דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחד מתוכנות מחשב לילדים - מתכונים . 

מאת    [ 15/06/2011 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 1927 פעמים ]

הטענה כי תוכנות מחשב לילדים והמחשב הפכו במהלך השנים האחרונות לכלי המחליף תקשורת בין אישית, משחק עם חבר בחצר משחקים ולעיתים אף למחליף לסיפור המוקרא ע"י אבא, נשמעת מאיימת. האם גם בביתכם זה קורה?

אין לי בשורה למתנגדי המכשיר המאיים, שכן המחשב כבר כאן והוא אינו הולך לשום מקום, להיפך עולמנו הולך ומתפתח ומידי יום מוצגים בפנינו שימושים נוספים המושתתים על אינטרנט ומחשבים. נראה כי עיקר הבעיה היא ביכולתנו להכיר ולעקוב אחר השינויים וביכולתנו לכוון את ילדנו ל"שימוש נכון" בכלי זה.

האם נוכל להשתמש במחשב לקידום מטרות חינוכיות בנוסף לשימוש הקונבנציונאלי הקיים כמכשיר להקניית ידע?

תוכנות מחשב לילדים יכולות לאפשר בקלות רבה כלי שונה מהמקובל לגירוי הדמיון ופיתוח המחשבה המופשטת אצל הילדים תוך שימוש באלמנטים של קול, תנועה, צורה וצבע. הכלי הממוחשב מאפשר לילד להשתמש באמצעים מגוונים אלה תוך התנסות אקראית או תכנון מוקדם, בחירה והתאמה אישית ובכך ליצור דמויות שונות במצבים דמיוניים וסיפורי עלילה שונים העולים במוחם. האפשרויות הקימות בתוכנות יצירה מסוג זה הן רבות ומגוונות וביכולתן להפעיל את דמיון ילדינו. היצירה בסוף התהליך והאיזון החוזר מהסביבה הם גורמי הסיפוק וההנאה שביצירה.

דוגמא נוספת יכולה להיות יצירת סיפור בעקבות חלום שילדנו חולם. החלום יכול לקבל חזות ויזואלית באמצעות ציור וצליל, והדמויות שהוא מפחד מהן יכולות להימחק ע"י "פצצה". תחושות תסכול, כעס ושמחה יתבטאו  ע"י מילוי זיקוקים.

משחקי תפקידים הינם דוגמא נוספת בה יכולים הילדים להפוך במהירות לדמות אהובה/שנואה ולשחרר רגשות תוקפנות, אהבה או חמלה מבלי לפגוע ממשית באף אחד. השימוש בקול ובהקלטה העצמית מאפשר מימד נוסף שאיננו נמצא בציור הקונבנציונאלי.

דעה רווחת בציבור כי פיתוח השפה קשור בעיקר לאינטראקציה בין אנשים. כיצד המחשב, שמתקבל בעיקר ככלי תוכן העוסק בעיקר בכתיבה וקריאה, יכול לסייע בתחום זה?
 
תוכנות מחשב לילדים מציבות את המחשב היום ככלי מתקדם לפיתוח השפה. תוכנות מסוימות מאפשרות כתיבת סיפור כקומיקס, כלומר יצירת שיחה דמיונית בין דמויות קימות. הילדים מתמודדים עם חיפוש תכנים לסיפור, מתנסים בחוויה של העברת מסר לאחר ויוצרים שיחה באמצעות הכנסת טקסט או הקלטות לבועות חשיבה.

פעילות זו מחייבת את הילדים ללמוד לנסח את דבריהם, כך שיובנו ע"י הזולת. למעשה יש בפעילות זו התנסות מעניינת בכתיבת תסריט, דיבוב מצגת או סרטון קצר, המעשירים את עולמם המידה רבה בהתייחס לצפייה פסיבית. למעשה הילדים לוקחים פעיל בתכנון ובניהול השיחה תוך הבנת מקומן של הדמויות השונות בסיפור.

תוכנות מחשב לילדים הינן כלי נוסף שיכול להעשיר ולפתח את ילדנו, ובדיוק כמו שנבחר לילדנו ספרים מתאימים, סרטים מתאימים וחוגים מתאימים, נבחר להם גם משחקי מחשב מתאימים. האינטרנט מהווה מכשול נוסף, רעיון מדליק כיצד להתגבר עליו.

רעיון מדליק כיצד נשתמש באינטרנט ככלי לפיתוח היצירה ונקטין את האיום להסחת דעת ואלימות.

 

 

 

 

 

 

אם ברצונך לפתח יציריות אצל ילדיך השימוש בתוכנות מחשב לילדים הינו כר נרחב לפעולה. לפניך אתר שיעסיק את ילדיך. ArtNSmart.Com


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב