דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות מפרקים בחורף 

מאת    [ 17/09/2007 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 3102 פעמים ]

הכליות נחשבות ל"אמא" של הכבד. כאשר האם חלשה גם הילד יוצא חלוש. אם כן, כאשר הכליות חלשות גם הכבד לא זוכה לאנרגיה מספקת ומתחילות בעיות. הכליות החלשות מסיבות רבות אשר השכיחות שבהן קשורות לעייפות, תשישות גופנית ונפשית, עודף עבודה או פעילות גופנית מוגזמת, פעילות מינית מוגזמת ולידות תכופות ומרובות. היכולת של הכליות לשאת את החורף הקר פוחתות כמו גם חלוקת האנרגיה לכל יתר המסלולים. כך גם הכבד נחלש ישירות עקב החולשה של הכליות. למה כל זה חשוב? יען כי החורף הקר גורם לקיפאון, חוסר תנועה. חולשת הכליות מונעת את התנועתיות הזו. הכבד האחראי בין היתר על הרוח ופינויה, חלש גם הוא. אם כך מה שקורה בפועל, אין זרימת אנרגיה שוטפת במסלולים, הקור מעכב יותר ויותר את הזרימה הזו. הלחות בגוף אינה מתפנה או מתייבשת, והיא נוטה לעבור למקומות הנמוכים יחד עם חוק הגרביטציה. הלחות הזו מצטברת במפרקים השונים והלחות היא קרה בבסיסה. מלכתחילה יש כאבים בגין הצטברות הלחות הקרה. וכאשר יש לחות וקור חיצוני זה רק מוסיף ומרע את הבעיה. הכבד יכול להביא לנדידת הבעיה במפרקים השונים כי הנטייה של הרוח היא לעבור ממקום למקום. זו הסיבה בגינה אנו מכירים את האנשים עם בעיות המפרקים אשר נוטים לסבול יותר בחורף. ברפואה המערבית אנו מכירים את האבחנה של "אוסטיאוארטריטיס" כגורם הראשוני לשיגרון במבוגרים. מדוע התופעה הזו שכיחה יותר במבוגרים? יען כי עם הגיל, האנרגיה מסוג יאנג של הכליות פוחתת. וכאשר חסרה אנרגיה בכליות מסוג יאנג, זה יכול להביא ליותר בעיות כלליות ובין היתר גם לבעיות המפרקים, בהתאם להסבר דלעיל.

כיצד הרפואה המערבית מתמודדת עם הבעיה? נותנים לאנשים מיני כדורים אשר פועלים כנגד דלקת ומפחיתים כאבים. התרופות עוזרות במידה מסוימת ולטווח זמן מוגבל. אחרי כן רוב הלוקים בבעיה הופכים לחולים כרונים בשיגרון הזה. לעומת זאת, הרפואה הסינית מביטה על הבעיה בעין שונה לגמרי. לא מעניין אותה הדלקת כלל וכלל. אנו מנסים לחזק את האנרגיה מסוג יאנג של הכליות. לעזור לחמם את הגוף, לפנות לחות ו/או לייבש אותה. לעיתים יש צורך לתמוך גם בכבד בשל נדידת הכאבים והדלקת במפרקים השונים. התזונה גם היא מהווה חלק לא מבוטל בטיפול. עלינו לאכול מאכלים מחממים ושאינם גורמים להצטברות לחות בגוף. על הנושא של מזונות חמים וקרים הרבינו לדבר. החשוב הוא לאכול בבוקר מזונות חמים וניטרלים כדי למנוע חולשה בטחול, האחראי על פינוי הלחות מהגוף. כך שאנו רואים כי יש שילוב של איברים האחראי על התהליך כולו. ההרמוניה בפעילות האיברים היא החשובה וזו המונעת את התהוות המחלה במפרקים. אורח החיים הנכון מהווה את הסמן לאורו עלינו לחיות וכל אחד בהתאם למי שהוא.

מחלת המפרקים אינה גזירה משמים ולא מחויבת מציאות. ניתן לטפל בה ובהצלחה רבה ברפואה הסינית. ישנן תרופות צמחיות יעילות, הטיפול בדיקור עוזר במאוד וכן במקרים רבים אנו מוסיפים את הטיפול בחימום עם בדיד הנקרא מוקסה. השינוי התזונתי גם הוא חיוני ביותר כמו גם הלבוש שלנו בעונה זו של השנה. הואיל ואנו מדברים על הרמוניה בפעילות האיברים, הרי שומה עלינו לתחזק אותם כיאות ולאורך החיים. זה אומר לחיות נכון וכמו שידוע ביהדות, ושמרתם לנפשותיכם הוא הכלל הבסיסי ביותר. באם נמנע את התופעה הזו לא יהיה לנו צורך לטפל. הטיפול הרי הופך גם הוא להיות כרוני כי המחלה כבר מקננת בגוף וכל פעם מחדש עלינו לקפד את ראשה כדי שלא תרימו יתר על המידה. הגיל אינו מהווה מכשול בטיפול אך חשוב להבין כי עם הגיל אנו יותר חשופים לבעיה ובהתאם עלינו לנסות ולמנוע אותה קודם להופעתה.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- http://www.moshe.org.il
אי-מייל - moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב