דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית בוזוקי - כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 13848 פעמים ]

ראשית אעסוק בבחירת בוזוקי עבור מתחילים. זהו לא סוד שבוזוקי הוא כלי די יקר יחסית לגיטרות מנדולינות ושאר כלי מיתר אחרים. בוזוקי שיתאים למתחילים יעלה בסביבות 2200 ומעלה לגבי כלי שנרכש בחנות. ניתן לרכוש כלים גם באתרים שמתעסקים ביד 2 וגם אצל כל מיני חנויות אינטרנטיות אך שם כבר העניינים מתחילים להסתבך מכיוון שצריך ללכת ולראות הרבה כלים עד שמוצאים בוזוקי טוב במידה ומדובר על רכישת בוזוקי מיד 2. לגבי החנויות האינטרנטיות ושאר חנויות שמציאות מכירת כלים דרך האינטרנט אוכל להגיד שעדיף להימנע כמה שיותר,גם אם ההצעה נראית מאוד מפתה וזאת מכיוון שיכול להיות שאותם אנשים ואתרים ינסו לנצל את תמימותם של אותם תלמידים מתחילים וינסו למכור להם בוזוקי פגום או בעייתי.
כשאומרים על בוזוקי שהוא כלי בעייתי מתכוונים לכך שהצוואר שלו עלול להתעקם מעט ואז המיתרים של הבוזוקי הופכים פתאום לגבוהים ולא מאפשרים נגינה נוחה על הבוזוקי.  לכן עדיף לבחור בוזוקי עם חבר שמבין או מישהו שאנו בוטחים בו ושהוא נטול אינטרסים.
בוזוקי שנחשב טוב למתחילים הוא בוזוקי של חברת סאקיס רמה 1 וסאקיס רמה 2. הבוזוקי של סאקיס יחסית שומר על עצמו לאורך זמן סביר ואף בחנויות המוזיקה נותנים על הבוזוקי שנה אחריות.
לא הייתי ממליץ לנגנים מתחילים לקנות בוזוקי יקר ישר ההתחלה אלא לקנות כלי פשוט ולראות עם אנו אוהבים את הנגינה בבוזוקי, מתמידים ומשקיעים בנגינה על הבוזוקי, רוצים להתקדם לרמה של הופעות עם הבוזוקי וכן הלאה.
תמיד ישנה האפשרות לאלו שיהיו ביוון או שמזדמן להם לטוס ליוון להביא כלי בעצמם. ניתן לקנות בכל חנות נגינה כלים למתחילים שבד"כ יתחילו מ300 יורו לכלי באיכות סבירה. ניתן למצוא גם בוזוקי במחיר יותר זול אך הייתי ממליץ להימנע מכך למי שבאת רוצה לנגן על הכלי וללמוד בכיף. חנויות נמצא למצוא ברובע הפלקה באתונה שם ישנן חנויות המיועדות לתיירים,ובמרכז אתונה ישנן עוד מספר חנויות נגינה. יש לזכור שכשאר אנו מביאים כלי נגינה עלולים לדרוש מאיתנו את תשלום המע"מ בכניסה לארץ. (יש פטור ממכס אך לא ממע"מ) שייקר את הסכום בעוד כמה מאות שקלים. במידה ומביאים כלי אחד לא צריכה להיות בעיה ובד"כ לא עוצרים (אלא אם כן הגזמתם ממש עם הקניות ביוון ובדיוטי פרי וגרמתם לפקיד המכס לפתוח עיניים). תמיד חשוב לבדוק את הכלי בדיקה ויזואלית שאין בו סדקים או שברים,שכל מפתחות הכיוון תקינים,ולנגן על כל מיתר ועל כל שריג כדי לוודא שהבזוקי מנגן את כל הצלילים.
לאלה שבכל זאת מעדיפים כלי יקר על ההתחלה הייתי ממליץ לבחון הרבה כלים לעשות סקר שוק עמוק מאוד ולהיוועץ עם נגן מקצועי שמופיע  ויודע איזה בוזוקי יכול לשמש להופעות מקצועיות ואיזה בוזוקי אינו יכול לשמש להופעות מקצועיות.
לנגנים מתקדמים ולכאלה שרוצים להתקדם  הייתי ממליץ על בוזוקי בהזמנה אישית. בוזוקי בהזמנה אישית ניתן להזמין ביוון קפריסין או בישראל. האפשרות הבטוחה ביותר היא הזמנת בוזוקי בישראל מכיוון שהזמנת בוזוקי ביוון מצריכה ביקור כפול ביוון, פעם ראשונה כאשר מזמינים את הבוזוקי ובפעם השניה כאשר מגיעים לאסוף את הבוזוקי, מה שמייקר ב1000 יורו וזה עוד לפני דיוטי פרי.
נוסף על כך יש לקחת בחשבון שנגנים רבים הזמינו בוזוקי ביוון ורבים מהם לא היו מרוצים מהבוזוקי שקיבלו לבסוף.
בוזוקי בהזמנה בישראל ניתן לרכוש אצל הבונה שוקי קלונימוס אשר ממוקם בהרצליה  ונותן שירות לנגנים מקצועיים ביניהם : יהודה פוליקר, אריס,אריק כהן,גיא סמרה,טריפונס ועוד רבים וטובים אחרים,ביניהם גם אנוכי.
מחירים של בוזוקי בבניה ביוון יגיעו ל4000 יורו לפחות לא כולל לינה וטיסה,ובארץ המחיר לבוזוקי ינוע בין 13000 ל17000 לבוזוקי ברמה ממש ממש גבוהה.
נוסף על כך לטוס עם בוזוקי זה לא הדבר הכי סימפטי שיכול להיות בטח ובטח בשנים האחרונות כאשר הבדיקות הולכות ונהיות מחמירות יותר ויותר. עוד דבר קטן שצריך לזכור זה הפרשי הלחצים בין האוויר ליבשה שיכולים להשפיע בצורה קשה מאוד על הבוזוקי ויכולים לעקם את הצוואר של הבוזוקי.בהצלחה בבחירת הכלי, וזיכרו שתמיד אתם יכולים להיוועץ עמי לפני הרכישה ולשאול שאלות יותר ספציפיות.
אתר האינטרנט: www.learnbuzuki.com
בגוגל:תומר בוזוקי

תומר בוזוקי
מורה למוזיקה יוונית אותנטית (בוזוקי,בגלמה,גיטרה חשמלית)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב