דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור קופירייטר לעסק שלך 

מאת    [ 18/09/2007 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2864 פעמים ]

איך לבחור קופירייטר לעסק שלך

כמה טיפים שיעזרו לך בבחירת קופירייטר

קופירייטר הוא האדם שמתווך ברמה הלשונית בין המוצר או השרות שלך - לבין קהל היעד שלך. אפשר אף להרחיק לכת ולומר כי קופירייטר נושא על כתפיו חלק חשוב בהצלחת המוצר או בכשלונו. הוא בעצם זה שמציג את המוצר בפני הקהל ובכך עשוי לקבוע את גורלו. כיצד תדע על מי להטיל את המלאכה? הנה כמה מדדים שיעזרו לך בבחירת קופירייטר:

ניסיון: במהלך העשור האחרון הצליח ענף הפרסום, והקופירייטינג בתוכו, ליצור לעצמו תדמית זוהרת ונחשקת. כתוצאה מכך מסתובבים כיום בשוק עשרות קופירייטרים שסיימו קורס כזה או אחר. הם יכולים להראות לך סלוגנים מבריקים וגימיקים יוצאים מן הכלל שהגו במהלך לימודיהם. הם רעבים והם זולים בדרך כלל. יש רק בעיה אחת. מיעוטם רכש ניסיון מעשי מספיק במכירה של מוצרים אמיתיים לקהל אמיתי. כשאתה רוצה לבחון קופירייטר, בדוק ראשית את תיק העבודות שלו: מי הלקוחות שלו? לאילו מוצרים או שירותים הוא עשה קופירייטינג? מה היו הבעיות או הצרכים וכיצד התגבר עליהם הקופירייטר?

מגוון: קופירייטר טוב נבחן ביכולתו להתמודד הן עם סוגי לקוחות שונים והן עם סוגי טקסט שונים: שמות לחברות, סיסמאות, דיוור ישיר, פרוספקטים, פרופיל חברה, דפי מוצר, אתרי אינטרנט, עיתוני חברות - לכל אחד מהם אופי כתיבה שונה. בדוק האם הקופירייטר שמולך שולט בכולם.

יצירתיות: תפקידו של הקופירייטר הוא ליצור בידול והבלטה של המוצר שלך בתוך ים המידע שמציף את הלקוח הפוטנציאלי. האם העבודות שהקופירייטר מציג בפניך משקפות גישה רעננה ושונה? האם אתה מתרשם מיכולתו להביא רעיונות לא שגרתיים?

אופקים רחבים: רעיונות צומחים בצורה אינטואטיבית. ככל שעולם המושגים והאסוציאציות של הקופירייטר יהיה רחב יותר, יש יותר סיכוי שהוא יצליח למצוא רעיון מקורי או קישור שעוד לא חשבו עליו. לכן, עבור קופירייטר מומחיות לשונית היא תנאי הכרחי, אך לא מספיק. קופירייטר שמתמצא בתחומים כמו הסטוריה, פסיכולוגיה, תקשורת, תיאטרון, קולנוע וכדומה, הוא קופירייטר בעל עולם פנימי עשיר, שיכול להביא תכנים חדשים אל הקופירייטינג שהוא עושה.

יכולת ניסוח: אל תלך שבי רק אחרי סיסמאות וכותרות. חלק ניכר ממלאכת הקופירייטינג כרוך בכתיבת טקסטים ארוכים, שהאתגר הוא להפוך אותם לקריאים ומושכים לקהל היעד, שיכול להיות לקוחות, עובדי החברה, משקיעים או תורמים.

נכונות לשמוע: גם אם הקופירייטר הוא גאון הדור בתחומו, את התחום שלך אין ספק שאתה מכיר טוב יותר. בדוק עד כמה קשוב הקופירייטר להסברים ולמידע שאתה מספק לו, כדי להיות בטוח שהוא יוכל לייצג את האינטרסים שלך בדרך הטובה ביותר.

תמחור: בסופו של דבר, מגיעים גם לסוגיית המחיר, שהיא קשה יותר להשוואה. לידע, לניסיון ולכישרון של קופירייטר יש מחיר, וחשוב לקחת זאת בחשבון. בפרסום, יותר מכל תחום אחר, "מציאות" זולות עלולות לעלות ביוקר. קופירייטינג לא מוצלח עלול להיות חסר השפעה במקרה הטוב, או אף לפגוע במכירות, במקרה הרע. השתדל לקבל הצעת מחיר מפורטת ככל האפשר, כדי שתדע על מה מבוסס תמחור העבודה ומה כלול בו.

"קליק " אישי: זה לא שאתם צריכים להפוך לחברים הכי טובים, אבל התחושה שאתם מבינים אחד את השני תתרום לעבודה זורמת ואפקטיבית.

לסיכום, בחירת קופירייטר צריכה להיות מבוססת, בראש ובראשונה, על היכולות המוכחות שלו. אם הוא הצליח עם לקוחות אחרים, כל הסיכויים שהוא יעשה עבודה טובה גם בשבילך.

 

שפרה צח, קופירייטרית מזה 22 שנה, מתמחה בכתיבה מקצועית לתחומי הפרסום, השיווק וההסברה. עורכת תוכן של טקסטים עיתונאיים ומקצועיים.בעלת תואר שני בהצטיינות יתרה בעיתונות ותקשורת.
http://www.copywriting.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב