דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיסטוריה המדהימה של עריכת סרטים 

מאת    [ 16/06/2011 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 3217 פעמים ]

מאז המצאת הקולנוע בתחילת המאה על ידי האחים הצרפתים לומייאר השתכללה הטכנולוגיה בצורה שקשה לתאר במילים. בתחום עריכת הסרטים השיפור המהיר יחסית בטכנולוגיה היווה קפיצת מדרגה רצינית שכוללת אפקטים מיוחדים שלא היו אפשריים באמצעי העריכה הישנים ואפילו עד הדמיות תלת מימד מדהימות. הטכנולוגיה הדיגיטלית החדשה, שפותחה בשנות השמונים ויצאה לשוק לקראת סופן, פתחה שוק  חדש ומדהים של עריכה “חובבנית”, כזאת שאפשר לעשות מהמחשב האישי בבית. 

 

טכנולוגיה ישנה - 

השיטות הישנות לעריכת וידאו

עד המצאת ציוד הצילום והעריכה הדיגיטלים וכניסתם לשוק הצרכנים, צולמו כל הסרטים במצלמות קולנוע על גבי פילם - 8 מ”מ, 16 מ”מ או 32 מ”מ, הסטנדרט המקובל בתעשיות הסרטים המקצועיות בעולם. העריכה הייתה נעשית באמצעים אנאלוגים גם כן - בעשרות השנים הראשונות נעזרו העורכים במספרים ודבק בשביל לערוך את הסרטים. פשוטו כמשמעו - העורכים היו יושבים על שולחן עריכה מיוחד וגוזרים ומדביקים את גזרי הפילם בשביל לערוך את הסרט - שוט אחרי שוט, סצינה אחרי סצינה. לבסוף היו לוקחים את כל גליל הפילם הארוך שהודבק, שהוא הסרט הערוך בעצם, ומדפיסים אותו שוב על מנת ליצור את עותק המאסטר ממנו יעשו את כל העותקים האחרים לבתי הקולנוע. 

שיטה “פרימיטיבית” זו של גזור והדבק היא כמובן דבר שפרח מן העולם. השיטה המקובלת כיום של תוכנות עריכת וידאו לא לינאריות (אסביר על זה מאוחר יותר במאמר) למחשבים הפרטיים או המקצועיים היא יעילה לאין שעור, זולה יותר ואפקטיבית הרבה יותר. שיטת העריכה על המחשב היא כל כך יעילה וידידותית שהיא חיסלה שוק שלם של מכונות עריכה דיגיטאליות כמו הקאט טו קאט או רבות וטובות אחרות. 

 

טכנולוגיה חדשה - 

עבודת מחשב מדויקת, ידידותית ויעילה

בשנים האחרונות קורה תהליך מדהים בתעשיית הקולנוע. כמות הסרטים שמצולמים במצלמות דיגיטליות משוכללות כמו “רד” או מצלמות ה”היי דפינישן” עולה מדי שנה באחוזים שמנבאים שעוד מספר שנים, הרוב המוחלט של הסרטים מתעשיות הקולנוע הגדולות בעולם כמו “הוליווד” או “בוליווד” יהיה מצולם במצלמות דיגיטליות. מצלמות אלה מצלמות על גבי הארד דיסק שיושב בתוך המצלמה ושומר לתוכו את כל האינפורמציה שמצולמת בפורמט איתו יוכל העורך לעבוד לאחר מכן. 

כיום עומדות לראשות העורכים, המקצועיים והחובבנים כאחד, מערכות עריכה מדהימות למחשבים האישיים, הניידים או הנייחים. המערכות מגיעות כתוכנה למחשב ולעתים גם עם ממשק חיצוני שהוא מעין ממיר וידאו או כרטיס וידאו למחשב. התוכנות הפופולריות ביותר בשוק העריכה הבין לאומי הן תוכנות מדהימות שמומלצות על ידי כל המומחים - 

DigiDesign - Avid

Adboe -  Premiere

Apple - Final Cut Pro

כל אחת מהתוכנות הנ”ל היא מעט שונה אך כולן מציעות כלים מדהימים לעריכה דיגיטלית של חומרי וידאו  ואודיו ליד. כל התוכנות עובדות עם הפורמטים המוכרים והידועים של המצלמות ותמיד אפשר למצוא תוכנה שתמיר את הקובץ שצולם לקובץ איתו אפשר יהיה לעבוד, במקרה שהיא אינה מקבלת את הפורמט הספציפי בו צולם חומר הגלם. 

 לעורך סרטים טוב דרושה סבלנות רבה וכן יכולות ניתוח אנליטיים וכמובן ראייה אומנתית ויצירתית. כמו כן, יכולת טכנית היא מצרך חשוב מאוד במקצוע העריכה שכן יש כל הזמן בעיות טכניות, בין אם זה עם המחשב או עם התוכנה עצמה, אותם צריך לפתור בזמן אמת הרבה פעמים מול לקוח מסוים. 

המאמר הבא יעסוק במקצוע העריכה ויתמקד בעורכים ידועים ומוכשרים על מנת להכנס עמוק יותר לעולם עריכת הסרטים.


לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט [ הפקת סרטי תדמית | משכנתא | ספא | טבעות אירוסין ]




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב