דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויאמר הויה לנח בא אתה וכל ביתך אל התיבה כי אתך ראיתי צדיק לפני בדור הזה 

מאת    [ 21/06/2011 ]

מילים במאמר: 892   [ נצפה 1999 פעמים ]

 

 

       ויאמר הויה לנח בא אתה וכל ביתך אל התיבה כי

       אתך ראיתי צדיק לפני בדור הזה

 

       הוא קדמון לכל קדומים – לפני לא נוצר אל ואחרי לא יהיה.

       

         וקשה השמוש בלשון יצירה שהוא יתברך היה הווה ויהיה

         כי אין אל מבלעדיו כי אם נוצר, שהקב"ה קרא ליעקב אל,

         ומובא בחבקוק אלוה מתימן יבוא ובסמיכות הליכות עולם

         לו, אל תקרי הליכות אלא הלכות, שהמצוות הן אורחות

         הויה. ראו הליכותיך הליכות אלי מלכי בקדש [תהילים]

 

         התיבה פירושו המילה הקדושה הנבדלת והמגוננת

         המביאה להשראת השכינה בנבראים והבדלה מהחומר

         כמובא ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם, בתוכו לא נאמר,

         אלא בתוכם, בתוך כל אחד ואחד מישראל, שנח האכיל

         את כל אשר עמו בתיבה במזונות הראויים לו ע"פ שורשו

         [בורא מיני מזונות], שהים נקרע לשנים עשר שבילים

         וכל שבט פסע בנתיב שלו, כמובא, קורע ים סוף לגזרים.

         השראת השכינה וכניסה אל מתחת לכנפיה באופן של

         בירור וכנוס הניצוצות שהתפזרו בשבירת הכלים, שהיא

         חלק מהתהוות הבריאה. מבדיל מן הקליפות ומאפשר

         זכוך ומירוק פנימי בכח קליפת נגה שיש בה טוב ורע

         מצד הנפש הטבעית ומהווה ממוצע בין שלשת הקליפות

         הטמאות מהן יונקים אומות העולם את חיותן, לבין

         הקדושה, וההבדלה היא תוצאה של הכנעה ומביאה

         להמתקה של הגבורות בחסדים.

 

        וירא העם כי בשש משה, בשש דרשו אחר בשש שעות

       לרדת מן ההר והם כנגד שש שעות המבדילין בין אכילת

       בשר לחלב כמובא והבשר עודנו בין שיניהם שהבשר

       בסוד הדינים והחלב בסוד החסדים שנאמר דבש וחלב

       תחת לשונך בבחינת תורת חסד על לשונה.

       כאשר אדם הראשון נצב בפני הנסיון בדבר אי אכילה

       מעץ הדעת עת נבראה לו חוה מצלעו נאמר ויסגר בשר

       תחתנה, משמע שהיה נתון בנסיון על פי מידת הדין.

       מה דמות תערכו לו, מה בחשבון אותיות עולה אדם

       [הראשון] הקרוי אב כל חי שניצוץ ממנו שורה בכל.

       ובנח נאמר ויסגר הויה בעדו [את התיבה] שמידת

       הדין שררה בעולם.

 

      במשכן שהוקם ביום השמיני למילואים נאמר ויהי

      נעם אדני [השכינה] אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה

      עלינו ומעשה ידינו כוננהו.

      משכן ר"ת מלך, שופט, כהן, נביא.

      זה שנאמר שבע יפול צדיק וקם.

      מזמור קמ"ה תהילה לדוד בתהילים מיוסד בפסוקים

      על סדר הא'-ב' כאשר אות נון חסרה והיא כנגד הפסוק

      נפלה לא תוסיף קום בתולת ישראל, וברבקה כתוב

      והנערה בתולה איש לא ידעה.

 

     ואף סוררים לשכן יה אלהים

     כוונת אמירת ברוך הוא וברוך שמו היא: ברוך הוא-יה

     וברוך שמו-וה. גילוי השם י-ה אב אם במלכות פה

     בעולם העשיה ב-וה, במשמעות של השראת השכינה,

     וכמבואר על הפסוק יד על כס יה שאין עמלק גימט'

     ספק כופר ומתנגד לשם יה, אלא שאינו מעונין לגלות

     מלכותו בעולם העשייה.

 

     אב ואם כאמור אב אחד לכלנה ואם אמור בה שלח תשלח

     את האם, את האב לא נאמר. לשון כפולה שלח תשלח

     אחד מבית ראשון, שני מבית שני.

     אם ר"ת הזוגות משה אהרן, אסתר מרדכי, אליהו משיח.

שמעון טל רז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב