דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפעת, צינון ונזלת 

מאת    [ 17/09/2007 ]

מילים במאמר: 926   [ נצפה 9639 פעמים ]

לפני מספר ימים העברנו את השעון שעה אחת לאחור, מה שמזכיר שהחורף מתקרב ובא, ועימו כל שפעות החורף למיניהן. גם אלה שלא חולים ממש, מקבלים סימפטומים אלה ואחרים. הם לא ממש חולים אבל לא ממש בריאים- קצת חולשה פה, קצת נזלת שם...

במיוחד אצל ילדי הגן, שלא משנה כמה תשמרי עליהם וכמה תיזהרי, ילד אחד חולה בגן יכול להדביק את כולם...

שפעת ונזלת הן תופעות שכיחות בילדים (הרבה יותר ממבוגרים) ומהוות אחת הסיבות השכיחות לפנייה למרפאה. הנזלת יכולה לגרום הרבה פעמים לדלקות אוזניים ודלקות מערות האף (סינוסיטיס). ועם זאת, הרבה מבתי המרקחת נותנים פיתרון חלקי לבעיה זו. התופעה שכיחה במיוחד בילדים הנמצאים בשנה הראשונה או השנייה בגן הילדים. רירית האף מגורה וההפרשה היא בעצם אחת הדרכים לנסות לשטוף את הוירוס החוצה. הסיבה היא בד"כ זיהום נגיפי. אנטיביוטיקה טובה נגד חיידקים בלבד ולא עובדת על נגיפים. הנגיף קטן ואגרסיבי מהחיידק, ואנטיביוטיקה רק תפגע באיזון של הגוף ולא בו.

בניגוד לדעה הרווחת, מחקרים הראו שהשפעת אינה נגרמת בעקבות שהייה בחוץ או היחשפות לקור. ביטויי המחלה הם: דמעת, נזלת, כאבי גרון, חולשה כללית, כאבי ראש וחום. ההידבקות יכולה להיות מעיטוש, שיעול או אפילו במהלך דיבור, וגם באמצעות מגע ישיר של הנגיף עם הריריות (לדוגמה יד מזוהמת הנוגעת בפה, באף או אפילו בעין). בגלל זה, רצוי לשמור על היגיינה, הימנעות ממגע עם הריריות ורחיצת ידיים לאחר מגע. חשוב גם לאוורר את החדר.

נזלת שנמשכת כמה חודשים יכולה להיות בעקבות הגדלה של השקד השלישי (אדנואיד או פוליפ) ואת זה ניתן לגלות בבדיקת רופא. הרבה פעמים ממליצים על ניתוח להסרת השקד- הייתי ממליצה לנסות טיפולים הוליסטיים לפני הבחירה בניתוח.

סיבה אחרת לנזלת היא אלרגיה ואז מומלץ לברר את סיבת האלרגיה ולהימנע מהאלרגן- זה יכול להיות סוג של מזון- נסו להימנע לחודש מאחד המזונות הבאים אם יש סיכוי שזו אלרגיה למשהו (המזונות האלה אחראים ל- 90 אחוז מהאלרגיות)- חלב, ביצים, חיטה, דגים, בוטנים, שקדים, שומשום, קיווי, אגוזי קשיו וסויה. גם שוקולד ותות שדה יכולים להיות אלרגניים.
נזלת שקופה היא נזלת אלרגית אך אם היא ירוקה או צהובה היא מעידה על זיהום.

דברים שכדאי לדעת:

תינוקות:
יותר מדי מזון ייצור בעיה- יהיה עומס יתר על הטחול וזה יוצר ליחה. (על פי הרפואה הסינית). תינוק צריך לאכול בממוצע כל שעתיים. לא מומלץ להשקיט ילד ע"י האכלתו אם ידוע שהוא אכל מספיק. הוא יכול להיות מוטרד מסיבות אחרות.
חלב פרה הוא לעיתים חלב מרוכז מדי לתינוק ויוצר עודף ליחה. אני בד"כ ממליצה על תחליפי חלב או דילול החלב במים. דרך הנקה ניתן להעביר את החומר האלרגני לתינוק ולכן רצוי שהאמא תימנע משתיית חלב בזמן ההנקה. קיימת נטייה לתת לילדים מיצי פירות במקום מים, כאשר הם צמאים. המיצים מחלישים את הטחול ומובילים לשלשולים, נזלות, גזים, ונדודי שינה.
תוספות: יש הממליצים על תמיסות שונות של מים עם מלח. זה כעיקרון יעיל, אך דורש זהירות יתר עם תינוק רך כי מייבש את ריריות האף בנוסף לנזלת.
יש הממליצים על coryzalia (קוריזליה) או על ALLIUM (בצל)- תרופות הומאופתיות לטיפול בנזלת. תרופות אלה אמנם הומאופתיות, אך נתינתן ללא מרשם ולכל נזלת ללא אבחון אינה עובדת בצורה הומאופתית אלא כמו התרופות הקונבנציונליות- "לא משנה ממה הנזלת, קח את התרופה". היא בעצם עובדת בצורה דומה לתרופות הקונבנציונליות- אין ייחוד למטופל ולכן אין סיבה שהנזלת לא תחזור בהמשך. דעתי האישית היא, שאין כאן ריפוי הומאופתי עמוק ואמיתי אלא דיכוי של סימפטומים כמו שנעשה עם תרופות רגילות, רק עם תרופה הומאופתית. כל תרופה, לרבות תרופות בלא מרשם, הניטלת שלא לפי ההוריה והמינון, עלולה להיות מסוכנת.

במקרה של תינוק יונק עם נזלת- ניתן להתיז או לטפטף מחלב האם לתוך האף. בחלב האם יש חיסון טבעי לילד, והוא יכול לרפא נזלת, דלקת עיניים ודלקת אוזניים במקרים רבים, באם טופטפו מספר טיפות לאיבר החולה.
ניתן להניח שכבות בצל מחוררות סביב המיטה (לא צמוד).
לא מומלץ להשתמש במשאבות לשאיבת הנזלת כי נזק לרירית האף וסבל לתינוק.


ילדים:
תזונה: מומלץ להוציא מהתפריט מוצרי חלב וממתקים וכל המוצרים העשויים מקמח לבן נטו, כי הם יוצרים ליחה וגורמים להצטננות ושפעת. במיוחד לנזלת מימית ולכן יש להוציא מוצרים אלו. לעומת זאת מומלץ לאכול מרקי ירקות הכוללים גזר, בטטה, תפו"א, ירקות שורש, דגנים, אורז מלא, גריסים ופירות טריים.
תוספות מומלצות - ויטמין סי טוב למניעה וכטיפול (לתינוקות מעל גיל שנה)

יש לזכור שבריפוי הטבעי לא מדכאים את הסימפטום, אלא מטפלים בו עד שהוא עובר. מומלץ מאד לא להשתמש בטיפות אף כיוון שהם פוגעים ברירית האף, אין למשוך את הנזלת פנימה כי זה עלול לגרום לאסטמה וברונכיטיס.

בתוספת לשינוי התזונתי, הייתי ממליצה על טיפול הומאופתי אצל הומאופת מוסמך. הטיפול בא לרפא את התינוק או הילד מהשורש, ולא להעלים את הסימפטומים בלבד. הרבה פעמים לאחר טיפול הומאופתי יהיה הילד בריא יותר משהיה לפני שהופיעה הנזלת.

להלן מספר דוגמאות המראות כיצד הנזלת מתבטאת בצורה שונה מילד לילד, ולכן הטיפול צריך להיות שונה :

טיפלתי בתינוק בן 3 חודשים, שסבל מנזלת צמיגה, צהובה, דביקה וחוטית. התייחסתי בבחירת התרופה ההומאופתית לכך שהיה לו גם חיפוי צהוב על הלשון, ובכך שהיתה הרעה משמעותית בנזלת בבוקר.
לאחר מתן התרופה ההומאופתית היתה החרפה של כשעה וחצי בנזלת, (כאילו שנפתחה סתימה והכל יצא בשעה וחצי לדברי אימו) והטבה משמעותית אחריה. הנזלת נעלמה לחלוטין תוך כ-3 שעות.

הטיפול בתינוקות מניב תוצאות טובות ומהירות מאד בד"כ, כיון שהם עדיין לא קיבלו אנטיביוטיקה ורובם מגיבים טוב להומאופתיה.

מקרה נוסף בו טיפלתי בילדה מתוקה כבת 4, שהיתה מצוננת מאד. היו לה הפרשות כרוניות מהאף ומהעיניים כתוצאה מדלקת בעין. היתה לה נטייה לדלקות חוזרות ונשנות. התייחסתי בבחירת התרופה ההומאופתית לכך שהיא היתה עדינה וזקוקה להמון תשומת לב, לכך שלא היתה צמאה אף פעם ולא היתה מסוגלת להיות בחדר סגור.
לאחר מתן התרופה ההומאופתית הילדה חשה עייפות ונרדמה למשך כ- 5 שעות. היא קמה כמעט ללא נזלת או הפרשות מהעין. חצי שעה לאחר המנה השנייה של התרופה הילדה נראה היה שהילדה מרגישה כבר טוב וללא דלקת.

תרגישו טוב והעיקר שנעבור את החורף בשלום.
בברכה
עדי ברומר
הומאופתית קלאסית

לאחר שסקרתי את רבדיה השונים של הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית, בחרתי בהומאופתיה שהרשימה אותי בצורת העבודה העמוקה וההגיונית שלה, בגוף ובנפש.

ההומאופתיה היא שיטת טיפול עדינה המותאמת לקצב האישי של המטופל.

האיזון בא מתוך המטופלים עצמם, ובהרמוניה עם צרכי האדם והטבע.
השכלתי:
לימודי המשך בהומאופתיה קלאסית בביה"ס סגולה של כרמל קרתי.
השתלמויות אצל הפסיכיאטר וההומאופת ד"ר מהאש גאנדי
הומאופתיה קלאסית- מכללת מדיסין- בניהולו של ד"ר חיים רוזנטל
לימודי כירולוגיה (אבחון בכף היד- על פי שיטת הולצמן)
רפלקסולוגיה (אבחון בכף הרגל) במ.ב.ט.ח.
עדי ברומר
לפרטים: 052-8983860
adi@brumer.us
http://adi.brumer.info/
טיפולים בחיפה ות"א.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב