דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונת התפירה 

מאת    [ 20/06/2011 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2654 פעמים ]

 

מכונה המשמשת לתפירה (חיבור קצוות) מהירה, איכותית וזולה של יריעות בד או יריעות מחומר-גלם אחר, על-מנת לייצר סוגים שונים של מוצרי גמר.

מכונת תפירה מודרנית מסוגלת לתפור כ-2000 תפרים בדקה. מכונות תפירה תעשייתיות, המכילות מספר גדול יותר של מחטים וסלילי חוטים, מסוגלות לתפור כ-25,000 תפרים בדקה. המכונות המודרניות מסוגלות לתפור תפרים מסוגים שונים ולבצע עבודות מורכבות ביותר במהירות רבה.

מכונת התפירה הראשונה הומצאה בצרפת בתחילת המאה ה-19 וכמה שנים מאוחר יותר המציא האנט האמריקאי מכונה, שבקצה המחט שלה נקדח חור קטן (קוף המחט). חוט שהושחל בקוף המחט חדר את הבד ויצא ממנו, כאשר חוט שני, כרוך על סליל נפרד, נכרך עליו ויצר לולאה קשורה.

באמצע המאה ה-19 החל אמריקאי אחר, אייזיק זינגר, לייצר מכונות תפירה בכמויות מסחריות ובעקבותיו הלכו גם יצרנים אחרים.

לתופר/ת המתחיל מוצעים ספרי הדרכה ואתרי אינטרנט רבים ללימוד עצמי. לאלו שמעדיפים ללמוד בקבוצה, ישנם חוגי תפירה רבים המוצעים בכל רחבי הארץ. גם בני נוער צעירים יכולים ללמוד לתפור באמצעות מכונת-תפירה. סדנאות יצירה לתפירה איכותית וחוגי-תפירה, בהם לומדים לתפור בדרך שיטתית ומובנית, מוצעים לציבור הרחב  בכל רחבי הארץ.

המעוניינים ברכישת מכונת תפירה, צריכים לקחת בחשבון את הרגלי העבודה שלהם ואת סגנון התפירה העיקרי. התופרים בבד אוורירי וקל יכולים להתפשר על חוזק המכונה. לעומת זאת, המעוניינים לתפור בגדי חורף עבים וכבדים, רצוי שיצטיידו במכונות אמינות וחזקות.

רוב רובם של המשתמשים במכונות תפירה, משתמשים בד"כ במספר דוגמאות תפרים בסיסיות ולא כדאי להשקיע ממון רב במכונה שמסוגלת לתפור מספר רב של דוגמאות תפירה. 

לתופרים המתקדמים, מומלץ לרכוש מכונת אוברלוק שבאמצעותה ניתן להגיע לדרגות גימור גבוהות ומקצועיות.
כאשר אתם באים לבחור מכונת תפירה, רצוי לבחון את המכונה המועמדת לקנייה באמצעות מבחר בדים מסוגים שונים. לכל מכונה תהיינה איכויות יצירה שונות בתפירת בדים מסוגים שונים.

כמובן שניתן לרכוש מכונה טובה באתרי הקניות למוצרים חדשים ואתרי הקניות למוצרי יד-שנייה.

פינת התפירה בבית צריכה להיות נעימה ומזמינה. התאורה, כמו גם פריטי הנוי שמסביבכם יתרמו לאווירת עבודה מתאימה ויאפשרו לכם את השלווה הדרושה לתפירה איכותית ומהנה.

בחירת הבד היא תורה בפני עצמה. טיול רגלי ברח' נחלת-בנימין התל-אביבי יספק לכם מבחר אדיר של בדים מסוגים וממקומות שונים בעולם. היעזרו במומחיותם של המוכרים. לרובם ניסיון רב שנים והם מכירים היטב את תכונות הבדים אותם הם משווקים. כל סוג בד אותו תרכשו יתנהג בדרך שונה בעת התפירה.

התופרים המקצועיים נעזרים במכונה נוספת: מכונת האוברלוק. מכונה זו מיועדת לתפירה וגימור של קצוות בד. מכונות האוברלוק השונות נבדלות זו מזו במספר הסלילים אותם הן יכולות להכיל. עיקרון הפעולה של מכונת האוברלוק הוא תפירת קצוות בד בגימורים שונים וגזירת הבד תוך כדי תפירה, תהליך המקל מאוד על התופר/ת ומקצר באופן משמעותי את זמן התפירה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב