דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול הסיני בתעוקת חזה והפרעות קצב של הלב 

מאת    [ 17/09/2007 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2882 פעמים ]

תעוקת חזה לרוב נגרמת משנית לבעיה רגשית אשר מסתיימת בהיצרות של כלי דם של הלב ואזי תעוקת חזה. ברוב המקרים הללו מדובר גם בלחות שהיא לרוב חמה ומעורבת בתהליך הזה. למה התכוונו הסינים? למעשה אנו מכירים בתהליך של טרשת עורקים ההולכת ומתפשטת בכלי הדם של הלב עצמו ושל המח או באיברים אחרים בגוף. התפתחותה של הטרשת היא בלב עצמו אך ישנה גם מעורבות של הטחול-לבלב ובגין כך הטרשת. חוסר האיזון בין הלב לכליות גורם לבעיות רגשיות הולכות וגוברות ועד כדי מעורבות של הלב. הכבד גם הוא משפיע על הלב. אנו מכירים ביתר לחץ-דם כגורם חשוב ביותר להשפיע על הלב ועד כדי תעוקת חזה ויותר. עליה ברמת השומנים נובעת משילוב של מעורבות הטחול והכבד וכמו שכולנו יודעים, עליה ברמת השומנים מהווה את אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לשינויים בכלי הדם של הלב.
הניסיון הטיפולי של הפרעות קצב של הלב מצביעות כי הדיקור הוא היעיל ביותר ורק מיעוט המקרים נזקק לתוספת של צמחי-מרפא. קרוב ל-90% מכלל החולים מגיבים לדיקור בתנאי שלא נכלול בהם את פרפור הפרוזדורים. פרפור פרוזדורים הוא סוג הפרעת קצב אשר איננו קשור למערכת האוטונומית העצבית ולכן חשוב ביותר לדעת את הסיבה לתופעה ואז משיגים תוצאות טובות לדיקור. בתעוקת חזה, הטיפול בדיקור עוזר ב-90% מהמקרים בהיבט של הכאבים וגם ביכולת התפקודית וירידה משמעותית בצריכת תרופות. חלק מן החולים יזדקק לתוספת של צמחי-מרפא אשר גם הם תומכים מאד בטיפול ומוסיפים לא מעט לתוצאות הטיפול ובמיוחד כאשר מדובר במקרים עם הטרשת. בכל המקרים הללו רואים הטבה משמעותית ביותר בתפקוד היומיומי, למרות שהם מגבירים את הפעילות הם צורכים פחות ופחות תרופות והיכולת גדלה והסבל פוחת או נעלם לגמרי. תופעות משניות כמו, הפרעות שינה, פוחתות. החרדה הקיומית ועד לחרדת המוות פוחתת או נעלמת. ובהפרעות הקצב, ללא צורך בתרופות, האדם חש בטוב והוא יכול לסמוך על עצמו ביומיום למרות שניתן להגיע לאפס צריכת תרופות. אין תופעות לוואי של תרופות אשר בחלקן הן ממש לא נעימות ולעיתים גם יכולים לסכן איברים או חיים. שוב לא נזקקים למעקב כה הדוק של הקרדיולוגים. הצורך בטיפולי דיקור פוסק כעבור פרק זמן סביר והחיים נמשכים במצב של בריאות.
למרות שנעשו עבודות מחקר בנושא בעייתי זה והם התפרסמו ברחבי תבל כולל ישראל, ממש חבל שלא ניתן להמשיך בדרך זו עם ציבור גדול יותר של חולים. הממסד לא מפנה את החולים הללו לטיפולים האחרים והחולים רק יוצאים נפסדים. צריך להביא לידיעת החולים כי ישנה גם דרך אחרת יעילה ביותר והאדם יוכל לבחור לפי נטיית לבו ולא בשל הלחץ אותו מפעיל הרופא בכל יחידת זמן. האנשים הם "בעלי הבית" על גופם ורק הם זכאים לקבוע מה ואיך יקרה לגופם. כל שנחוץ הוא העברת המידע לציבור וכל היתר נתון לבחירתו העצמאית של האדם.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- http://www.moshe.org.il
אי-מייל - moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב