דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול בנשירת שיער בבני-נוער 

מאת    [ 17/09/2007 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 4860 פעמים ]

ברפואה הסינית אנו ערים לכל התהליך המיוחד הזה אותו חייבים לחוות כל המתבגרים. הרפואה הסינית לא מעודדת כלל קיום יחסי מין בשלב זה של החיים. צריך לתת לגוף להבשיל לגמרי ואז להתחיל בחיי מין וגם זה באופן בו לא נתיש את הגוף. הצעירים זקוקים לאנרגיה של הגדילה אותה הם מקבלים לפי הפילוסופיה הסינית, מן הכליות. הכליות אחראיות על האנרגיה בגוף, על הגדילה ועל איברי המין וחלק מהאיזון של ההורמונים בגוף. התיאוריה הסינית גורסת כי הכליות אחראיות על השיער בגוף יחד עם הריאות. הכליות שבלאו הכי נמצאות בפעילות מאומצת לצורך הגדילה, מנוצלת יתר על המידה לצורך ניהול חיי מין טרם עת. בפועל הכליות נחלשות באנרגיה שלהן והתפקוד הולך ופוחת. בין הנזקים הפוטנציאלים נמצאת נשירת שיער. נטילת גלולות בבנות גם היא משבשת את המסלול הטבעי של ההורמונים מהמוח אל איברי המטרה של המין הנשי. הסינים כמובן בהקצנה בגד זה אך גם הרפואה המערבית הקונסרבטיבית שוללת יחסי מין וגלולות בבני-הנוער. המתח הנפשי בו נמצאים הצעירים הוא רב וחוסר השקט של תהליך הצמיחה לא תומך בהקניית שקט נפשי. ידוע כי הסיבה העיקרית לנשירת שיער באנשים נובעת על רקע מתח נפשי, אי-שקט ובעיות רגשיות לא פתורות.
אין זה מפתיע כלל מדוע בני-נוער מאבדים שיער בגין כל הסיבות דלעיל. אותם בני-נוער נמצאים במסגרת חינוכית לוחצת אשר גם היא תורמת לא מעט לחוסר השלווה של הנערים והנערות. המפתיע הוא שכה מעט בני-נוער ניזוקים למרות הכול. הסיבה לכך היא המטען המצוין עמו באו לעולם. מי שמנצל זאת מהר מדי ו/או הרבה מדי נפגע קודם לכן. אחרים מגיעים לבגרות וחלקם מפתחים נזקים גופניים כאלו ואחרים. הצעתי לבני הנוער לחיות את גילם כפי שהוא ולא לדלג על הגיל. בכך יפחת הסטרס, הניצול המוגבר של אנרגית הכליות והחיים יחייכו יפה יותר אליהם. הם יהיו יותר בריאים, יותר עם יכולת גופנית, תפקוד מוחי טוב יותר מהטעם שהכליות הן המזינות את המוח ויהיה להן יותר אנרגיה למוח. הצעירים יסבלו הרבה פחות מנשירת שיער על כל הסטרס ואי הנעימות הכרוכה בכך.
השיטה הטיפולית הייחודית של פרופ' שטרנפלד נותנת מענה לבעיה של נשירת השיער. הטיפול כולל תמיכה ניכרת יותר בכליות ובנפש הסוערת ובכך משיגים תוצאות טובות יותר. הטיפול הבסיסי כולל שלושה מכשירים- ביו-תהודה, אוזון ולייזר. ישנם מקרים הזקוקים לתוספת טיפולית בדרכים נוספות אחרות. התוצאות בסך הכול מעודדות ביותר ומצדיקות את הנטל הטיפולי.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- http://www.moshe.org.il
אי-מייל - moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב