דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני: כמה מילים על מדד החפיפה-סטייה 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2307 פעמים ]

בשנת 79' פרסם אחד הטכנאים היותר מפורסמים והיותר פוריים, ג'רלד אפל, את מדד החפיפה סטייה. (MACD – Moving Average Convergence-Divergence Trading Method). מאז הוצג, צבר מדד החפיפה סטייה מידה לא מבוטלת של פופולריות, תחילה בקרב אנשי שוק הסחורות ובשלבים מאוחרים יותר בקרב סוחרי המטבע והמניות שגילו כי האיתותים אותם הוא מפיק, מספקים הזדמנויות קנייה ומכירה ומשמשים ככלי תומך החלטה.

ניתוח טכני: מדד החפיפה סטייה הפך עם השנים להיות פריט אינטגרלי בחבילות תוכנה הנמכרות ומשווקות על ידי ספקי תוכנה מקומיים וזרים וכמו כן, מרבית הטכנאים עושים בו שימוש נרחב. מדד זה אמור, לפי אפל, ואת זאת נבדוק בסדרת הכתבות הבאות, את האפשרות לזיהוי מצבי קניות יתר ומכירות יתר, כמו גם את היכולת לזהות היפוכי מגמה קרובים גם בצד הקנייה וגם בצד המכירה. עם זאת, מדד זה אינו נטול מכשלות ותעתועים ומשום כך, הרי שיש להכיר את מגבלותיו טרם שנהנים מיתרונותיו.

מטרות כלליות

אחד ממעלותיו של מדד זה מעוגנת בתנועתו החלקה המסננת שווקים המצויים בתנודות גליות עד גבה גליות ובמידה לא מבוטלת של תנודתיות המקשה על קריאתם. למרות שמדד החפיפה סטייה נבנה במטרה להפיק, בין שאר הדברים, איתותי קנייה ומכירה, הרי שאין להשתמש בו ככזה והוא אף אינו מיועד לשימוש כשיטת מסחר העומדת בפני עצמה אלא בשילוב עם כלים טכניים אחרים. בתקופות מסוימות, כמו כל כלי טכני אחר, יפיק מדד זה איתותי קנייה ומכירה חלקים ומושלמים. בתקופות אחרות עלולים להיות האיתותים אותם הוא מפיק בעלי משמעות כפולה ומטבע הדברים לא ישימים לשימוש. במסגרת סידרת הכתבות הבאה שתיוחד למדד זה, אסקור את הנקודות בהן השימוש במדד זה הופך להיות יעיל וחד, אך גם את התקופות בהן יש להימנע משימוש בו.

יתרונו הבולט של מדד זה מתקיים במתן איתות קנייה לאחר מפולות. תקופות בהן מבצעים שוק או מניה סיבוב חד ומהיר בכיוון מעלה. נטייתו של מדד החפיפה סטייה להניב איתות קנייה מעט לפני או מעט אחרי נקודת השפל החדה, מתגלה לעיתים קרובות כמוצלחת. כפי אדגיש באחת מן הכתבות הבאות, בעיתות בהן מבצע השוק צלילות בז, אפשר להניח בצד את הכלים הטכניים האחרים ולהתמקד באיתותים הנמסרים על ידי מדד זה כביטוי ליכולתו לתפוס בזמן היפוכי מגמה חדים המופיעים לאחר מפולות.

המרכיבים הבסיסיים

מדד החפיפה סטייה עושה שימוש בשני ממוצעים נעים, במקרה הנוכחי ממוצעים נעים אקספוננטים. מטבע הדברים יהיה ממוצע נע אחד קצר מרעהו. בנוסף, עושה מדד החפיפה סטייה שימוש בעקום פעולה (קרוי גם קו ההפרש) שהוא למעשה ממוצע נע אקספוננטי ל-9 ימים שמחולץ מן ההפרש שבין שני הממוצעים הנעים האחרים. נשמע מסובך? ממש לא. סבלנות והכול יהיה ברור ופשוט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב