דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור את מאמן הקריירה המתאים ביותר עבורך 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 2223 פעמים ]

בצומת דרכים ....מסיים את הלימודים עוד מעט ...רוצה לחזור למעגל העבודה ...

החלטת שאת/ה רוצה לקדם את הקריירה שלך , לשנות קריירה או להצליח יותר בעבודה הנוכחית . מה עושים עכשיו ?

יש המון מאמנים מוכשרים בשוק וחברות לאבחון והשמה המציעים לך תהליך אימון במטרה לסייע לך לעשות את הצעד הבא .

בחיפוש פשוט באינטרנט אחר מאמן לקריירה , אתה מקבל מגוון רחב של אפשרויות לתהליך אימון . איך תוכל לבחור את מאמן הקריירה הנכון ביותר / המתאים ביותר עבורך ?

להלן מספר טיפים שיוכלו לעזור לך לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבורך :


    • ניסיון באימון לקריירה - מאד חשוב לבדוק האם למאמן הקריירה יש ניסיון בתחום אימון קריירה. מסתבר כי 80% מהמאמנים הם מאמנים לחיים ולא מאמני קריירה ואין להם מספיק ניסיון מעשי לסייע לך להשיג את המטרות שהצבת לך בתחום הקריירה.
    • הכשרה מקצועית והשתייכות לארגון מקצועי - בחר לך מאמן המשתייך לאיגוד ישראלי לקואוצינג או ללשכת המאמנים בישראל. השתייכות לאחד מהארגונים האלה היא סימן לכך שהמאמן עבר הכשרה פורמלית ומקצועית בתחום ונושא בתארים אקדמאים מתקדמים , אייש ומאייש תפקידים בכירים בתחומים עסקיים, ציבוריים וארגוניים.
    • אמינות -מאמן מוכר בתחום שאימון הוא חלק נכבד מתחום עבודתו. מפרסם או פרסם ספרים ומאמרים בתחום, או התראיין באחד מאמצעי התקשורת .
    • חוויות והמלצות - לבחון אם יש למאמן המלצות ממתאמנים קודמים , רצוי יותר משתיים שלוש המלצות.
    • מקום המפגש - יש מאמנים המעדיפים לפגוש אותך אישית בקליניקה שלהם, יש המעדיפים להיפגש איתך בבית קפה ציבורי, יש המציעים את תהליך האימון באמצעות טלפון או אימל. בחר את המאמן המתאים לך ביותר מבחינת שיטת העבודה. אני באופן אישי ממליצה על מפגשים אחד*אחד או אימון קבוצתי במשרד או בקליניקה, במקום שקט, בשעה קבועה , יוצר תהליך של משמעת עצמית, התחייבות והתמדה .
    • מטרות - מאמן קריירה טוב יודע לגבש יחד איתך מטרות ממוקדות להכוון ומיקוד תעסוקתי , ומציב יחד אתך אבני דרך להשגת התוצאות אותן אתה שואף להשיג. אימון ללא קביעת מטרות כמוה כנסיעה בכביש ללא כיוון וללא מוצא .
    • אחריות וזמינות - חשוב לעגן את תהליך האימון בהסכם אימון מסודר, בו מפורטים ההתחייבויות ההדדיות, הציפיות , הסדר התשלום והאפשרויות לביטול מפגשים או ההסכם .חשוב לבחון גם את מידת הזמינות של המאמן בין פגישה לפגישה באמצעות טלפון או אימל.
    • פגישת ייעוץ ראשונית -המפגש הראשוני הוא מאד קריטי להמשך התהליך על מנת לבסס את מערכת היחסים בין מאמן ולקוח ועל מנת לבחון אם יש לך כימיה עם המאמן או לא. אני מאד ממליצה לקבל את הסכם האימון באמצעות אימל לפני הפגישה הראשונית, ולקרא אותו בשקט בינך לבין עצמך או עם חבר/בת זוג ולהגיע מוכן לפגישה. במהלך המפגש עליך לשאול את המאמן את כל השאלות הקטנות והמציקות לך .לבחון מהו אימון ככלל, מהו מבנה התהליך, מה נדרש ממך, מהן השיטות המתודיות של המאמן, יצירת תיאום ציפיות מול המאמן וקביעת מסגרת לתהליך האימון. מאד חשוב לך לבחון אם יש לך כימיה עם המאמן ואם אתה יכול לסמוך עליו, אך במקביל תוכל לבחון גם את האפשרות לפטר אותו במידה ולא מתאים לך להמשיך את התהליך מכל סיבה שהיא.
    • עלות והסדר תשלום - פער המחירים נע בין 220 ש''ח - 2000 ש''ח ויותר לשעת מפגש או לכל היום. יש לבחון את אפשרויות התשלום והחזר התשלום במקרה של ביטול. כמו כן, יש לבדוק האם עלות התשלום כוללת ספרים, עלות אבחון באמצעות שאלונים, או כל תוספת אחרת הנדרשת לתהליך האימון . חשוב שתבין כמה אתה נדרש לשלם ועל מה .
    • תהליך האימון - יש מאמנים המעדיפים להיפגש איתך רק פעם או פעמיים לסייע לך בצעדים הראשונים להכוון ומיקוד תעסוקתי ויש המעדיפים תהליכים ארוכי טווח של 12 מפגשים או יותר.ישנם מאמנים המעדיפים להיפגש פעם בשבוע וישנם מאמנים המעדיפים להיפגש פעם בשבועיים במשך שעתיים מתוך התחושה שהם מספיקים ומפיקים הרבה יותר מהאימון באופן הנ''ל. מניסיוני אימון שבו מועברות מיומנויות מהמאמן למתאמן (Training) בד''כ הוא אימון שבו הלקוחות מעדיפים להתאמן פעם בשבועיים, אימון המורכב בעיקר מCoaching בד''כ יתנהל פעם בשבוע אך בסופו של דבר הבחירה תהיה שלך.
    • משוב -חשוב מאד שמערכת היחסים בין מאמן קריירה ללקוח תתבסס על מערכת יחסים תקשורתית פתוחה של מתן משוב הדדי, אשר תאפשר מתן משוב במקרים של בעיה או ספקות לגבי תהליך האימון, או אם השירות אינו במתאם לציפיות ולרצונות של הלקוח .
    • סודיות - בענייני סודיות אין צורך להכביר במילים ,אך חשוב למסד כי כל פרט של אינפורמציה שיעלה בתהליך האימון ישאר חסוי כולל פרטייך האישיים .

זכור , תפקיד המאמן דומה לתפקיד ''המיילדת'' , המאמן אחראי על התהליך אך לא על התוצאה. אתה נכנס לתהליך האימון עם ההבנה שאתה אחראי לתוצאות האימון מחד. ומאידך, מאמן הקריירה אחראי לקדם אותך בצורה מקצועית באמצעות תכנים, מתודולגיות אימוניות וניסיון מקצועי למיקוד והכוונה ולהתאמת הקריירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורך אל דרך ההצלחה .

אביגיל גליבטר- יועצת ארגונית M.A., מאמנת מוסמכת בכירה EMCI , מגשרת לארגונים, למשפחה וגירושין,מרצה ומנחת קבוצות . בעלת ותק של למעלה משמונה שנים בעבודה בארגונים וחברות מובילות. מוסמכת ומומחית להובלת שינויים ארגונים ולהובלת שינויים אישיים ומקצועיים לאנשים בתחילת הקריירה ובמהלכה.
מאמנת לקריירה ומאבחנת באמצעות שאלון "MY PROFILE" של חברה בינלאומית המיוצג בארץ באמצעות חברת FINALLY .קלפי קס"ם- מומחית לעבודה עם קלפים טיפולים ומשחקי אימון בתהליכי אימון וטיפול ומנחה אנשי מקצוע בתחום .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב