דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מבוסס מיקום 

מאת    [ 21/06/2011 ]

מילים במאמר: 1087   [ נצפה 2277 פעמים ]

שיווק מבוסס מיקום הוכרז כאחד  הטרנדים הבולטים לשנה זו.  בארה”ב קצב הצמיחה של המשתמשים גדל מחודש לחודש וזה מכבר הכריזו בפורסקוור על 100,000,000 מליון (מאה מליון, למי שהאפסים בלבלו אותו) ביקורים (צ’ק אינ’ס) ביום. ההערכה היא, כי בישראל יש כ – 500,000 משתמשים במכשירים חכמים וכמה אלפים מתוכם, משתמשים ברשתות חברתיות מבוססת מיקום, פורסקוור ופייסבוק פלייסס (החדשה , יחסית), ונראה כי קצב הצמיחה החודשי יציב.  רבים ממשתמשי פורסקוור נוהגים לעשות צ’ק אין, להכריז קבל עם ועדה, היכן הם נמצאים.  משתמשי פורסקוור, הם קהל יעד מבוקש, לפחות כמו אוסמה בן לאדן:  גילאי 30+, חתך דמוגרפי וסוציו אקונומי גבוה, מבוססים, הם”מאמצים מוקדמים” קלאסיים. קהל יעד מצוין לכל הדעות.  אז מה הבעיה? הבעיה היא, שהמשווקים לא שם.
אמנם, רבים מבתי העסק ונותני השירות רשומים שם, אבל רובם לא נפתחו על ידי בעלי בית העסק, אלא על ידי הגולשים ולכן לרבים מהם אין אפילו כתובת מלאה, פרטים אינפורמטיביים בסיסיים, וכמעט כולם, מתעלמים, או אינם מודעים, לאפשרויות השיווקיות הטמונות שם.

מה זה שיווק מבוסס מיקום?
שיווק מבוסס מיקום הוא היכולת לזהות לקוח ולתקשר עימו, על פי המיקום הגיאוגרפי  – פיזי בו הוא נמצא. ישנן דרכים שונות לקיים פעילות שיווק זו, כגון פרסום באפליקציות סלולריות, הודעות SMS משלוח מיילים על פי זיהוי מיקום ה IP על פי זיהוי GPS ופעילות בקרב קבוצת משתמשים סגורה (עובדי חברה, סטודנטים באוניברסיטה וכו’).
הכלי הזמין, הפשוט והיעיל ביותר כרגע, הוא פורסקוור ולכן נתמקד בו בכדי להמחיש את האפשרויות העומדות בפני המשווקים.

 בקצרה נסביר,  שפורסקוור , כמו פייסבוק פלייסס, הן רשתות חברתיות, המאפשרות לגולשים בהן, לציין את מיקומם הגיאוגרפי ברגע נתון (צ’ק אין נעשה באמצעות GPS). הם יכולים לראות מי מחבריהם נמצא באזור באותו זמן. הם יכולים גם לראות עסקים נוספים באזור, על פי קטגוריות ענפיות והם יכולים לראות “תמריצים מיוחדים” המוצעים להם מהעסקים באזור.

 עידוד הפעילות ברשת נעשה באמצעות תגים (Badge)  המעידים על מספר הביקורים, מספר צ’ק אינס ביום מסוים, צ’ק אין בעסקים מענף ספציפי ועוד. אחד התגים המבוקשים ביותר הוא תג “ראש העיר”, המעיד על מספר ביקורים גדול בתקופת זמן של 60 יום ולא יותר מביקור אחד ביום. תג מבוקש נוסף הוא “סופר ראש עיר” המעיד, כי לגולש עשרה או יותר תגי “ראש עיר” בו זמנית.

הפעילות החברתית בפורסקוור בסיסה במניעים האנושיים שלנו לנצח, להיות טובים יותר, להראות שאנחנו יודעים איפה נכון להיות ומה קורה בעיר ולכן, אם למשל, הודחנו מראשות העיר של מקום אהוב עלינו על ידי גולש אחר,  נקבל התראה למייל  (טכנולוגית PUSH)  יש סיכוי גדול, שננסה להילחם על התואר בחזרה.

משווקים צריכים להישען על המוטיבציות הללו בדיוק ולנצל את הפלטפורמה לחשיפה של המותג, להבאת לקוחות חדשים, ליצור נאמנות לקוחות ולהגדיל את המכירות.

לפני שמתחילים:

 התנסות אישית והיכרות עם האתר.

כדי להבין באמת “מה הקטע” של פורסקוור, כדאי שתתנסו. אם לא במכשיר הסלולרי שלכם, אז קחו מחבר. באתר אפשר כמובן להתרשם מהפלטפורמה, החברים, העמודים הכלליים, אך לא לחוות את החוויה, כפי שהיא מתקבלת אצל הגולש בפועל.

שילוב בפעילות שיווק קיימת

עליכם לשלב את הפעילות בפורסקוור כחלק אינטגרלי מאסטרטגיית השיווק של העסק, תוך התחשבות בפעילות קיימת ללקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים. אל תיצרו כפילויות ואל תצרו הפליה בין לקוחות.

 הצעה משתלמת

עליכם לעודד לקוחות על ידי הצעה טובה, שתגרום ללקוחות הנעה לפעולה. היו ממוקדים ושימו עצמכם בנעלי הלקוחות. 

תתכוננו להצליח

אם אף אחד לא בא בעקבות הפעילות- לא נעים, אבל לא נורא. אם הצלחתם מעבר לציפיות ואין לכם אפשרות לעמוד בקצב – לא נעים ונורא בהחלט. אם העסק שלכם ממוקם במקום הומה אדם, או שההצעה שלכם עוברת כאש בשדה קוצים, יש סיכוי טוב שהרבה מאוד אנשים ישתתפו בפעילות. האם העסק שלכם מוכן לקבל הרבה אנשים בזמן קצוב? האם יש לכם מספיק מלאי? אל תגיעו לקריסת מערכות. התכוננו לטוב ביותר.

הכירו במגבלות

יש נקודות חולשה לפורסקוור ועליכם להכיר אותן. ניתן לעשות צ’ק אין במקומות, מבלי להפעיל את ה- GPS , אם אתם מציעים קופון – הגבילו אותו בזמן. ניתן לפתוח מספר מתחמים על אותה כתובת – שימו לב שלא פותחים לכם מתחם “מתחת לאף”. 

כיצד אתם יכולים לנצל את הפלטפורמה?
קמעונאים בכל תחום, נותני שירות וכל מי שהעסק שלו מבוסס על  הגעה פיזית של לקוחות, יכולים למנף את פורסקוור בכל עת.

מתחם העסק / מותג מפורט ככל האפשר

פתחו מתחם של העסק/ מותג, שאתם רשומים כמנהלי המתחם. הזינו מידע רב ככל האפשר, כולל שעות פתיחה, טלפונים, מייל, כיצד פונים למנהל המקום, מגוון המוצרים /שירותים שלכם וכיו”ב.

 המלצות והודעות שוטפות

יש לכם אפשרות להוסיף “טיפים”. נצלו את הבמה לספר לגולשים על מוצר חדש, מנת היום, הנחות יומיות, מקומות שהתפנו (או להיפך), אם יש לכם יום חלש, אתם יכולים להכריז על מבצע יומי  ממוקד, התראה על פתיחת מקום, קריאה אחרונה לפני סגירה, ביום חם במיוחד ספרו על המיזוג הנהדר אצלכם ואם אתם ליד צומת עמוס ומרכזי, ספרו לגולשים על הפקק שיש כרגע.

 בנק יכול לספר על הכספומט הקרוב, רשות הדואר על הסניף הקרוב, חנות ספרים – על הלהיט האחרון, חנות בגדים – על קולקציה חדשה, קוסמטיקה – על בושם חדש בארץ, אופטיקה – על עדשות צבעוניות חדשות ו..הבנתם את הרעיון..

 לא משנה אם העסק שלכם הוא רשת או סניף אחד ויחיד – אתם יכולים להשתמש בפלטפורמה לקידום השיווק, בצורה מיטבית.

 הנעה לפעולה של הגולשים

לקוחות שהיו אצלכם, יכולים גם הם להוסיף טיפים. היזהרו, כי הם יכולים גם לספר על השירות הגרוע. הניעו לקוחות לכתוב על המנה הטובה היותר לדעתם, או על הספר שקנו, או אם קיבלו שירות טוב במיוחד, על חנייה קלה, על יחס טוב שקיבלו או כל טיפ אחר שגולשים אחרים ישמחו לדעת.

התאימו את הפעילות למטרה שלכם – לקוחות חדשים, נאמנות לקוחות, הגדלת המכירות וכו’.

לדוגמא:

הכריזו שעל כל צ’ק אין והמלצה על המקום, תתרמו 1 ש"ח לעמותה או גוף אחר שאתם מזדהים עם כוונותיו.

הכריזו כי כל לקוח שעשה צ’ק אין והוסיף המלצה במתחם שלכם, יקבל כוס קפה בביקור הבא, או 5% הנחה על מוצר שיקנו.

הציעו  ”כרטיסיית המלצות” שלקוח  מקבל וכל עשרה ביקורים עם המלצה, מזכה אותו במתנה.

כבוד ראש העיר

ביכולתכם להציע תמריצים מיוחדים ללקוחות שלכם, בכדי שיהיה להם שווה לזכות בתואר הנחשק.

צרו “מלחמה” על תג ראש העיר שלכם- פרס גדול, מתנה שוות ערך, פרסום של ראש העיר באתר שלכם או במתחם הפייסבוק וכו’. כדי למצות את הפוטנציאל השיווקי, תוכלו אף להציע מדרג של פרסים, לראשי עיר שמחזיקים את התואר זמן רב יותר, או ראש עיר שמביא את מספר החברים הגדול ביותר למתחם.

דעו, כי מרבית הצ’ק אינ’ס נרשמים גם בטוויטר, בפייסבוק ובמייל, כך שכל החברים של הגולש רואים את הפעולה ויכולים להיחשף למתחם שלכם.

לסיכום, נציין כי מדובר בפלטפורמה חינמית לחלוטין, הנמצאת בצמיחה ומציעה קהל יעד איכותי. היא מאפשרת לכם פעילות שיווק דינמית, בזמן אמת, ממוקדת ויעילה.

לכו לעבוד!

שרון אפשטיין מנכ"לית Peak End Rule Interactive PR www.peakendrule.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב