דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטיחות בתעבורה ובטיחות בעבודה איכותיים יכולים לסייע לשביתת הרופאים . רוני דן 

מאת    [ 22/06/2011 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 1992 פעמים ]

בטיחות בתעבורה ובטיחות בעבודה איכותיים יכולים לסייע לשביתת הרופאים.

שביתת הרופאים תופסת כותרות . אחד הנושאים הבולטים היא העובדה שרופאים נדרשים לעבוד 24-36 שעות ברצף. העניין הוא שאחרי המשמרת, הרופאים נוהגים לביתם ומהווים סכנה לעצמם ולסביבה. למיטב ידיעתי הרופאים לא אמורים להחליט על גורל אנשים בכביש... איפה האמירה של משרד התחבורה ושל כל הגופים הממונים על הבטיחות? במה הרופא שונה מהנהג "העבריין המקצועי" שעולה לכותרות מעת לעת? מדוע העובדה שהרופאים נוסעים ברכבם הפרטי ולא ברכב "חברה" משפיעה על החלטות ההנהלה? איך מערכת המשפט יכולה להתמודד עם אירוע דריסה בו חלילה מעורב רופא אחרי משמרת "נורמאלית"? האם ניתן לצפות גם ממקומות עבודה אחרים שיאפשרו נהיגה אחרי משמרת לילה? אפשר להסתכל על הנושא מכיוון אחר, מה קורה בתוך בתי החולים - כיצד בעלי תפקידים מממשים את אחריותם? בכל יום / לילה עשרות רופאים (אם לא מאות) עושים תורנות ועובדים ברצף מעל ל 24 שעות. סטטיסטית כנראה שחלק מהם מעורבים בתאונות דרכים, תאונות המתרחשות בדרך מהעבודה לבית, תאונות בהם הם הגישו תביעה לביטוח לאומי, תאונות המוגדרות כתאונות עבודה!! עקרונית , בכל אחד מבתי החולים הללו יש ממונה בטיחות בעבודה וקצין בטיחות בתעבורה. מתוקף תפקידם הם אמורים לדאוג לבטיחות העובדים ובין היתר לתחקר תאונות דרכים המתרחשות בדרך מהעבודה (הם מחוייבים למרות שחלקם יטענו שזה לא בדיוק כך...). הדיווח והתחקיר על תאונה שכזו אמור להגיע גם להנהלה וגם לרשות האחראית (אגף הפיקוח על העבודה וגף קציני הבטיחות בתעבורה). זאת ועוד, התחקיר המקצועי אמור להציף את גורמי השורש , כלומר שסיבת התאונה (אם אכן כך) הינה עייפות ועקב העייפות הנהג סטה מהנתיב/עבר ברמזור אדום/לא שם לב וכד'. בסוף התחקיר אמור להיות לקח והמלצה. במקרה שמדובר ברופא שלא ישן מעל ל 24 שעות ,מן הסתם ההמלצה צריכה להיות שינוי נהלים. כאן מגיע השלב בו ההנהלה צריכה להתמודד עם ההמלצות .במקביל התחקיר אמור לעבור לרשויות. האם התהליך עובד? האם אנשי הבטיחות מממשים את אחריותם גם על נסיעה של רופא ברכבו הפרטי? האם המידע על אירועים מגיע לגורמים הרלוונטים? האם מתוחקר? האם מתוחקר לעומק? מה המסקנות? ניהול סיכונים והגברת המעורבות של כלל הגורמים באירועים מסוג זה יובילו בסופו של דבר לשינויים כאלו ואחרים בשיטה, שינויים אשר יאפשרו בסופו של דבר את ביצוע התורנות ברמת סיכון קבילה. עד אז, יש לאסור במיידי נהיגה לאחר משמרת ארוכה ולדאוג להסעתם והאחריות לכך מוטלת על הרשויות ועל ההנהלות.

רוני דן. http://safelog.co.il/

 Safelog.il@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב