דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עמוד הפייסבוק החדש. טוב לצוקרברג, רע לעסקים שלכם 

מאת    [ 21/06/2011 ]

מילים במאמר: 883   [ נצפה 1788 פעמים ]

אחרי שהשקיע זמן וכסף בגרימת התמכרות מוחלטת של העולם לפייסבוק, עובר נער הזהב מארק צוקרברג לגרוף את הכסף.
 It’s payback time!  נצהיר מראש, אין לנו טענות.  (טוב..אולי כמה קטנות), אבל חשוב שתדעו את זה.

 

מדוע זה חשוב? בשל מעמדו וחשיבותו של פייסבוק בתכנון פעילות השיווק של כל עסק. החבר’ה המוכשרים של פייסבוק, הצליחו להביא את הרשת לנקודה בה בעלי עסקים רבים שוקלים האם לבנות אתר בית חדש / מעודכן או פשוט להסתפק בעמוד מושקע ופעיל בפייסבוק. ומשום שהתועלת הגדולה ביותר של פייסבוק, היא הויראליות והיכולת להגיע להרבה אנשים, עם מסרים מעמיקים ויכולת ליצור דיאלוג מתמשך.

השינויים האחרונים שעברו על העמודים העסקיים בפייסבוק (Pages), סוכמו מצוין בפוסט של זוהר אוריין שאף הוסיפה תובנות חכמות לגביהם. ככלל, רוב החידושים זכו להד חיובי, ואכן ניהול העמוד חכם ויעיל יותר, והעיצוב החדש, בדומה לפרופיל אישי  יכול לגרום לגולשים “להרגיש בבית” של חבר. וירטואלי לפחות.. 

אז מה הבעיה? הויראליות גוססת

המלצה אישית לחברים על עמוד -
מותו חסר התקדים (וההודעה מראש) של כפתור “הצע לחברים”, הוא לא פחות ממהפיכה והיא לא טובה.
עד השינוי, גולש שעשה LIKE לעמוד, יכול היה לשלוח לחברים שלו המלצה אישית וקישור לעמוד, היישר לחשכת האינבוקס.
כיום, האופציה היחידה של גולש להמליץ על עמוד, היא לעשות שיתוף בקיר שלו. חשוף לכל עין. מרבית הגולשים פסיביים וגם כשהם בוחרים להשתתף, הם לא יבחרו בפעולה שקופה לחברים שלהם, בוודאי לא המלצות על מותגים.

מנהלי עמודים יכולים לשלוח הצעות לחברים שלהם, אבל רק תחת היוזר הפרטי שלו ורק לעמודי שהוא מנהל.
לא טוב לכם? תשתמשו בהודעות ממומנות..  

בקשות חברים – מצטערים, כבר לא בבית ספרנו.
עמוד עסקי לא יכול לבקש חברות מבעלי פרופילים אישיים. עמודים אחרים – בטח, קבוצות, בוודאי, אבל לעמוד אין אפשרות להרחיב את מעגל חבריו על ידי בקשת חברות אלגנטית ופשוטה.
תמיד תוכלו לפרסם מודעה ממומנת שתקרא לחברים של החברים שלכם להצטרף. 

הזמנות לאירועים –  אם חשבתם שרשימת האיוונטים שלכם ירדה, כי אתם פחות מקובלים, טעיתם. פשוט הרבה יותר קשה לשלוח לכם הזמנות לאירועים (אירוע יכול להיות גם הכרזה על מבצע או תחרות).  עמוד עסקי לא יכול להזמין את החברים שלו לאירוע. ברירת המחדל היא משלוח הזמנות דרך הפרופיל האישי שמנהלי מותג פתחו בעבר. אל תרוצו לסגור אותם. כמובן שאפשר לפרסם אירוע כמודעה ממומנת.

עדכון מידע לכל חברי הקבוצה באינבוקס – בעבר, ניתן היה לשלוח עדכון לכל חברי העמוד, שהיה מגיע לעמוד נפרד בתוך האינבוקס. כיום יש להזין רשימת מיילים מדאטה בייס חיצוני. כלומר, עמוד לא יכול לשלוח שום דבר אישי לחברים שלו, אלא אם כן זה בתוך אפליקציה שיש לה נגישות לכתובות המייל.
לא נורא, אתם יכולים להעלות את הסטטוס עשר פעמים ביום, ולקוות שתחשפו מתי שהוא לכל החברים.

מאחר וכל הפעילויות הללו קיבלו ביטוי על הקירות של חברי העמוד, היה להן כח ויראלי גדול והוא העלה באחוז ניכר את הפצת המסרים.
השינויים המהותיים הללו, גם מונעים ומקשים על מותגים, לנהל דיאלוג אישי עם חברים קיימים וחברים פוטנציאליים.

צוקרברג הפך את עמודי העסקים לסוג של גטו.

כנהוג בגטאות, הכתיבו לנו תפריט חדש:

מיקום טאבים –  שינוי מיקום הטאבים מהסרגל העליון לסרגל שמאלי (באנגלית) בעייתי מאוד. שינויים בהרגלי גלישה, בעיקר כשהם כבר על “אוטומט”,  לוקחים זמן רב. יש מקום רק לשישה טאבים ורוב הגולשים לא טורחים לחשוף את שאר הסרגל (“ראה עוד”). עמוד עשיר בתכנים צריך כל הזמן להיות עם יד על הדופק ולהחליט על תעדוף טאבים. מנהלי עמודים שיכנסו לממשק הסטטיסטיקות, יראו את השינוי באופן מובהק בכמות החשיפות לטאבים השונים.

תצוגת פוסטים על הקיר – ברירת המחדל של צפייה בפוסטים בעמודים היא “כולם”. פייסבוק שילבו אלגוריתם חדש, שמחליט בשבילנו איזה פוסטים יוצגו על הוול . נניח מראש, שהפרמטרים הם נגזרות של כמות צפייה ותגובות.
זה מאוד בעייתי ולא עדכני, שהפוסט הראשון שמוצג בעמוד, יכול להיות על וולנטיינ’ס. אז מה אם עברו שבועיים מאז?

 אינטראקציות בשם המותג – נכון, זה נהדר כש”סברובסקי” יכול לכתוב לחברה בעמוד שלו, שהעלתה תמונה של עבודה שלה,  ש”התכשיט שלך נפלא”, אבל חשבו על זה רגע אחד. הייתם רוצים לקבל מחמאות ממותג? ומה באמת תחשבו על המניע לתגובה. האם באמת תניחו שהמותג היה אומר משהו שלילי? ומה בכלל הוא עושה בעמוד שלכם? פרסום עצמי? ?
תגובות תחת שם המותג, אם לא יעשו בזהירות ובחכמה, עלולות לעבוד הפוך על הפוך וליצור אנטי.

הכינו את הדולרים.

 הוסיפו לכל מה שסקרנו, את הגולשים, שהתבגרו, מיצו והבינו את העניין  והרבה יותר קשה לגרום להם לשתף. הוסיפו את האופציה החדשה, המאפשרת לעמודים להפוך תגובה של חבר למודעת פרסום ממומנת ( ולא תמצאו רבים  המעוניינים למצוא עצמם מככבים בקמפיין בעל כורחם)
ומה קיבלנו?

 פלטפורמה פרסומית “רגילה” למדי, עם נתוני חשיפה נהדרים וזמן גלישה ארוך. רוצים להיחשף? רוצים חברים חדשים? רוצים להגיד משהו לעולם? קנו מדיה בבקשה.

 נגיד בקול רם. אחרי כל מה שעשה עבורנו צוקרברג עד היום, לגיטימי לצמצם את האפשרויות החינמיות לקידום עסקים ולמכור לנו מדיה, אבל כדאי לקחת בחשבון :

העלות היחסית של קליק עולה במקביל לסטגנציה בממוצע אחוז ההמרות (כלומר: אנשים שהקליקו על המודעה וגם לחצו LIKE).

כמות המפרסמים עלתה משמעותית, כך שלוקח יותר זמן וכסף להגיע ליעדים.

גולשים רבים למדו להתעלם מהמודעות, בדיוק כפי שלמדו להיות עיוורים לבאנרים.

ממשק ניהול קמפיינים עדיין לוקה בחסר מבחינת מיקוד קהל היעד, בעיקר בקרב צעירים. 

והחשוב ביותר, המתחם “שלכם” כלל לא שלכם ובכל רגע נתון, ללא התראה, הכל יכול להשתנות.
זכרו שאתם אורחים במשכנו של צוקרברג. וככאלו, תוכלו להכין לעצמכם קפה ולנוח על הספה, אבל בעל הבית יודיע לכם, מתי כיבוי אורות.

זכרו גם, שכל מה שכתבנו כאן, יכול להשתנות בכל עת!

שרון אפשטיין מנכ"לית Peak End Rule Interactive PR www.peakendrule.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב