דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועדון לבת מצווה והגיל הלא פשוט 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2261 פעמים ]

כל מי שחווה גידול ילדים מכיר היטב את התקופה המסובכת הזו הקרויה גיל ההתבגרות. כל מי שגידל ילדים מכיר את הגיל הסבוך שמתחיל אי שם באזור יום ההולדת העשירי ונמשך לנצח או עד שהילדים עוזבים את הבית, מה שמגיע מאוחר יותר. במקרה או שלא במקרה חגיגת הבת מצווה נופלת אי שם בתחילתו של גיל ההתבגרות – תקופה שבה לא ההורים ולא הילדים עדיין אינם מורגלים בהתמודדות עם השנים הלא פשוטות. מדובר ללא ספק במצב שיש בו פוטנציאל נפיץ מאוד משמעותי ולכן יש לקחת זאת בחשבון כאשר מתכננים את חגיגת הבת מצווה. פיתרון אחד שיכול לסייע בתכנון החגיגה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלה הוא בחירת מועדון לבת מצווה שיארח את הערב הגדול.

מן הראוי להקדים ולומר שהפיתרון של מועדון לבת מצווה איננו איזה פיתרון קסמים שאין בו חסרונות. למעשה כדאי למנות קודם כל כמה מהחסרונות של הפיתרון הזה לפני שנסביר מדוע הוא כן מהווה פיתרון אפשרי לתסבוכת של החגיגה המיוחדת הזו. חיסרון ראשון הוא העבודה שכל מועדון לבת מצווה עולה כסף ולכן ההורים עלולים להירתע מההוצאה. אמנם כל חגיגה עולה כסף אך ההורים עשויים – או עלולים, תלוי בנקודת המבט – לחשוב שמדובר בהוצאה מיותרת ועדיף להוציא את הכסף על גן אירועים והזמנת כל הדודות אליו. אין זה המקום לפרט מדוע לעיתים הוצאות גדולות גם מביאות דיבידנדים גדולים; נשאיר זאת לקורס מבוא לכלכלה לשנה א'.

חיסרון נוסף של מועדון לבת מצווה הוא התחושה שהוא עלול – או עשוי, תלוי בנקודת המבט – לעורר אצל אנשים מסוימים. יותר מדי אנשים יעקמו את האף וידברו על החומרנות של הנוער של ימינו, המחסור בערכים, הראוותנות והנהנתנות ושאר מילים גדולות. וויכוח על ערכים ועל פני הנוער לאן הוא ויכוח מאוד מייגע וגם כזה שאין לו סוף – בכך הוא דומה מאוד בצורה מפתיעה לגיל ההתבגרות. אפשר לטעון שהקונספט של מועדון לבת מצווה מבוסס על אימוץ של נורמות נהנתניות וחומרניות; מצד שני אפשר לדבר על צביעותם של אנשים שמבקרים את הנוער שגדל בעולם שהם יוצרים ושהם אחראים לנורמות ששולטות בו.

כעת משהזכרנו את החסרונות והתמודדנו עימם כמו שמתבגרים מתמודדים עימם אפשר לדבר בשבחם של המועדונים הללו. מועדון לבת מצווה הוא הבחירה המועדפת על כלות בת-מצווה רבות כיוון שהוא מבוסס על קונספט פשוט: תנו לכלה את מה שהיא רוצה; היא הכוכבת של הערב והיא צריכה להרגיש את זה. ההורים שיודעים עד כמה קשה להתמודד עם נערה מתבגרת ישמחו לגלות שיש מקום שמאפשר להם ליצור לה חגיגה שקרוב לוודאי תשמח אותה ותספק אותה. זוהי דרך טובה להתמודד עם מצב רגיש: להיכנע לרצונות של כלת הבת מצווה ולקוות שהיא תהיה מאושרת.

הו, גיל ההתבגרות; הו בת-מצווה. ייתכן מאוד והחגיגה הזו נקבעה בגיל המסוים הזה רק כדי שהורים יצטרכו להתמודד עם אתגר קשה שכזה – שהרי כל אתגר הוא עוד אבן בנייה באישיות שלנו. לא זה המקום לדון בנפלאות העולם ובמוזרויות שלו. מוטב להסתפק בכך שישנם כמה פיתרונות מבריקים שמסייעים להורים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב