דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: אי אפשר בלי 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2167 פעמים ]

סוככים הם מצרך חיוני ובלתי נפרד כמעט מכל גינה ומרפסת בישראל. במזג אוויר ובאקלים כמו בארצנו, לא קל לגדל חלקת אדמה מלאת ירק ופרחים. תארו לעצמכם שיש לכם מרפסת מקסימה, וכיוון שהיא צופה הוא לכיוון דרום היא סופגת שמש ישירה ברוב שעות היום. במרפסת הזו לא ניתן לגדל אפילו עציץ. הסיכוי היחיד שלה להצמיח קצת ירוק הוא למקם בה צמחי פלסטיק... כמובן, לא המחשבה על צמחי פלסטיק לא קוסמת לכולנו. היינו נותנים הרבה כדי לתת תחושה של יער קטן ממש בתוך ביתנו.

בעיה זו, חמורה עד כמה שהיא, ניתנת לפתרון יחסית בקלות, על ידי התקנת סוככים איכותיים ומתאימים. קיימים סוגים רבים של סוככים בשוק, בגדלים שונים, צורות שונות וטכנולוגיות שונות. האופציה הזולה ביותר היא התקנת סוככים קבועים, שיצלו על המרפסת ברוב שעות היום. כך גם תוכלו סופסוף לרכוש צמחים שיקשטו את אותה מרפסת וישרו בה תחושה של חמימות ומשפחתיות.

האופציה היותר מתוחכמת לגינתנו ולמרפסותינו היא סוככים חשמליים. הם יכולים להתקפל או להיפתח בעצמם בשעות קבועות, ובכך להצל על אותו שטח בשעות החום הקשות, ולהתקפל בחזרה בשעות הערב הנעימות, בכך לאפשר מעבר של רוח נעימה.

סוככים גם מפחיתים את כמות הקרינה שיספוג החלון או קיר הבית. בכך סוככים מורידים את כמות החום שהבית קולט. בסופו של דבר, גם עלויות המיזוג שלכם יצטמצמו וגם שאיבת האנרגיה המיותרת. מדובר בהשקעה לטווח ארוך, ולכן כדאי לבחור סוככים טובים ואיכותיים. סוככים אמורים לשרת אתכם במשך שנים ארוכות ולהיות עמידים במשך כל תנאי מזג האוויר, ולכן אולי כאן עדיף לא להסתפק במוצר הכי זול אלא להשקיע קצת יותר. המנטאליות שלנו, הישראלים, היא בדרך כלל לקנות מבצעים ודברים זולים ולא לחשוב על המחר, אבל כאן בהחלט יש צורך במחשבה ובתכנון מעמיק.

ולגבי אלה מאיתנו שהתברכו בגינה סמוכה אל הבית: סוככים יאפשרו לכם סופסוף לנצל את הגינה של ביתכם, מבלי חשש שתשבו שם ותיצלו כמו ברביקיו בשמש הלוהטת. בסיומו של יום עבודה ארוך, אין פינוק גדול יותר מישיבה בגינה. אחרי שישבנו במשרד המחניק כל היום, המעט שאנחנו יכולים לדרוש כשאנחנו חוזרים הביתה הוא אוויר צח וקצת ירוק בעיניים. היה לנו די והותר מארבעה קירות סביבנו ושפע של בטון, בטון ועוד בטון. אז תורידו את הנעליים, תחליפו לטרנינג קליל, תצנחו לכם אל תוך כיסא נוח ותשאירו את כל המחשבות המציקות והדאגות מאחוריכם, בתוך הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב