתרונות של המוצר שלך, אלא גם מה חולשותיו,מיהם המתחרים ואלו מסעות פרסום הם ערכו. כך ניתן יהיה להימנע מטעויות מביכות כמו קופירייטינג שדומה מדי למתחרים או קופירייטינג שאינו תואם את האסטרטגיה השיווקית.

אל תכתיב, תקשיב: אחרי שסיפקת לקופירייטר את מירב המידע, תן לו את הקרדיט לעשות את מה שהוא יודע. יכול להיות שהוא יפתיע אותך עם כיוון חדשני ואפילו נועז. יכול להיות שהוא יצביע על כשלים באסטרטגיה השיווקית שלך או בקמפיינים קודמים. בדוק את ההצעות של הקופירייטר בראש פתוח. הרי בשביל זה הבאת אותו.

שלב את הקופירייטר בכל שלבי העבודה: הדרך האופטימלית היא לשלב את הקופירייטר בכל שלבי העבודה על הפרסום. תן לו לשבת עם אנשי השיווק והמכירות כדי לגבש יחד את התפיסה הפרסומית, תן לו לשלב כוחות עם המעצב כדי שכל המסרים - מילוליים וחזותיים - יעבדו יחד ויחזקו זה את זה.

לסיכום, כדי לקבל את המקסימום מהקופירייטר שלך, קודם כל תן לו: תן מידע ותן לו לעבוד.

שפרה צח, קופירייטרית מזה 22 שנה, מתמחה בכתיבה מקצועית לתחומי הפרסום, השיווק וההסברה. עורכת תוכן של טקסטים עיתונאיים ומקצועיים.בעלת תואר שני בהצטיינות יתרה בעיתונות ותקשורת.
http://www.copywriting.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב