דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אהבה מגיעה בעוצמות שונות ולא בעוצמה אחידה או שווה 

מאת    [ 20/06/2011 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 3211 פעמים ]

אהבה מגיעה בעוצמות שונות ולא בעוצמה אחידה או שווה / מאת יואב ברנזון

 

 

התמכרות

 

התמכרות לאדם אחר היא החוייה העוצמתית והרגשית ביותר הקיימת. היא מעוררת עוצמת רגשות חדה וגבוהה עד כדי ערפול החיים, זניחת כל היגיון וביצוע פעולות אובדניות, בלתי צפויות, נואשות ומוטרפות.

 

אובססיה לאדם אחר מעוררת אצל האדם אהבה בעוצמה שניתן להגדירה כמסוכנת, כחסרת גבולות, כהרסנית, כקיצונית וכטוטאלית ביותר. לצד זאת, היא גם מעוררת חוייה עוצמתית, משמעותית ומטלטלת יותר מכל חוויה אחרת.

 

 

 

התאהבות

 

התאהבות היא דרגה "נמוכה" מעט מהתמכרות. בהתאהבות האדם אינו מכור לחלוטין לאדם אחר, אבל הוא כרוך אחריו, קשור אליו, מעריץ אותו וחושק בו, אך לא בדרגה של הרס עצמי או של הקרבה טוטאלית.

 

התאהבות אף היא מעוררת עוצמה רגשית גבוהה, אבל לא כמו התמכרות לאדם, כי אדם מאוהב הוא אדם שעדיין יש בו שריד להיגיון, גבולות לטירוף והבנה מה אפשרי ומה לא. 

 

 

 

אהבה "רגילה"

 

אהבה רגילה היא אהבה בעוצמה נמוכה יחסית להתמכרות ולהתאהבות. זוהי אהבה שהיא פחות מורגשת, אהבה שנמצאת "מאחורי הקלעים", אהבה שעוברת ברקע ולא בקידמת הבמה. זוהי אהבה שאינה מסוגלת לעורר עוצמה של רגשות, טוטאליות, חווייה חזקה, שלמה ומנערת.

 

זו עדיין אהבה, אבל העוצמה שלה היא נמוכה, הריגוש הוא נמוך, הסף שלה כבר רחוק מלטלטל. באהבה רגילה ההיגיון נוכח, ישנה תחושה חזקה של שליטה, של ביטחון, של יציבות, של וודאות.

   

 

 

חוויה עוצמתית או לא?

 

אהבה יכולה להיות חוויה מטלטלטת ועצמתית והיא יכולה להיות חוויה שקטה, רגועה, בטוחה וסולידית. העוצמה של האהבה היא הגורם שקובע לאנשים את איכותה וטיבה, כמו גם את מידת ההשפעה שלה ועד כמה היא נחרטת בזיכרון האישי.

 

ישנם אנשים שמחפשים אהבה בעוצמה גבוהה, כי הם מחפשים חיים עוצמתיים, זיכרון נצחי ואהבה טוטאלית ואינסופית. אחרים מחפשים אהבה סולידית, כי הם מעוניינים בחיים בטוחים ובמידת וודאות ושקט. 

 

 

וטיפ לסיום: ככל שהאהבה עוצמתית וממכרת - כך היא גם נחרטת כזיכרון משמעותי אבל גם טראומטי. ככל שהאהבה רגילה - כך היא אינה משאירה עקבות אלא חומקת ברקע ללא השפעה משמעותית. 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב